לא פחות מ-600 דגמי אב-טיפוס, יותר מ-100 פטנטים ברישום וארבע שנים של פיתוח. אולי זה מסביר את המחיר (כ-400$) שבו מוצע מייבש השיער החדש והחללי שהוצג לאחרונה על-ידי ג'יימס דייסון, האיש שהגדיר מחדש את תחום שואבי האבק וכעת מתרחב לתחומים נוספים.
השם Dyson בקטגורית שואבי האבק נחשב למותג על. בעוד שרוב המותגים מדברים על הספק ועוצמה, דייסון תמיד הציגו אינפורמציה מורכבת הרבה יותר המעידה על עליונות טכנולוגית. דומה שכניסתו של הענק הזה לתחום מייבשי השיער, אינה דבר של מה בכך וכדאי להתייחס אליה ברצינות.
אם לשפוט לפי הדרך שבה בחר סר ג'יימס דייסון, האיש שמאחורי המותג, לייצר באזז סביב מייבש השיער החדש עוד לפני הצגתו בפני המדיה, אנחנו עתידים לשמוע בעיקר על הטכנולוגיה של המוצר החדש הזה: דייסון שלח חלקים זעירים מהמנוע החדיש של מייבש השיער לכתבי הטכנולוגיה השונים, רק כדי ליצור עניין וסקרנות. וזה עבד בצורה יוצאת מן הכלל. מערכת יחסי הציבור של המותג, לצד העיצוב החללי והשונה של המכשיר, יוצרים בהחלט את גלי העניין שציפו להם בחברת דייסון.
עיצוב חללי ומימדים קטנים
אחד הדברים הבולטים במיוחד כשמסתכלים על היצירה החדשה של דייסון הוא שהפן החדש הוא בראש ובראשונה קטן. הדבר משפיע כמובן על המשקל שלו ועל נוחות השימוש בו. כל מי שמשתמש במייבש שיער באופן תדיר, שלא לדבר על מעצבי השיער, מודע למשקל שלו ועל כך שכובד המכשיר קשור ישירות לעייפות המצטברת בעת עבודה שוטפת איתו. הקווים בהם הוא מעוצב הם עגולים, הגימור מטאלי והצבע בוהק ומעניין. ניכר שהושקעה מחשבה רבה בעיצוב ושהחשיבה בעת ייצור האב טיפוס של ה"סופרסוניק" (זה השם לו זכה מייבש השיער החדש של דייסון) היתה "חשיבה מחוץ לקופסה".
71 מיליון דולר הושקעו בפיתוח
ארבע שנים של פיתוח במהלכן הושקעו 71 מיליון דולר וזה לא הנתון המספרי המדהים היחיד. 600 דגמים של אב טיפוס, 103 מהנדסים ששותפו בפרויקט ויותר מ-100 פטנטים בתהליך רישום. הספציפיקציות, איפיון המוצר והמחקר שבוצע בתחילת הפרוייקט ובמהלכו מזכירים את תהליכי הייצור של דגמי מכוניות. הכל טוב ויפה אך בסופו של דבר, הלקוחות יצטרכו להכריע ולתת את דעתם: האם תג מחיר של 400$ מוצדק לנוכח הטכנולוגיה המוצעת כאשר מייבש שיער פשוט נע בין 40$ למוצר סיני ל-130$ פלוס מינוס למייבש שיער עוצמתי. גם מייבשי השיער המקצועיים בהם משתמשים במספרות אינם עוברים את רף ה-200$ – 300$ (מבלי שניכנס עכשיו לשמות המותגים ואיפה ניתן לרכוש אותם בזול או ביוקר). כשנשאל על כך, הגיב כי מייבשי השיער ה"רגילים" הם כבדים, רועשים ולא יעילים. התגובה שלו מלמדת על היתרונות של ה"סופרסוניק" שמעוניינים להציג בדייסון.
מנוע דיגיטלי V9
היהלום ההנדסי של מייבש השיער של הסופר סוניק הוא המנוע הדיגיטלי שלו, ה- V9, המנוע הקטן והעדכני ביותר של דייסון. אחד המאמצים הגדולים ביותר של צוות מהנדסי האירו-אקוסטיקה של דייסון (יש מקצוע כזה, ככל הנראה) היה לצמצם את עוצמת הרעש של הסופרסוניק. צוות המהנדסים שינה את גודל הלהבים שבתוך המנוע ובכך הצליחו להעביר את הטונים שמייצר המנוע אל מעבר לסקאלת הטונים שהאוזן האנושית יכולה לשמוע. מעבר לכך, ג'יימס דייסון ציין בהשקה שנערכה בטוקיו, כי "המנוע מסתובב במהירות של 110,000 סיבובים בדקה, דבר שהופך אותו לאולטרא-סוניק". כך או אחרת, הסופר אולטרא סוניק יושק באופן בלעדי בארצות הברית ברשת סאפורה Sephora בספטמבר השנה. עד כה לא דובר האם יש כוונה להשתלב בשוק מייבשי השיער בהם משתמשים במספרות אך כפי שידוע, הצרכנים הם שיחליטו בסופו של דבר, כמעט כמו בכל דבר.