לכתה של אגדה: מעצב השיער ומייסד האקדמיה לשיער, סרג'יו זנזורי, הלך לעולמו.

מעצב השיער הוותיק ומי שהדריך והכשיר אלפי מעצבי שיער לאורך עשרות שנים, הלך לעולמו בשבת האחרונה. סרג'יו זנזורי, אחד מעמודי התווך של הדרכת המקצוע בישראל בעשורים האחרונים, נפטר בביתו בראשון לציון. שבועיים לפני מותו, ישב יחד עם אחיו ואחיותיו שבעה עם מותו של צורי זנזורי, אחיו הצעיר, גם הוא מעצב שיער ותיק ומדריך עיצוב שיער.

סביר להניח כי מעטים הם מעצבי השיער שאינם מכירים את סרג'יו זנזורי. מעצב השיער הוותיק שהקים את האקדמיה לעיצוב השיער הנושאת את שמו, "אקדמיית סרג'יו", הספיק בלמעלה מ-40 שנה של עשייה להכשיר כ-3000 תלמידים ויותר והיווה אבן שואבת לידע מקצועי ולהכשרה בתחום עיצוב השיער.

בשבת האחרונה, הלך סרג'יו לעולמו, בביתו, כשהוא מוקף בבני משפחתו. לפני מספר חודשים, לקה סרג'יו באירוע מוחי, שקטע שגרת חיים בריאה וחיונית והכניס אותו למסלול ארוך של שיקום.

אך לפני שבועיים, ישבה משפחת זנזורי שבעה, במותו של אח נוסף המוכר למעצבי השיער בישראל, צורי זנזורי, שנפטר לאחר מאבק עיקש של שנים במחלת הסרטן. לא חלף חודש האבל ובמשפחת זנזורי, משפחה מרובת נפשות, היכה הגורל שוב עם מותו של סרג'יו, הבכור מבין האחים.

אחיהם של צורי וסרג'יו, מאיר זנזורי, יבדל לחיים ארוכים, הוא מנהל ההדרכה במותג מון פלטין, גם הוא מעצב שיער. גם חלק מילדיו של סרג'יו, רעייתו ובני משפחה נוספים, הם חלק מסגל ההוראה והניהול  של המוסד הוותיק להכשרת מעצבי שיער, שימשיך בדרכו של המייסד, להעניק הכשרה מקצועית לדורות של מעצבי שיער בישראל.

סרגיו-זנזורי-עיצוב-שיער2

"הקמתי את בית הספר כדי להעביר את הידע לדורות הבאים"

"את בית הספר לעיצוב שיער הקמתי לפני כארבעים שנה" סיפר לא פעם סרג'יו, "המטרה היתה ועודנה, לאפשר לכל מי שרוצה בכך ללמוד את שיטות העבודה המתקדמות ואת הסודות המקצועיים בתחום של עיצוב שיער".

את ההבנה שצריך לחלוק את הידע ולשתף את הטכניקות ושיטות העבודה של המקצוע, חווה סרג'יו על בשרו כשהיה בתחילת דרכו: "כבר בתחילת דרכי כמעצב שיער, שמתי לב לכך שמעצבי השיער מאוד לא אוהבים לתת מהידע שלהם לאחרים. למעשה יש להם נטייה לשמור מכל משמר על הטכניקות שלהם ועל הסודות המקצועיים בתחום של עיצוב שיער" סיפר סרג'יו. "לדוגמה, בזמן שעבדתי כמתמחה אצל מעצב שיער מוביל, בכל פעם שניסיתי להסתכל עליו בזמן העבודה כדי ללמוד טריק או שיטת עבודה, הוא היה מיד מבקש ממני משהו במטרה לגרום לי להתרחק מהמקום, כך שלא אוכל ללמוד ממנו שום דבר. אני זוכר שהבטחתי לעצמי שאני אנהג אחרת ואעשה כמיטב יכולתי להעביר כל דבר שאני לומד לאחרים".

בהמשך דרכו, שישמ סרג'יו כמדריך מטעם חברת וולה פרופשיונלס ומטעם חברת לוריאל, ונוכח לדעת עד כמה רחב הצימאון לידע מקצועי. לימים, סיפר כי כך נולד במוחו הרעיון להקים את המכללה לעיצוב שיער.

סרגיו-זנזורי-עיצוב-שיער

למעלה מ-3000 מעצבי שיער שהוכשרו תחת ידיו של סרג'יו

המכללה לעיצוב שיער של סרג'יו מכשירה מעצבי שיער ומעבירה קורסים והכשרות בתחום עיצוב השיער מזה ארבעה עשורים. סרג'יו זנזורי וצוות המכללה המסור שלו הכשירו למעלה מ-3000 תלמידים שחלקם הגדול השתלבו בעבודה במספרות ורבים מהם יצאו בהמשך לדרך עצמאית והפכו למעצבי שיער מוכרים ומובילים בתעשייה.

סרג'יו היה ויהיה אחד מהאנשים שלזכותם עומדת בניית הדור הנוכחי של מעצבי השיער הוותיקים לצד הדור הצעיר של תחום עיצוב השיער בישראל.

יהי זכרו ברוך.

סרגיו-זנזורי-עיצוב-שיער4

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.