מפקדות ביה"ס לפיקוד נרתמו ויותר מ-100 תרומות שיער נאספו לעמותת פלא

למעלה ממאה צמות נתרמו לטובת הכנת פאות לחולות סרטן, ביום תרומות שיער מיוחד שהתקיים בצריפין, תחת ניצוחו של אלי בן זיקרי, יו"ר עמותת פל"א ומעצבי השיער בת-אל אזולאי, דודי יפרח ורובי כהן.

"מעט מהניחוח תמיד ישאר ביד המעניקה ורדים". זה הפתגם שבחרו המפקדות בבית הספר לפיקוד מגל, (מה שרבים מאיתנו הכירו בעבר כבה"ד 12), שיקדם בברכה את הבנות שהגיעו לתרום את שיערן. יום תרומות שיער המיוחד, שנערך לאחרונה בבסיס, הצליח לגייס למעלה ממאה תרומות של צמות. הצמות ישמשו את עמותת פ.ל.א, "פאה לכל אישה", אותה מוביל ב-13 השנים האחרונות, מייסדה, אלי בן זיקרי.

את יום התרומות המיוחד יזמה מפקדת בית הספר לפיקוד, סא"ל אלה שדו-שכטמן, שאיבדה את אמה למחלת הסרטן לפני כ-5 שנים. "כשהייתי מפקדת בסיס הטירונים ניצנים, אירגנתי יחד עם אלי בן זיקרי מעמותת פלא, יום תרומות שיער שבו הצלחנו לגייס 70 תרומות שיער" מספרת שדו-שכטמן. "השנה החלטתי שננסה לקיים יום תרומות דומה בבית הספר לפיקוד. העברנו הרצאה לבנות בבסיס והסברנו להן למה התרומה מיועדת וכיצד זה מסייע לנשים חולות הסרטן להתמודד עם המחלה. ביום עצמו, כדי להראות לבנות דוגמא אישית, התיישבו על כסאות המספרה המאולתרת שהקמנו מפקדות הפלוגה ראשונות. בדיוק כמו שאנו מחנכות לכך שהמפקדות צועדות בראש. אחריהן התיישבו הקציונות ואחריהן המפקדות החניכות והצוערות."

מעצב השיער הראשון שקיבל טלפון ובקשה לבוא ולהתנדב היה דודי יפרח, מעצב השיער של סא"ל אלה שדו-שכטמן, עפולאית במקור, כשהיא יוצאת לחופשה. "אלה המקסימה התקשרה אלינו ומיד נעתרנו לבקשה. זו זכות ענקית מבחינתנו להשתתף באירוע שכזה" סיפרה אתי יפרח, אשתו של דודי ומי שיחד איתו מובילה את מספרת "דודי יפרח" שנחשבת לאחת המובילות באיזור.

יום-תרומות-שיער-2

מעצב השיער רובי כהן והחיילות התורמות

רובי כהן: "החסד שאלי בן זיקרי עושה – גדולת אדם"

מעצב השיער רובי כהן מראשון לציון, מתנדב לאיסוף תרומות שיער מזה זמן רב. "כשפגשתי לראשונה את אלי מעמותת פ.ל.א – פאה לכל אישה, הבנתי שהחסד שהוא עושה למען נשים שחלו במחלה הארורה, הוא לא פחות מגדולת אדם. החלטתי שאני נתרם לעזרה וכמעט בכל יום אני גוזר תרומות שיער שמעניקות נשים שיש להן, לנשים שאין להן. כשהוזמנתי על-ידי אלי ובית הספר לפיקוד, לסייע בגזירות השיער לתרומה, הרגשתי שנפלה בחלקי זכות גדולה".

יחד עם רובי כהן, השתתפו ביום איסוף התרומות גם מעצבת השיער בת-אל אזולאי מגבעתיים ומעצב השיער דודי יפרח ממגדל העמק. "זו מטרה נעלה ויש בה סיפוק אדיר" אומר דודי, שיחד עם אשתו אתי, ארז את תיק כלי העבודה ובמקום לנוח ביום החופשי, הגיע לעמוד ולגזור שיער ברצף של כמה שעות. גם מעצב השיער סתיו עזרא, שהיה חייל של סא"ל שדו-שכטמן בבסיס ניצנים ובזכותה הגיע להיות ספר צבאי ולהתחיל קריירה כמעצב שיער, הגיע והשתתף ביום התרומות.

בת-אל-אזולאי-מספרה

מעצבת השיער בת-אל אזולאי והחיילות

"הדור הצעיר שלנו איכותי ומלא נכונות לתרום לזולת"

"האמנו שנצליח לגייס בערך 50 צמות במקרה הטוב" מספר אלי בן זיקרי "אך הופתענו לגלות נתינה מדהימה מצד המפקדות הצעירות, שהוכיחו שוב, עד כמה מיוחד ואיכותי הדור הצעיר שלנו".

מעצב השיער רובי כהן, התרשם לא פחות מאלי: "פגשתי חיילות אמיצות, מפקדות לעתיד שמוותרות על שיערן הארוך למען הזולת ומעניקות אותו לעמותה, על-מנת שזו, תייצר ממנו פאות למען נשים הנאבקות במחלת הסרטן. אני מצדיע לכל אחת ואחת מהן."

רובי-כהן-מעצב-שיער-4

אלי בן זיקרי, מייסד עמותת פלא – פאה לכל אישה ורובי כהן שהגיע להתנדב

אלי בן זיקרי, מתנדב בשישה מוקדים שונים ברחבי הארץ: בבית החולים סורוקה, בבית החולים קפלן, בבית החולים בילינסון, בנתניה, בקרית טבעון… בכל מקום שאליו הוא נדרש, אלי מגיע. מאות נשים מקבלות טיפול חם ומסור מאלי מדי שנה ונהנות מכך שמישהו מייעץ להן, מסביר להן את התהליך ועוזר להן להתרגל למראה החדש שלהן עם פאה שהן מקבלות התפורה למידותיהן. הכל, בהתנדבות מלאה, במסירות ובסבלנות רבה. לאחרונה, החל אלי בן זיקרי להעביר קורס פאנות ואף הצליח לרתום לטובת העשייה של העמותה כ-150 מתנדבים ומתנדבות. כ-40 מתוך המתנדבים הרבים – נשים המחלימות ממחלת הסרטן וכעת מסייעות חזרה לעמותה שסייעה להן בעבר, בכדי שנשים אחרות המתמודדות עם הקשיים, לא יהיו לבד.

בת-אל-אזולאי-מעצבת-שיער

בסיומו של יום התרומות המיוחד בבה"ד 12

ועדיין, תמיד דרושים מעצבי שיער מתנדבים

למרות החשיפה הרבה שזכה לה אלי בן זיקרי לאחרונה (הופתע על ידי צביקה הדר בתוכנית של יום שישי), עדיין יש לעמותה תמיד צורך במעצבי שיער מתנדבים, שיגיעו לסייע במלאכת איסוף הצמות והענקת תספורת לתורמות. העמותה אף זכתה באות מופת למתנדבים מטעם משרד הבריאות, בשנת 2014 ואין ספור גופים העניקו לה תעודות הוקרה ומדברים בשבחה ובשבח הפעילות הברוכה שלה.

"עם כל הקומפלימנטים והמחמאות, בסופו של דבר, על מנת לקיים את הפעילויות, אנו זקוקים לעזרתם של מעצבי שיער מתנדבים ולכן יותר מאשר אשמח לקבל פניות של מעצבי שיער שיסכימו לתרום מזמנם ולהיקרא אל הדגל בעת הצורך לאיסוף התרומות." אומר אלי. להתנדבות וליצירת קשר עם אלי, ניתן לפנות אליו ישירות לטלפון 054-4575901, או לפנות אלינו למגזין לה ז'ורנל ונדאג לקשר אתכם עם העמותה.

עמותת-פלא-אלי-בן-זיקרי

אלי בן זיקרי בדוכן עמותת פלא, בתערוכת אינביוטי 2014. חדי העין שביניכם יצליחו לזהות ברקע סוציאליסט העונה לשם ג'חנון.

דודי-יפרח-מעצב-שיער-22

מעצב השיער דודי יפרח ביום תרומות השיער המיוחד.

תרומת-שיער-2

רובי כהן וחיילת מהממת לפני תרומת השיער

רובי-כהן-מעצב-שיער-5

ועכשיו עם חיוך, אחרי תרומת השיער, עדיין מהממת עם תספורת אפילו יפה יותר!

תרומת-שיער-1

אחת המפקדות עם הצמות שתרמה למען חולות סרטן

רובי-כהן-מעצב-שיער-8

למעלה ממאה צמות שנתרמו ביום תרומות השיער המיוחד של עמותת פלא בבה"ד 12

רובי-כהן-מעצב-שיער-11

מי אמר שלתרום שיער זה לא כיף?

יום-תרומות-שיער-33

תמונה קבוצתית בגמר יום התרומות המיוחד

יום-תרומות-שיער-1

בית הספר לפיקוד. תרומה נהדרת לקהילה.

דודי-יפרח-מעצב-שיער-222

מעצב השיער דודי יפרח עם עוד לקוחה ביום תרומות השיער

בת-אל-אזולאי-מעצבת-שיער2

בת אל אזולאי ביום תרומות השיער של עמותת פלא

רובי-כהן-מספרה-בראשלצ

יפות יפות ומפקדות. התורמות ומעצב השיער רובי כהן

עמותת-פאה-לכל-אישה-2

עבודת צוות למען חולות סרטן. אלי בן זיקרי ורובי כהן אוספים שיער

רובי-כהן-מעצב-שיער-3

עוד סלפי אחד ומתחילים.

רובי-כהן-מעצב-שיער-2

טוב נו, עוד אחד. מה אתה סופר לי סלפים?

תגובה אחת

  1. אילנה נדלר

    לתרום שיער זה המעט שאשה,נערה, ילדה,יכולה לעשות למען האחרת,למען זו שצריכה לקום בבוקר ולדעת שזוהי הפעם האחרונה בתקופה זו שהיא הולכת למספרה,לטפל בשיער האמיתי שלה.
    והתורמת,נותנת לה את המחווה שיש באפשרותה למשש שיער אמיתי טהור.שניתן באהבה.
    ולכם הספרים שעושים בעצם עבודת קודש .כל הכבוד.יישר כח.ראו ברכה בתרומתכם הנהדרת הצנועה והמבורכת.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.