ההשקה הבינלאומית של אילומינה קולור

את ההשקה הראשונית של צבעי אילומינה, בחרו קברניטי וולה פרופשיונלס היושבים במטה החברה בג'נבה, לעשות דווקא בעיר הצבעונית מרקש שבמרוקו. במלון היוקרה סופיטל, בנוף שנראה כאילו נלקח מהסרט "סקס והעיר הגדולה 2" הוקם סלון ממותג אילומינה שאליו הוזמנו כעשרים עורכי מגזיני אופנה ומגזיני שיער מקצועיים. המטרה: במקום לדבר כל-כך הרבה על אילומינה, צבע הפרימיום החדש של וולה פרופשיונלס, שמוגדר על-ידי החברה כפריצת הדרך המשמעותית ביותר ב-20 השנים האחרונות, עדיף פשוט לראות את התוצאות בעיניים. שניר כחלני, עורך מגזין לה ז'ורנל, היה, נהנה ועכשיו מספר לחבר'ה.

אי שם בג’נבה, במטה חברת פרוקטר אנגד גמבל, יושבים אנשים טובים. אנשים טובים במיוחד יושבים בחטיבה המקצועית של מוצרי השיער למספרות, זו שאחראית בין השאר גם על וולה פרופשיונלס. האנשים הטובים והנהדרים האלו, שיודעים לעשות את מלאכתם היטב ולדאוג לספק לעולם עיצוב השיער מוצרים מצוינים שמובילים לא פעם כל קטגוריה שבהם הם נמצאים, יודעים גם לערוך מסיבות. אני כמובן מדבר על מסיבות עיתונאים.

השקת צבעי השיער החדשים מבית וולה פרופשיונלס, זו העונה לשם “אילומינה קולור”, צוינה בפי קברניטי וולה פרופשיונלס כאחת מפריצות הדרך המשמעותיות ב-20 השנים האחרונות, אותן חווה ענף עיצוב השיער המקצועי בכלל וחברת וולה פרופשיונלס. אילומינה, שם שנגזר משורש המילה האנגלית שפרושה הוא למעשה “מואר”, היא סדרת צבעים ייחודית, שמונה כרגע עשרים גוונים, בגוונים טבעיים והייחוד שבה הוא בשורה התחתונה, מראה השיער לאחר הצביעה שמובטח להיות מואר יותר, זוהר ונראה טוב יותר בכל סוג תאורה שהיא, בכל מקום בעולם. ההתפעלות מהתוצאות של הסדרה החדשה הובילה את אנשי השיווק, את האנשים האמונים על נושא יחסי הציבור בוולה פרופשיונלס ואת חברי הצוות הקרייאטיבי בנושא צבע בחברה, שבראשם עומד מעצב השיער ג’וש ווד, לאמץ גישה פשוטה ומנצחת: פשוט צריך לראות כדי להבין את ההבדל.

ההשקה הראשונית של צבעי השיער תוכננה להתקיים בצורה מעט שונה ומיוחדת: בפרוקטר אנד גמבל הוחלט להזמין את עורכי מגזיני האופנה ומגזיני השיער המקצועי המובילים מכל העולם, למסיבת עיתונאים שבה יוכלו לשמוע על החידוש הטכנולוגי, לראיין את מעצב השיער שליווה את תהליך הפיתוח במשך שנים ארוכות ולהתנסות מקרוב, הלכה למעשה, בצביעת השיער באמצעות צבעי אילומינה. כך קרה שבסוף חודש יוני האחרון, נאספו בעיר הצבעונית מרקש שבמרוקו, קצת יותר מעשרים עורכים ומוציאים לאור מכל העולם. עבדכם הנאמן, שניר כחלני, העורך ומוציא לאור את מגזין עיצוב השיער לה ז’ורנל, היה חלק מקבוצה שכללה עורכים ומוציאים לאור של מגזינים כגון אסתטיקה, פריזור, הייר אנד ביוטי, ווג, קוסמופוליטן ועוד שורה ארוכה של מגזינים בכל שפה אפשרית. נציגים מאוסטרליה, מדרום אפריקה, מכל רחבי אירופה וגם נציגים מהמדינות השכנות לנו: קפריסין, יוון, טורקיה ולבנון. אפילו נציגים מכווית (בחור נחמד בשם בסאם) ומאיחוד האמירויות. כולם הגיעו, חמושים במחשבים ניידים, בשמלות ערב ובמקטרונים, להתרשם מהצבע החדש.

מי שצפה בסרט ההמשך המיותר של “סקס והעיר הגדולה” וראה את מלון היוקרה שאליו הגיעו קארי ברדשואו ושלושת חברותיה, יכול לדמיין לעצמו, אם התמונות המצורפות לא מספיקות, כיצד נראה מלון סופיטל היוקרתי שבו התקיימה ההשקה. “הבחירה במרוקו בכלל ובמרקש בפרט כלוקיישן שבו נעשה את ההשקה לעיתונאים, כרוכה במספר סיבות.” הסבירו לנו במפגש הראשון. “העיקרית שבהן, מעבר לכך שמרקש מדהימה ומפנקת, היא העובדה שמדובר באחד המקומות ייחודי הסגולה בעולם, שהשמש בו היא נהדרת והאור שהיא מפיצה לעולם לא נעטף באפור. זה מתחבר היטב עם הנושא שעליו אנחנו נדבר, האור שזוהר משיער הצבוע בצבעי אילומינה. מעבר לכך, הצבעוניות המדהימה של העיר היא יוצאת דופן ומתאימה מאוד כשאנחנו מדברים על צבעים. דבר נוסף, מיד תגלו את גולת הכותרת, סלון ממותג אילומינה שהקמנו במיוחד לאירוע, כאן במלון”.

ואכן, המספרה הממוקמת בסמוך לחדר הכושר ולבריכת החמאם של המלון, הפכה, יחד עם המבואה הענקית המעוצבת במיטב הסגנון המרוקאי האותנטי, למספרת קונספט שכולה אילומינה. צוות הפרזנטורים הבינלאומי של וולה פרופשיונלס, אמני עיצוב שיער כמו ראמי לאסו וג’ון קומנדר, לצד ג’וש ווד, הזמינו כל אחת ואחד מהעורכים האורחים לטיפול שיער בצבעי אילומינה. “לא הבאנו דוגמניות ואנחנו נציג לכם את השוני של צבעי אילומינה בדרך פשוטה מאוד, התנסות אחד לאחד עם הצבע.” הסבירה אסטריד, שתיאור התפקיד שלה כל כך מסובך לתרגום כך שנאמר רק שהיא חלק מהקודקודיה של וולה פרופשיונלס היושבת במטה בג’נבה. “אני אוסיף ואומר שבמהלך 18 החודשים האחרונים אני מסתובב עם צבעי אילומינה בתיק העבודה שלי, לא משנה לאיזה תצוגה אני מגיע בעולם וראיתי כיצד מעצבי שיער מגיבים לתוצאות של אילומינה. כל מי שנגע בו מסכים שמדובר בצבע פרימיום שלא היה כמוהו עד היום”. מציין ג’וש ווד.

הנשים שבחבורה, שהיוו כמובן את הרוב המוחלט והיפה, התיישבו והפקידו את ראשיהן, ראשיהן של נשים אמיתיות, בידיהם האמונות של צוות הפרזנטורים הבינלאומי. אלו, שרגילים לעבוד עם מגה סלבס ודוגמניות סופרסטאריות, קיבלו לידיהן לקוחות אמיתיות, כאלו שדעתן תקבע בהחלט את הרשמים שיקבלו הקוראים במדינות השונות. לא דוגמניות על ולא ראשי תצוגה באורכים ובצבעים מוזמנים, אלא בדיוק כמו הלקוחות איתן מתמודד מעצב השיער ביום יום. אני חייב לומר, בהערת אגב, שהתרשמתי מאוד מהאומץ שנקטו אנשי היח”צ ומתכנני ההשקה (ואפילו שוחחתי על כך עם מנהלת היח”צ, שהבהירה שמדובר בהחלטה מושכלת). האמון בצבע ובתוצאות שהוא נותן הוא פשוט מוחלט, כך הסבירה. לאחר סיום תהליך הצביעה, אף יצאו “הלקוחות” יחד עם מעצב השיער למראה גדולה שהוצבה באחד מפינות הגן של המלון על-מנת לראות כיצד משתקף האור בשיער. כמביט ומתבונן מהצד ואחד שלא צבע את שיערו, אני יכול להעיד שראיתי רק חיוכים. יותר מזה, המבחן האמיתי הוא לעמוד ליד חמש בחורות, בערב שלאחר סשן הצבע, כשהן מתחילות לקשקש ביניהן, בלי אף נציג אילומניה מסביבן. אז זהו, שהתגובות היו באופן בלתי מעורער חיוביות. חייכתי לעצמי וחשבתי שחבל שאין לי מצלמה נסתרת שיכולה לתעד את שיחת הקומפלימנטים האותנטית.

מהלך ההשקה כלל יותר מאשר ישיבה בסלון הקונספט המיוחד שהוקם במלון. בין ארוחה לארוחה לארוחה, היו מפגש אחד על אחד עם ג’וש ווד, שסיפר על תהליך לידתו של אילומינה וחלק מניסיונו עם הצבעים ומפגש עם מריה קסטן. מריה קסטן מוגדרת בוולה פרופשיונלס כ”גלובל סיינטיפיק קומיוניקיישן ספציאליסט”, שזה אומר זו שאחראית להסביר ברמה התקשורתית את כל הנושאים הקשורים לתוכן המדעי של המוצר. מריה, בחורה מקסימה עם מבטא הורס של פנלופה קרוז, העבירה הרצאה מרתקת על פריצת הדרך המדעית ועל הדרך שבה מגיב סיב השערה לצבעי אילומינה, תוך שניתנת למעשה התשובה, מה גורם לאילומינה להעניק לשיער מראה שונה מצבעים אחרים.

את לוח הזמנים חתם ערב גאלה, שנערך בסוג של גן אירועים, השייך לסוג של נסיך משושלת המלך חסן. שישה פרשים רכובים על סוסים בתלבושת מרוקאית אותנטית חיכו לנו בכניסה. בכלל, המילה “אותנטי”, קופצת ומבקשת שישתמשו בה כמעט בכל דבר הקשור לתיאור הביקור במרקש, בין אם מדובר בשווקים הצבעוניים, באוכל המרוקאי האמיתי (והטעים!) או בלבוש הססגוני של להקת הנגנים שקיבלו את פני האורחים באזור המזרקה הראשונה, לפני שנכנסים לאזור הבריכה, ליד המבנה הנסיכותי, שמתחבר לרחבת ריקודים ובר פתוח שסביבו מדשאות ועצי דקל. בקיצור, אחלה מקום לחתונה. בערב הגאלה, שנועד למעשה לסכם את ההשקה במרקש, הוצג הצבע על מסכי ענק, בליווי אמנות וידאו ארט, קצת אחרי קוקטייל ארוך ודברי תודה של סילבי מוריאו, מנכ”לית וולה פרופשיונלס.

צבעי אילומינה מביאים איתם חידוש מרענן. מחזירים את הדיון המקצועי ואת הפוקוס לנושא שקצת איבד בזמן האחרון את הבמה, האופן שבו נראה השיער לאחר הצביעה. אין ספק שאילומינה יהוו מוצר דגל במניפת המוצרים הענפה של וולה פרופשיונלס ושכולנו עתידים לראות אותו משתלב בעשייה וביצירה של מעצבי השיער בישראל, במיוחד לאור העובדה שהוא מגיע בתזמון נפלא, כשהמגמה העולמית הולכת לכיוון מראה שיער טבעי.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.