פטריק קמרון על הבמה בתל-אביב

אחרי היעדרות ארוכה מאוד מנוף ארצנו, שב והגיע המאסטרו וחביב המערכת שלנו, מעצב השיער פטריק קמרון, לביקור בישראל. כ-350 מעצבי שיער הגיעו לאולם סמולרש בתל-אביב וזכו לראות את המומחה לתסרוקות ערב מלהטט על הבמה ומציג לראווה את הקולקציה האחרונה שלו, “קלאב נואר”. על הדרך, הצלחנו אפילו להפתיע אותו בלה ז'ורנל עם סרטון מחווה מיוחד שסוקר את הקולקציות והעבודות שלו שפירסמנו במהלך השנים. לא שאנחנו רוצים לרמוז לך משהו,  פטריק, אבל דפש מוד כבר הודיעו שיגיעו לפה שוב מתישהוא בשנה הבאה.

 

אחרי היעדרות ארוכה מאוד מנוף ארצנו, שב והגיע המאסטרו וחביב המערכת שלנו, מעצב השיער פטריק קמרון, לביקור בישראל. כ-350 מעצבי שיער הגיעו לאולם סמולרש בתל-אביב וזכו לראות את המומחה לתסרוקות ערב מלהטט על הבמה ומציג לראווה את הקולקציה האחרונה שלו, “קלאב נואר”.

ותיקי הענף עדיין זוכרים את הופעתו האחרונה של פטריק קמרון בישראל, אי שם בשנות התשעים (זה היה כל-כך מזמן עד שהדעות חלוקות על המועד המדוייק), אירוע הדרכה שנערך באולפני הרצליה, בנוכחות כמה מאות מעצבי שיער. בניגוד לנאמר, לא היתה זו הפעם הראשונה של פטריק קמרון בישראל, אלא השלישית, אבל מכיוון שעבר זמן ארוך כל-כך מאז ביקר בארץ הקודש, ההתרגשות לקראת בואו היתה גדולה, כאילו מדובר בפעם הראשונה.

פטריק קמרון הגיע לביקור קצר בישראל לטובת מופע מאסטר קלאס על במה גדולה באולם סמולרש של אוניברסיטת תל-אביב ולמחרת היום, אירוע אינטימי יותר של הדרכה לכמה עשרות מעצבי שיער באקדמיה של מוטיה רובין. אגב, הפעם האחרונה שבה הופיע פטריק קמרון מול מעצבי שיער ישראלים היתה לפני שנתיים, בסמינר ייחודי שנערך ואורגן על-ידי מגזין לה ז’ורנל. בסמינר הלימודי בפראג השתתפו כארבעים מעצבי שיער והוא נמשך כשלושה ימים, כולל מאסטר קלאס של חנן קמיר ומופע הדרכה של סטודיו וולה פראג. האחים רובין, היו אלה שארגנו את האירוע בתל-אביב ולזכותם יאמר שהפיקו ערב מושקע ומוקפד, שכלל מסך ענק עליו הוקרנה עבודתו של המאסטרו צעד אחר צעד, מופע חימום של האקדמיה המארחת מוטיה רובין וכמובן שמונה דוגמניות שיער של פטריק, לבושות בשמלות שחורות ובסטיילינג תואם, בדיוק כמו שהן מופיעות בקולקציה המצולמת, קלאב נואר.

 

קולקצית קלאב נואר Club Noir (בתרגום חופשי, מועדון השחור) היא קולקציה שיצר פטריק קמרון השנה והיא “סוג של אנסמבל מתוחכם של מראות שיער, המשלבים צורות בעלות נפח משמעותי וטקסטורות רכות שההשראה ליצירתן היא אלגנטיות פר-אקסלנס ומראה זוהר.” ואכן, ליצירת עיצובי השיער שנראו על הבמה השתמש קמרון במגוון טכניקות ואפקטים של טקסטורות שיער שונות. כל מי שעקב אחר אצבעותיו הזריזות של האדם המוכשר כל-כך הזה, יכול היה לראות כיצד הוא מסובב את השיער, מסרק אותו לקבלת נפח, מניח אותו בקלילות, לעיתים ברישול ולעיתים בצורה מדוייקת, מיישר אותו ומהנדס אותו מצד אחד ופורע ומנפח אותו מצד שני. בכל מקרה, תמיד זה נראה פשוט וקל לביצוע. יש האומרים כי זהו סוד הקסם של פטריק, באופן שבו התסרוקות אותן הוא מדגים, מקבלות סוג של פשטות באופן היצירה שלהן, דבר המקל מאוד על תהליך הלמידה של מעצב השיער.

כמובן, המכונה המשומנת של השיווק הפטריק קמרונית, עבדה שעות נוספות ותוך כדי הדגמת יצירת המורות בעלות הנפח המלא, הציג פטריק את כריות השיער (Hair pads) איתן הוא משתמש ליצירת תסרוקות הערב, המגיעות בצורות שונות, בגדלים ובצבעים שונים וכמובן, ניתנות לרכישה באתר הבית שלו, יחד עם מגוון מרצ’נדייז של די.וי.די וספרי הדרכה. תאמרו מה שתרצו, התוצאות מדברות בעד עצמן ותסרוקות הערב שנוצרו בקלילות מדהימה על הבמה היו מרהיבות. אם למשל ניקח בחשבון שאורך המופע נטו היה כשעה וחצי ועל הבמה הצליח פטריק ליצור שמונה תסרוקות כלה לפחות, מדובר בהספק שאף מעצב שיער לא היה מתנגד ליישם אותו אצלו במספרה. למישהו יש מחשבון?

לאחר המופע הפותח של אקדמית מוטיה רובין, הופתע פטריק קמרון מסרטון מחווה שהכנו וערכנו במיוחד עבורו לרגל האירוע, סרטון קצר שהציג את עבודותיו המגוונות לאורך השנים שהתפרסמו במגזין לה ז’ורנל. כמי שעמד מאחורי הקלעים וראה את פטריק מביט במסך, ניכר היה שהצלחנו לרגש אותו.

ואם במתרחש מאחורי הקלעים עסקינן, בחדר ההכנות מצאנו את מרקו ארבי, יד ימינו של פטריק קמרון ומי שמלווה אותו בכל תצוגה, מופע והדרכה מקצועית. מרקו הוא האחראי לא רק על הכנת השיער של הדוגמניות לפני האירוע יחד עם פטריק אלא גם אמון על נושא התלבושות והסטיילינג. חלק גדול משמלות התצוגה של הדוגמניות, הן שמלות שמרקו תופר בעצמו! פטריק מצידו, דואג תמיד לפרגן לצוות שמלווה אותו ומציין בכל פעם שהוא מתראיין כי הוא מוקף בצוות מעולה שיש לו חלק גדול בהצלחה שלו כאמן וכפרפורמר. על הבמה, הציג פטריק גם את שתי השותפות שלו לדרך ונותנות החסות לפעילות שלו, וולה פרופשיונלס, שבחומרים שלהם הוא משתמש במשך כעשרים שנה ומכשירי עיצוב השיער המקצועיים של בייבליס פרו מבית יניב שושן, בהם הוא משתמש כ-15 שנה ומשמש כפרזנטור של החברה בבמות בינלאומיות עליהן הוא מופיע שנים.

יום למחרת האירוע התקיים מאסטר קלאס לקבוצה קטנה יותר של תלמידים שכלל עבודה מעשית על בובות והדגמה אישית של פטריק קמרון, שלב אחר שלב, הסדר על טכניקות ואפשרות להצגת שאלות תוך כדי עבודה.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.