מארק הייז – ממשיך דרכו של וידאל ששון

הוא מעצב שיער למעלה מארבעים שנה. את כולן עשה תחת מותג אחד. מארק הייז נכנס בשנת 1977 לראיון אצל וידאל ששון בלונדון ולא עזב לרגע. "פשוט יצא לי להסתובב ארבעים שנה עם אנשים ממש ממש טובים" מסביר המנהל הקריאייטיבי הבינלאומי והאיש מס' 1 במותג Sassoon.

ככשואלים את מארק הייז על התקופה הארוכה כל-כך שעשה תחת שרביטו של וידאל ששון ועל העובדה שלא עזב מעולם את המותג לדרך עצמאית או למותג אחר, הוא מחייך ומתלוצץ: "טוב, מעולם לא הייתי טוב בראיונות עבודה, אז החלטתי להישאר במקום הראשון שאליו התקבלתי".

האמת היא, שמארק הייז הוא ללא ספק אחד מהאנשים המשמעותיים בעולם עיצוב השיער בעשורים האחרונים. הנאמנות הזו, שלפיה במשך יותר מארבעים שנה, נמצא האיש באותו בית, היא יוצאת דופן. אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה הצעות ופיתויים נפרשו בפניו במהלך הקריירה, אך גם כאשר וידאל ששון פרש ומכר את מניותיו בחברה, הייז נשאר תחת המותג Sassoon.

בעמוד האינסטגרם שלו, מארק הייז מציג תמונה שלו עצמו, כבחור צעיר. תחת התמונה כותב הייז: "היום לפני 40 שנה, הגבר הצעיר הזה התחיל מסע שיהפוך למפעל חייו".

mark-hayes-Sassoon-Academy7

מארק הייז. אז והיום. עבודה שהפכה למפעל חיים.

דיוויד בואי, וידאל ששון ותחילת הדרך כמעצב שיער

מארק הייז נולד במחוז Essex שבקירבת לונדון. לאלו מכם שרוצים לדעת (ואנחנו נספר לכם גם אם אתם לא ממש רוצים) השם אסקס לא נובע מכך שאנשי המחוז עושים יותר סקס מאחרים, הוא קיצור של East Seaxe כלומר סקסוניים מזרחיים. (אז הנה, יצא לכם סקופ מזה, מארק הייז הוא בכלל מזרחי). המחוז היה למעשה ממלכת אסקס שנוסדה במאה השישית. בפעול, משמש המחוז כמעין מקבץ של "ערי שינה" לאנשים שעובדים ולומדים בלונדון.

באחד הראיונות שבהם נשאל מה היה הדבר הראשון שהוא זוכר, שמשך אותו לעולם השיער, מנסה מארק הייז להסביר: "אני חושב שזה קשור איכשהוא לעובדה שאחותי הגדולה לקחה אותי כשהייתי בן 12 לראות הופעה של דיוויד בואי. הייתי ילד שמתעניין באמנות, במוזיקה, בסטייל ותמיד יצרתי דברים. היו לי ידיים טובות. כשראיתי את דיוויד בואי, את השיער שלו, את הבגדים, את הסטייל, מאוד אהבתי את זה. ההופעה עשתה לי חשק להסתפר ובאמת כמה ימים מאוחר יותר מצאתי את עצמי במספרה. מה שאני זוכר, זה שהיו בה המון אנשים שמאוד נהנו מהעבודה שלהם וזה כנראה השאיר בי חותם".

vidal sassoon-6

וידאל ששון. "בפעם הראשונה שראיתי אותו, הוא נראה כמו כוכב קולנוע". מארק הייז

היתה זו דודתו שהציעה לו בהמשך הדרך, כשהיה בן 16, שינסה את מזלו בראיון אצל וידאל ששון. מארק הייז מודה, שבאותו שלב, לא ידע כלל מי הוא ששון. "לא ידעתי מי זה וידאל אבל כשנכנסתי למספרה, זה היה כמו להיכנס למסיבה".

"התחלתי בגיל מאוד צעיר והייתי שמח ללמוד כל דבר שלימדו אותי" הוא אומר. "גיליתי שיש לי כשרון טבעי לשיער ובהמשך, כשהתקדמתי בלימודי עיצוב השיער, גיליתי גם שקל לי מאוד לתקשר עם אנשים ולהסביר להם מה אני עושה ואיך אני עושה זאת".

מארק הייז הצטרף ל-Sassoon בשנת 1977 והשתלב בצוות הסלון העמוס ברח' South Molton. הוא סיים את תוכנית ההכשרה שלו שנתיים מאוחר יותר, ב-1979 ועבר להיות סטייליסט בסלון נוסף מרשת המספרות של Sassoon, הפעם ב- Chic Sloane Square.

בשנת 1980, כשהיה בן 19, החל מארק הייז להדריך בבית הספר (כך נקראה האקדמיה של וידאל ששון אז) בלונדון. שנתיים מאוחר יותר הוא מונה לשמוש כאסיסטנט קריאייטיב דיירקטור בסלון במנצ'סטר ורק בשנת 1984 מונה להיות Creative Director, ארטיסטיק דיירקטור, מנהל אמנותי ב- Vidal Sassoon.

הייז מספר כי את וידאל ששון עצמו, פגש רק לאחר שהיה חמישה חודשים בסלון. "הוא פשוט נכנס בוקר אחד לסלון ונראה כמו כוכב קולנוע. הוא רצה לדבר עם האסיסטנטים וכשהציעו לו להתיישב במשרד, הוא פשוט משך כיסא והתיישב לידינו. כשהוא עשה זאת הוא אמר 'אהההה, עכשיו אני אדבר עם אנשים חשובים.' זה גרם לנו להרגיש מיד כמו חלק ממשהו מאוד מאוד מיוחד".

 

על ההבדל בין להיות קריאייטיבי לבין להיות מנהל קריאייטיבי

מארק הייז עומד על ההבדל שבין להיות Creative לבין להיות Creative Director. צריך לזכור, שמערכת הניהול באנגליה מעט שונה משלנו ויש משמעות גדולה, במיוחד בסלונים גדולים ועוד יותר מכך ברשתות של סלונים, להגדרת התפקיד שלך. יש שוני גדול בין להיות אסיסטנט לבין קריאייטיב דיירקטור או ארטיסטיק דיירקטור.

mark-hayes-Sassoon-Academy3

מארק הייז. International Creative Director – Sassoon

"להיות קריאייטיבי זה להיות יצירתי עם עצמך. לתת לדמיון שלך וליכולות שלך ליצור ביצירתיות. להיות קריאייטיב דיירקטור זה כבר קשור לאנשים ולתפעול שלהם" הוא מסביר. "זה משהו שלמדתי בשנים שלי ב-Sassoon. התפקיד שלי כיום הוא קשור מאוד לעבודה עם האנשים. הם העתיד. עלינו ללמד אותם שלא מדובר רק במקצוע, מדובר בקריירה והם יכולים לקחת אותה לאן שירצו".

הייז מספר על בנו שגם הוא מעצב שיער "תמיד אמרתי לו, לא משנה מה תעשה, תבחר מקצוע שקשור למשהו שאתה נהנה ואוהב לעשות כי אתה תעשה אותו ככל הנראה, הרבה שנים."

הדרכה בישראל בסטודיו וולה פרופשיונלס

בתחילת חודש יוני יגיע מארק הייז לטובת הדרכת מעצבי שיער בסטודיו וולה פרופשיונלס בראש העין. יחד איתו ידיעו גם אדוארד דארלי, Colour Director ומעצבת השיער סאפא אל-נור, Creative Director.

השלושה יעבירו שלושה ימי הדרכה בשלושה מסלולים שונים: הדרכת Look & Learn שבה ישתתפו כ-70 מעצבי שיער בכל יום, הדרכה עיונית. בצהריים ישארו 16 מעצבי שיער להמשיך את חציו השני של היום כאשר שמונה מהם במסלול גזירות מעשי ושמונה נוספים במסלול גזירות וצבע מעשי.

mark-hayes-Sassoon-Academy2

אדוארד דארלי, מארק הייז וסאפא אל נור

ההדרכה בישראל הינה יוזמה משותפת של וולה פרופשיונלס וחברת Eight בבעלות מעצב השיער מאיר חנני וחיים חזות מ"פלפל לעסקים".

לפרטים נוספים ולהבטחת מקומכם באחד ממסלולי ההדרכה ניתן לפנות לאחד מסוכני המכירות של וולה פרופשיונלס או בטלפונים הבאים: אילן קוזניק 054-5606326, סמדר בן סהל 054-8016985, לירן גורליק 050-7382050, מיכל תורג'מן 054-7479750, מאור אבגי 052-6563414. ניתן גם לפנות לחברת EIGHT בטלפון 04-6255511.

logo-eight-and-wella

יוזמה משותפת של וולה פרופשיונלס וחברת Eight

mark-hayes-Sassoon-11

במהלך הדרכה. מארק הייז

mark-hayes-Sassoon-Academy7

עם אדוארד דארלי. יוצרים יחד.

mark-hayes-Sassoon-Academy4

ממשיך דרכו של וידאל ששון. מארק הייז.

sassoon_וידאל-ששון-7

מאחורי הקלעים של יצירת קולקציה

Mark-Hayes-Eden-Sassoon

מארק הייז ובתו של וידאל, עדן.

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.