גיאורגי קוט: אמן בעל ידי זהב וחיוך תמידי

הוא יוצר, הוא שחקן, הוא רקדן, הוא מעצב שיער מוערך עם מיליוני עוקבים ברחבי העולם, הוא אחד, יחיד ומיוחד. גיאורגי קוט, אחד המסרקים המוכשרים בעולם הוא אחד מהבודדים שסגנון העיצוב שיצרו, מזוהה איתם גם כאשר הוא מבוצע על-ידי אחרים.

גיאורגי קוט הוא ללא ספק אחד ממעצבי השיער שהטביעו את חותמם על התעשייה. ‏קוט הוא אחד מאותם האמנים הבודדים בתחום השיער, שסגנון העיצוב שלהם הפך להיות מזוהה איתם גם כשהוא מבוצע על ידי מעצבי שיער אחרים. בפגישה איתו בעת ביקורו בישראל ‏מתגלה בפנינו ‏אומן יצירתי רחב אופקים ואיש שיחה. קוט גם מודע לחלוטין לדיאלוג שהוא מנהל עם קהל המעריצים באמצעות הרשתות החברתיות ומקפיד להעניק לעוקבים הצצה לחייו המקצועיים והאישיים, תוך שהוא יוצר עניין ומרתק את עשרות אלפי הצופים בכל פוסט ופוסט.

georgiykot_9

סגנון ייחודי שהפך למזוהה עם קוט

כבר משחר ילדותו היה קוט ‏אמן של ממש. ‏כבר בתור ילד התגלה בתור רקדן מחונן וניכר היה שמקומו תמיד בפרונט ‏ובאור הזרקורים. ‏עד היום, כשמגיעות אליו קבוצות לאקדמיה שלו בסוצ'י, הוא מפליא בריקודים ומעלה חיוך על פניהם של התלמידים כאשר הוא פוצח בריקוד. ככה זה – יש אנשים שיש להם ״סטאר קוואליטי״ וקוט הוא ללא ספק אחד מהם. ‏בתעשיית עיצוב שיער יש כאלה שיאהבו את הסגנון שלו יותר וכאלה שיאהבו אותו פחות, אך בדבר אחד אין ויכוח – קשה מאוד להתעלם מהיצירה רחבת ההיקף שלו ולהעריך אותו כאמן. ‏יעידו על כך למעלה משני מיליון עוקבים בחשבון ה-Instagram שלו ‏ולוח ההדרכות שלו שסגור שנה מראש ואפילו יותר.

georgiykot_3

תלמידים בקורס מתקדם באקדמיה של גיאורגי קוט

השפעה משמעותית לאינסטגרם בחשיפה לקהלים חדשים

כשאני שואל את גיאורגי קוט כיצד השפיע ה-Instagram על מהלך הקריירה שלו הוא מחייך חיוך רחב. קוט מסביר שההשפעה של אינסטגרם, בדומה למה שקרה בכל תחום ותחום שיש בו אנשים המובילים את דעת הקהל, היתה גדולה בעיקר מבחינת היקף החשיפה. ‏"תמיד יצרתי דברים, הדרכתי והכשרתי מעצבי שיער באופן פרונטלי וגם באמצעות סרטוני הדרכה ביוטיוב. הפלטפורמה של ה-Instagram איפשרה לי ולאומני שיער כמוני להגיע לקהל רחב יותר של צופים. בדיוק כמו שה-Instagram שינה תחומים אחרים, הוא השפיע גם על תחום עיצוב השיער. מה שחשוב הוא, להבין כי זו רק פלטפורמה והחוכמה היא לדעת לטפל בה נכון." מסביר קוט ומוסיף: "הצופים, או במקרה של האינסטגרם, העוקבים, יודעים לזהות‏ מקוריות. אני חושב שהיכולת של מעצב שיער להגיע לקהל גדול ככל האפשר באמצעות ה-Instagram‏ קשורה קודם כל ביכולת שלהם להציג אמנות מקורית, לחדש, להשפיע ולהעניק השראה של ממש.

georgiykot_2

אחד ממאות העיצובים המרהיבים של גיאורגי קוט

קוט מבין היטב את המדיה ועושה בה שימוש נכון, אך הוא מציין גם, שיש לזה מחיר. ‏"נכון, אני מצלם כמעט ‏כל דבר שקורה במהלך היום שלי ‏ומשתף את העוקבים." הוא מסביר ‏"במידה מסוימת אני נותן להם להיות חלק מהחיים שלי ואני עושה את זה באהבה גדולה. אנשים מעדיפים תמיד לראות אותך שמח ומלא מרץ, בו בזמן שכולנו יודעים שלפעמים אתה רוצה פשוט לנוח ‏ושיהיה לך את הזמן שלך עם עצמך."

georgiykot_8

קוט, אשתו אלנה ושתי בנותיהם

משתף את הידע שלו עם מעצבי השיער

"אני חושב שהשינוי קרה לפני בערך ארבע שנים, ‏אחרי שכבר היה לי ערוץ YouTube מאוד מצליח עם אלפי עוקבים ‏וסרטוני הדרכה שזכו למאות אלפי צפיות." אומר גיאורגי קוט. "גם Instagram עברו תהליכים של שינוי ושיפור וברגע שהתחילו לשים דגש על סרטונים זו הייתה נקודה שבה סרטוני הדרכה שיצרתי  – התחילו לקבל תשומת לב יוצאת מגדר הרגיל. ‏אני חושב שאין מישהו שיצפה בסירטוני ההדרכה שאני מעביר למעצבי שיער ולא יראה שאני פשוט נהנה לשתף את הידע שלי עם אמנים אחרים. זה באמת משהו שגורם לי הנאה וסיפוק מקצועי."
כאשר אנחנו שואלים לגבי תחומים נוספים בעיצוב שיער ‏מסביר קוט, שכמובן שהוא יכול להסביר גם על צבע וגזירות אך הקהל העצום שצבר, ‏רוצה לקבל עוד ועוד דווקא מפיסולי השיער הייחודים שלו.‏ הניסיון מלמד שהתמקדות בנישה ספציפית‏ היא בעלת יתרונות רבים. סגנונו הייחודי של קוט ניתן לזיהוי גם מבלי שנראה מי חתום על על היצירה: ‏עשרות מעצבי שיער ומדריכי תסרוקות בכירים למדו באקדמיה שלו וגאים לומר שהם עובדים בשיטת גאורגי קוט בדיוק כמו שמעצבי שיער‏ מגדירים עצמם כמי שעובד בשיטת וידאל ששון או בסגנון טוני וגיא.
georgiykot_6

Star Quality – Georgiy Kot

ההזדמנות לשוחח עם קוט שיחה כה ארוכה, התאפשרה כאשר קוט, אשתו אלנה וחברתו הקרובה המאפרת גואר, שגם לה מיליוני עוקבים באינסטגרם, ביקרו בישראל ביקור אישי. סוג של חופשה. מי שתיאמה את הפגישה בהצלחה רבה היא מעצבת השיער והמסרקת מרגריטה יוספוב, מרגו, שתירגמה לא פעם סמינרים מקצועיים של מגזין לה ז'ורנל מרוסית לעברית ואף מדריכה בעצמה מעצבי שיער במכללות לעיצוב שיער בישראל. את קוט פגשנו במלון שבו התגורר במתחם ממילא בירושלים ולמרות שקבענו שה"ראיון" יארך כחצי שעה, מצאנו עצמנו יושבים ומשוחחים שיחה ערה ולבבית של קרוב לשעתיים. קוט עצמו, איש מרתק ואינטלקטואל, מפליג בנושאי השיחה לאמנות, מוסיקה, תיאטרון ולימודים אקדמיים. הוא נהנה מהעשייה ומודה שהוא בר מזל לבקר בכל כך הרבה מדינות ולהדריך קהלים מלאומים שונים ברחבי העולם. כן, גם על האופציה של הדרכה בישראל שוחחנו ואולי גם על האופציה של סמינר ייעודי למעצבי שיער של מגזין לה ז'ורנל באקדמיה של קוט בסוצ'י, אך בשל לוח הזמנים המאוד צפוף של קוט, שיתופי הפעולה האלו יקרו במועד הנכון ובתיכנון מוקפד. בינתיים, אין לנו אלא ליהנות מהיצירה של האמן המרהיב הזה ולשתות בצמא את הידע שהוא מעניק מכשרונו הרב.
georgiykot_5

קוט מבקר בכנסיית הקבר בירושלים – ינואר 2019. צילומים מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי

georgiykot_4

עוד יצירה אופיינית לקוט

georgiykot_7

שלבים בקריירה. גיאורגי קוט. מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי

View this post on Instagram

Третий день первой ступени после рабочего дня я организовал с моей крутой креативной командой творческий вечер для мастеров которые приехали из Чехии, Украины, Ирана, Бразилии ,Индии, Швеции, Бразилии, Италии, Вьетнама, Тайланда, США, Катара, Швейцарии, Португалии, России. Как можно назвать обучение??? Которое имеет высокий Профессиональный результат ! Мотивацию !творчество! Идеи ! Любовь! 12:00 часов работы! Шоу! фуршеты !церемонии !а главное результат популярности и профессионализма мастеров, которые получают его??? Сколько баллов из 10 вы можете присвоить к такому обучению ??? Будьте объективны! ___________________________________________________ The third day of the first step after the working day I organized with my cool creative team a creative evening for the masters who came from the Czech Republic, Ukraine, Iran, India, Sweden, Brazil, Italy, Vietnam, Thailand, USA, Qatar, Switzerland, Portugal, Russia. How can you call such training??? Which has a high professional result ! Motivation !creativity! Ideas ! Love! 12:00 hours of work! Show! buffets !ceremony !and the main result of popularity and professionalism of masters who receive it??? How many stars can you assign to such training ??? Be objective!

A post shared by Georgiy Kot (@georgiykot) on

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.