זה לא סוד שמערכת היחסים בין מעצב השיער ללקוחה מתבססת בראש ובראשונה על כימיה אישית. האמון הנוצר בין מעצב השיער ללקוחה הוא אחד מההדוקים והמוחלטים שקיימים בין נותן שירות ללקוחה. כך למשל קובע מחקר שנערך בחסות חברת "וולה", כי קרוב ל-100% מהלקוחות "סומכים באופן מוחלט על דעתו המקצועית של מעצב השיער". לא הייתם מוצאים את האמון הזה כשמדובר במוסכניקים, שיפוצניקים ואפילו מטפלות לילדים. בקרב מעצבי השיער האמון הוא כמעט מוחלט.
את מערכת היחסים המיוחדת הזו הצליחו לנצל בשנים האחרונות לצורך פעולה ענפה ומבורכת של קידום בריאות והפצת ידע בקרב נשים שחורות ברובע ברוקלין שבניו-יורק. מכיוון שכל העוסקים בחינוך לבריאות ובקידום בריאות מבקשים למצוא את הדרך להגיע אל מספר רב ביותר של אנשים כדי להפיץ את הידע הדרוש לשם שמירת הבריאות, עוררה דרך פעולה זו עניין רב בקרב העוסקים בנושא. הדרכים הרגילות של הרצאה, הכנת כרזות וחלוקת דפי הסבר התגלו כבלתי יעילות, אלא אם כן הן מלוות בפעילות נוספת. פרסומת גלויה או מוסוות אינה משיגה את מטרתה מה גם שמחירה גבוה. הפתרון יצירתי ומקורי נמצא על ידי קבוצה מהמכון על שם ארתור אש בניו יורק.
Arthur Ashe Institute for Urban Health, המכון על-שם ארתור אש לבריאות אורבנית (כן, כן, יש דבר כזה) זה נוסד על ידי שחקן הטניס האפרו אמריקני, שהיה השחור הראשון שזכה במשחקי ווימבלדון בשנת 1975, בזמנים שבהם ראשה של האפליה הגזעית היה מורם והטניס נחשב עדיין ל"ספורט הלבן" תרתי משמע. ארתור אש, שנולד בשנת 1943 בריצמונד, ווירג’יניה שבארצות הברית, התגבר על האפליה הקשה, שהקשתה על שחורים להתקבל לנבחרת הספורט האמריקאית והיה לימים לכוכב הטניס הגדול של ארצות הברית משך שלוש שנים רצופות. הוא התפרסם כלוחם נמרץ למען זכויות השחורים בארצות הברית ופעל רבות נגד משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, הפך לידידו של נלסון מנדלה ולאחר פרישתו ממגרש הטניס הוא החל לכתוב בעיתונים רבים. ב 1979 לקה בליבו ועבר ניתוח לב פתוח במהלכו קיבל מספר מנות דם שהיו נגועות באיידס. שלוש שנים מאוחר יותר, חשף אש את דבר מחלתו והיה לאיש הציבור השחור הראשון שלא חשש מהסטיגמה. עד למותו המשיך להקים מרכזי ספורט לחינוך נוער וכן את מכון ארתור אש העוסק בקידום בריאות בקרב האוכלוסייה החלשה של השחורים בארצות הברית.
אנשי המרכז הזה חיפשו דרך כיצד למנוע מחלות לב בקרב הנשים ברובעי העיר ניו יורק. הבחירה נפלה על מכוני יופי בעיר בשל היחסים בין מעצבות השיער לבין קהל הלקוחות שהתבססו על אמון מלא. זמן ההמתנה במספרה הוא לעיתים אינו קצר, דבר שמאפשר קיומה של שיחה ערה על מספר רב של נושאים. הספרית למשל, כך קיוו יוזמי הפעילות, יכולה לנווט את השיחה ו"לשתול" בה את הצורך למשל, לבצע פעילות גופנית או לשמור על דיאטה נכונה. מתוך הנחה זו יצאו למיזם הראשון.
הבחירה נפלה על מכוני היופי של העיר בשל היחסים בין מעצבות השיער לבין קהל הלקוחות שהתבססו על אמון מלא. זמן ההמתנה במספרה הוא לעיתים אינו קצר, דבר שמאפשר קיומה של שיחה ערה על מספר רב של נושאים. הספרית למשל, כך קיוו יוזמי הפעילות, יכולה לנווט את השיחה ו"לשתול" בה את הצורך למשל, לבצע פעילות גופנית או לשמור על דיאטה נכונה. מתוך הנחה זו יצאו למיזם הראשון.
דוקטור רות בראון, מנהלת המרכז על שם ארתור אש בניו יורק הגיעה לארץ בהזמנת בית הספר ובסיוע הנדיב של קרן פולברייט, אשר מצאה לנכון לקדם את הנושא בישראל והרצתה בנושא בפני תלמידי בית הספר לבריאות הציבור בירושלים. בשלב הראשון של המבצע בניו יורק, נאספו על פי ספר הטלפונים המסחרי כל הכתובות של מכוני היופי בסביבה בה היה המספר הגדול ביותר של נפגעי מחלות לב. אזור זה נקבע כי מן הראוי להתערב בו לעומק. נבחרו כ-200 מכוני יופי, מספרות וסלונים לטיפוח היופי. אל כל אחד מהם הגיעו אנשי מכון אש לקידום הבריאות ובפיהם בקשה צנועה: כאשר הלקוחה ממתינה, הראו לה סרט וידאו קצר המתאר את הסימנים הראשונים של מחלת הלב, מה עליה לעשות ואיך להתקשר לשירותי החירום. לאחר מכן, תוך כדי חפיפה טובה התבקשו הספריות ללחוש כמה מילים חשובות לאוזן הקרובה ולבסוף, לפני קבלת הטיפ, לתת דפי הסבר וברכת הדרך.
הקמתן של מספרות ומכוני יופי אפשרו לנשים שחורות להתחיל מקור פרנסה עצמאי שפרנס אותם בכבוד. לא פלא כי כאשר התבקשו אלה לתת ידם כדי לתרום לבריאות הלקוחות שלהם, ההיענות הייתה מעל לציפיות של היוזמים. המבצע החל ולווה כל העת בהערכה ובקרה לגבי ההשפעה שלו על דפוסי ההתנהגות של הנשים. עם הצלחת המיזם הזה הוא הורחב גם לכלל הנשים באזורי המגורים הללו ואל הספריות התווספו גם מבצעי קעקועי עור, בוני ציפורניים, מסירי שיער ומנקבי אוזניים אשר קהל הלקוחות שלהם נותן בהם אמון מלא ולכן הסכים לשמוע לעצות שניתנו, כמובן, בחינם.
לאחר ההצלחה של העברת המידע לגבי מחלות לב הורחבה הפעילות וכיום היא מתמקדת גם במסע תעמולה לזיהוי וגילוי בזמן של סרטן השד. פרופסור יואל דונחין, שליווה את דר' רות בראון מספר למגזין לה ז'ורנל כי הפורמט של שימוש ביחסי האמון והקירבה שבין מעצבי השיער ללקוחות, עשוי להיות יעיל גם בישראל "אנחנו יודעים בוודאות, שהלקוחה מקשיבה למעצב השיער. אנחנו יודעים שתמיד מתנהלת שיחה, גם כאשר היא דיאלוג, ישנן בדרך כלל לקוחות נוספות שיושבות ומקשיבות לדברים. היכולת של הספרים להעביר את המסר, היא יוצאת דופן ובכך הם יכולים לשמש "סוכנים" מצויינים של גופי הבריאות."
אנחנו יודעים בוודאות, שהלקוחה מקשיבה למעצב השיער. אנחנו יודעים שתמיד מתנהלת שיחה, גם כאשר היא דיאלוג, ישנן בדרך כלל לקוחות נוספות שיושבות ומקשיבות לדברים. היכולת של הספרים להעביר את המסר, היא יוצאת דופן ובכך הם יכולים לשמש "סוכנים" מצויינים של גופי הבריאות.