שירת חייו: אודי רייס, מעצב שיער וזמר, הלך לעולמו

במשך יותר מארבעה עשורים היה מעצב השיער אודי רייס דמות בולטת בקרב חבריו למקצוע ורבים הכירו אותו גם בזכות אהבתו הגדולה לשירה ולבמה, אותה לא זנח לרגע, במקביל לקריירה בעיצוב שיער. השבוע, הלך לעולמו אודי לאחר מאבק של שנתיים במחלת הסרטן.

מעצב השיער אודי רייס לא היה אדם שנחבא אל הכלים. ההיפך הוא הנכון, אודי היה חית במה ופרח כשהיה עליה ועמד מול קהל. הקהל מצידו החזיר לו אהבה גדולה.

רבים הכירו אותו בתור מעצב השיער המזמר ולא פעם שאלו את אודי מה הוא אוהב יותר, לעצב שיער או לשיר. אודי מצידו לא ויתר לרגע על אף אחת מאהבותיו. הנער שגדל בתוך מספרה וצמח לתוך המקצוע כשהתחיל בתור שוליה במספרה של הוריו ברמת-גן, שניהם מעצבי שיער. אודי סיפר כי החל את דרכו המקצועית "מלמטה", בשנות ה-70, כשהוא מטאטא את רצפת המספרה של הוריו, מחזיק סיכות שיער ואוסף את הרולים שבהם השתמשו לסלסול השיער. לאט לאט למד את רזי המקצוע והפך ברבות השנים למעצב שיער בעל מספרה מצליחה בעצמו ברח' הרוא"ה ברמת-גן.

אודי-רייס-2

אודי רייס בהופעה

אודי רייס התמחה בתסרוקות ערב, בהחלקות שיער ובכימיה של השיער והיה לדמות מוכרת ופעילה בענף עיצוב השיער בישראל. לצד אהבתו למקצוע, לא ויתר אודי על החלום שהיה לו בתור ילד והגשים את הכישרון שהיה בו כחובב שירה נלהב. בשנים האחרונות הופיע אודי לא מעט על במות כסולן, בהרכבים או במופעי סולו וביצע שירים רבים לצד שירים מקוריים שלו כיוצר אך הדרך לבמה היתה רצופה בלא מעט שלבים והרבה התמדה: כבר בגיל 10 ניגן בקלרינט בתזמורת ילדי רמת גן, בגיל 13 החל לפרוט על גיטרה ובגיל 17 הופיע כסולן עם להקתו וזכה במקום הראשון בעיר הנוער בתל אביב בתחרות כישרונות צעירים, כמו כן זכה במקום שני בפסטיבל תיכון היכל התרבות תל אביב, התקבל ללהקה צבאית ובסיום שירותו הצבאי יצא לארצות הברית שם נחשף לסגנונות רבים של מוזיקה. אודי המשיך לשיר ולהופיע כל השנים אך השאיר את אהבתו לשירה בגדר תחביב. רק כאשר בת משפחה שיכנעה אותו לפני כעשור לגשת לאודישנים של התוכנית "כוכב נולד" השתנה משהו: אודי קיבל מחמאות רבות מפאנל השופטים ולמרות שלא התברג בעשיריה הסופית של אותה עונה, הפידבקים הנהדרים מהשופטים, מהקהל ומחבריו שיכנעו אותו לקחת את האהבה שלו צעד קדימה.

אודי נכנס לאולפן ההקלטות בפלורנטין בתל-אביב עם דן ציפורי, שלף מהמגירה חומרים מקוריים שכתב ויצר את האלבום שלו "נדדתי". האלבום הפך להופעה ואודי עלה על הבמה עם להקה בשם "אודי רייס והגוונים", שם נפלא למעצב שיער האוחז במיקרופון. שיריו מאופיינים בדגש על אהבה, תקווה, יחסים שבינו ובינה ובקולו העמוק והעצמתי בריטון בס.

בשנים האחרונות הופיע אודי כצמד יחד עם בת זוגו ואהובתו לימור פרי. השניים הופיעו כמעט על כל במה בישראל ואף היו חלק ממופע קברט גדול "על גג העולם" שהפקתה של לימור. לפני כשנה הקליטו השניים דואט בשם "To die of love". בקשתו האחרונה של אודי, שכבר היה בשלבי התמודדות עם המחלה, היתה שהשיר יושמע בלוויה.

לפני כשנתיים, התגלתה אצל אודי מחלת הסרטן במעי הדק. אודי לא ויתר, נלחם במחלה, עבר טיפולים כימותרפיים והקרנות אך המחלה הכריעה אותו ובשבוע שעבר הלך לעולמו בביתו.

udi-reiss-אודי-רייס-9

אודי רייס

udi-reiss--10אודי-רייס

אודי רייס ולימור פרי

אודי-רייס-3

אודי רייס בהופעה

אודי-רייס-4

אודי רייס על הבמה עם לימור פרי

udi-reiss-אודי-רייס

אודי רייס בהופעה האחרונה על הבמה ב- 28.5.2016 בתיאטרון גבעתיים

 

תגובה אחת

  1. תודה רבה.על כתבה מדויקת ומרגשת.
    ☺ אבא יישמח לקרוא

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.