וולה טרנד ויז'ן: השראה שיוצרת אופנת שיער

איך טרנד נולד? האמת היא שמדובר בעבודה לא פשוטה ובסיעור מוחות של לא מעט אנשים. הטרנד ויז'ן של וולה פרופשיונלס, הוא אחד הדוגמאות המובהקות לכך. מדי שנה מציגה החברה ארבעה טרנדים מובילים המוצגים במראות מובילים, כאלו שתפקידם לעורר השראה במעצבי השיער ולאפשר להם לייצר את האינטרפטציה שלהם לכל טרנד.

עופר טורג'מן, מנהל מרכז ההדרכה "סטודיו וולה פרופשיונלס" משמש מזה  כ- 3 שנים כנציג בוועדת הטרנדים ב"וולה פרופשיונלס" העולמי, ומגלה חלק מהנעשה מאחורי הקלעים: "סוד ההצלחה של חברת וולה פרופשיונלס בזיהוי ומיפוי טרנדים הוא שמירה על שיטת עבודה קבועה במשך שנים ארוכות: מחלקת הטרנדים של וולה פרופשיונלס מחזיקה "ציידי טרנדים" בערים מרכזיות ברחבי העולם, שתפקידם להקדים את הזמן ולזהות טרנדים חדשים. ברחוב, במועדונים, במוסיקה, בתחום האמנות והארכיטקטורה, הפוליטיקה והתרבות.

האינפורמציה הזאת זורמת במשך השנה למטה החברה, מתועדת ועוברת מחקר, סינון ואפיון המתורגם לחזון של טרנד הכולל צבעים, מרקמים וטקסטורות. לאחר שגובשו וזוקקו כ-16 טרנדים מובילים, הם מובאים בפני ועדת ריכוז הטרנדים, המכילה נציגות מדהימה של סטייליסטים, מעצבי אופנה ואיפור, פאשניסטיות, מעצבי מוצר ומדיה, ונציגות של מעצבי שיער מובילים של וולה פרופשיונלס מרחבי העולם, מכל מדינה בה מתקיימת פעילות של החברה. אני משמש מזה כ-3 שנים הנציג הישראלי בוועדה. בשלב ראשון הוועדה בוחרת בארבעה טרנדים מובילים שיובילו את חזון המראה של וולה לשנה הקרובה, ובשלב הבא במשך שבוע אינטנסיבי וסוחף, אנו עמלים בוועדה לתרגום הטרנד לצבעים ותספורות. בשלב הצבע, אנו מרכיבים מתכונים עם ערבובי גווני צבע שונים, ועם ההחלטה על סקאלת הצבעים מגיעות דוגמניות שמשתלבות בתהליך:

על כל דוגמנית בונים חזון (ויז'ן) מלא הכולל תספורת, צבע לשיער, ביגוד ואיפור, ומיד לאחריו עורכים סשן צילומים לכל טרנד והוא מופץ על ידי וולה פרופשיונלס לסניפי הפעילות שלה ברחבי העולם. השנה למשל נבנו הטרנדים בהשפעת המוסיקה ממנה קיבל צוות האמנים של וולה פרופשיונלס את ההשראה האומנותית שלו. מתוך הבנה שמוסיקה נמצאת בכל מקום ומשתקפת בלבוש, בארכיטקטורה ובאמנות קיבצו אמני וולה פרופשיונלס את האימג'ים שמהם צמחו המראות המובילים בעיצוב השיער לשנה הקרובה, עזי מבע וצבע".

הכירו את החזון של וולה פרופשיונלס לעיצובי השיער המובילים לשנת 2013:

פיוז'ן: מייצג יותר מכל את התפתחות הכפר הגלובלי והמפגש היצירתי בין מזרח למערב. המפגש הזה יוצר מודל של נשיות קריאטיבית, נועזת ומתוחכמת. הטרנד מושפע מקפלי הקימונו והמניפות. תסרוקות יפניות מסורתיות וקווים רכים ומפוסלים המצוינות של המזרח מתחברת כאן עם היוקרה המסורתית והעידון הקלאסי של המערב. עיצובי השיער מאופיינים בשיער מפוסל בעל נפח: את הנפח ניתן להשיג בניפוח שורשי השיער לפני עיצוב התסרוקות או במקביל בשימוש בספוג מפוסל הצמוד לקודקוד שעליו מלפפים ומפסלים את השיער. הטרנד מאופיין בתסרוקות מקופלות על בסיס תסרוקת הבננה. צבעי השיער המעניקים דגש הם בגוונים משולבים המעצימים את האפקט, בשימוש בגיוון בצבעי מינראליים, ירוק אחלמה, סגולים, וורודים.

Fusion visual wella1

פיוז'ן – מושפע מקפלי הקימונו והמניפות, תסרוקות יפניות מסורתיות וקווים רכים ומפוסלים

 

דציבל: צבעוניות וחושניות המאפיינים את העולם הטרופי בשילוב צבעים דיגיטליים וירטואליים, מעניקים אפקט של צבעוניות עוצמתית באווירה דיגיטלית, והטבעת חותם דרמטית בעיצוב השיער. פלטת הצבעים משלבת צבעי ניאון עם הדפסי קלידוסקופ ומתקבל אפקט חדש של אקזוטיות וירטואלית. עיצוב התסרוקות של טרנד זה מתאפיין באנדר קאט under cut
חזק בשילוב קצוות שיער ארוכים יותר לאורך וסביב לקודקוד. השיער נגזר בתער בשביל להטיח אפקט א-סימטרי של גזירה שאינה אחידה. פלטת הצבעים : שיער בסיס טבעי כהה מאוד חום ושחור, מגוון בצבעים עזים: כחולים, טורקיז, וסגול לפי עיקרון בסיס טבעי עם גוונים מטאליים עזי הבעה.

Decibel wella3

דציבל – צבעוניות וחושניות המאפיינים את העולם הטרופי בשילוב צבעים דיגיטליים וירטואליים

אלגרה: טרנד זה מציג יוקרה חלומית ופולקלור קיסרי המשולב באסתטיקה אקספרסיבית. הטרנד מושפע מחצר המלוכה הרוסית ומפריטי האמנות והארכיטקטורה שלה, כשעל בסיסם נבנית האריסטוקרטיה של המחר. עיצוב השיער בשימוש בצורות מובנות בעלות טקסטורה, עם שילובים של צמות במגוון אין סופי של אפשרויות. פיסול השיער נעשה בשלב ראשון על ידי קליעת קבוצות של צמות ולאחר מכן מפסלים עם הצמות צורות מובנות בשיער, בשילוב עם ניפוח של השורשים. הגוונים המובילים: זהב, בלונד חם ואדום נחושתי, בשילובי טקסטורה.

Allegra visual wella2

אלגרה – מושפע מחצר המלוכה הרוסית ומפריטי האמנות והארכיטקטורה שלה

אקו: שילוב מהדהד בין מופנמות לאקספרסיביות, ובין דרמה לרגשות מורכבים. הטרנד הושפע מאמנות ציורי הדיו המונוכרומאטיים, המייצגים הלך רוח שמעצים את הרגשות הפרטיים מול ההבנה הקולקטיבית. המראה המתקבל הוא על בסיס מונוכרום בגווני שחור אפור, עם נגיעות מאופקות ואקספרסיביות של ירוק, ורוד וכחול. עיצוב השיער מבוסס על גזירה א-סימטרית המשלבת קצוות שיער ארוכים באורך הכתפיים עם קצוות שיער קצרים מאוד, תוך שמירה על דיוק ושליטה.

Echo visual wella4

אקו – מושפע מאמנות ציורי הדיו המונוכרומאטיים

כל טרנד מתאפיין לא רק בעיצוב השיער, בצבע השיער ובקווי הגזירה. גם לאיפור, לתלבושות, לסטיילינג ולאיבזור מקדישים יוצרי הטרנדים מחשבה רבה ומשלבים בהם את קווי ההשראה שמהם נוצרו מראות השיער. הדבר מתבטא במרקמים, בצבעים המובילים כל טרנד וטרנד ובטקסטורות שמהן נגזרו עיצובי השיער. מעצבי השיער מצידם, מקבלים טוטאל לוק שמהווה בסיס ליצירת מראה בתרגום החופשי שלהם.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.