ישראל על המפה: סוד הקסם של מון פלטין

בשקט בשקט, בלי הרבה רעש וצילצולים, ממש מתחת לאף שלנו, צמח לו מותג בינלאומי, המיוצר כולו בישראל, שמשווק בהצלחה רבה ב-54 מדינות ברחבי הגלובוס: מון פלטין. מעצבי השיער הישראלים מכירים אותו היטב וכיום הוא מפגין נוכחות מאסיבית באלפי מספרות, סלוני יופי וחנויות קוסמטיקה בשלוש יבשות. סיפור הצלחה של גאווה יצרנית ישראלית.

 

אם זה היה תלוי במשפחת מזרחי, הבעלים של חברת א. משי תעשיות קוסמטיקה, הם היו מוותרים על הראיון הזה. שנים שאנחנו עוקבים אחר ההתפתחות מעוררת ההשראה של החברה המצליחה הזו. שנים שאנחנו גם מנסים לשכנע את מנהליה, מפרסמים ותיקים במגזין, לאפשר לנו לכתוב על ההצלחות של החברה בחו”ל ובארץ. בצניעות האופיינית להם, הם סירבו לנו בנימוס ובחיוך ותמיד השיבו לנו “הנוכחות של מוצרי מון פלטין בשטח, מדברת בעד עצמה”.

האמת היא, שאין נכון מזה. מוצרי הטיפוח לשיער של מון פלטין נמצאים באחוז גבוה מאוד מהמספרות בישראל, אולי אחד הגבוהים שלהם זוכה מותג טיפוח כלשהו בכלל ובפרט כזה המתהדר בגאווה בהיותו מוצר ישראלי. כל יצרן ישראלי יודע, כי לעיתים העובדה שעל המוצר מוטבע הכיתוב Made in Israel, עלול לעורר קשיים בשיווקו למגזרים מסויימים ולמדינות כאלה ואחרות. לא צריך להיות יצרן בשביל להבין, שיש לא מעט “נשמות טובות” בעולם הזה, שאיך לומר זאת בעדינות?, לא ממש “מתים” עלינו הישראלים. יחד עם זאת, כששומעים את התגובה של אנשי א. משי לנושא, אפשר להבין כי האנשים שעומדים מאחורי המותג מון פלטין, הם ללא ספק פטריוטים אמיתיים: “במקרים לא מעטים התבקשנו על ידי מפיצים פוטנציאלים להסוות את העובדה כי המוצרים מיוצרים בישראל וזאת מתוך החשש של המפיצים, כי לקוחות רבים לא ירצו לרכוש תוצרת ישראלית. המדיניות של MON PLATIN בתחום זה ברורה וחד משמעית – אנו חברה ישראלית וגאים מאוד על כך ולפיכך כל מוצר שמיוצר על ידינו יישא את  הכיתוב “מיוצר בישראל”. עמדה זו מהווה לתפישתנו את הבסיס הראשוני לפעילות החברה: אנו ישראלים ועל כך גאוותנו”.

קוסמופרוף 2012 הונג קונג מון פלטין פרופשיונל

מון פלטין בתערוכת קוסמופרוף – "אנו ישראלים ועל כך גאוותנו"

דומה שהפעילות של מון פלטין בחו”ל, שהחלה כבר בשנת 1998, נמצאת כיום בתנופה משמעותית. האמת היא שהמילים הראשונות שבהן השתמשנו, היו “בשיא פריחתה”, אבל ככל הנראה, מושג זה טרם הגיע ובקצב ההתקדמות הנוכחי, כל צעד הוא שיא חדש. “מוצרי Mon Platin נמכרים ב-54 מדינות בעולם כשהבולטות שביניהן, מלבד ישראל, הן רוסיה, בלרוס, סין (א. משי היא אחת מהחברות היחידות בענף שמייצאות לסין), קנדה, אנגליה, איטליה, שוודיה, נורבגיה וארצות הברית. מדובר בסדרות Dead Sea Minerals (DSM), Mon Platin Professional, Black Caviar Collection. המותג מון פלטין נמצא במספרות, ספא וסלוני יופי, בחנויות קוסמטיקה, בתי מרקחת ועוד.” מסביר לנו ארז מזרחי, ממנהלי החברה ומוסיף: “המוצרים של Mon Platin הצליחו לזכות בהצלחה רבה בארץ ובחו”ל הודות למרכיבים הייחודיים שלהם ושילובם. הם מבוססים על הטכנולוגיות המתקדמות והעדכניות ביותר בעולם, בין אם מדובר בטיפוח עור, שיער, היגיינת הפה או מוצרי תינוקות, שפותחו במעבדות מיוחדות במטרה למצוא סינרגיה מיוחדת שתוכל לקשר בין מרכיבים טבעיים של צמחים, מינרלים מים המלח, קוויאר שחור, פרוטאין המשי ועוד.”

תערוכת קוסמופרוף 2012 הונג קונג Mon Platin PROFESSIONAL

מון פלטין פרופשיונל בתערוכת קוסמופרוף אסיה, הונג קונג 2012

מון פלטין בתערוכת אינטרסטייל בלרוס

מון פלטין פרופשיונל בתערוכת אינטרסטייל בלרוס

בחברה מייחסים את ההצלחה שלה זוכות שלוש הסדרות במקביל, לעובדה שהן פונות לקהלי יעד שונים, לצד מחיר הוגן ויעילות המוצרים: סדרת Dead Sea Minerals DSM, נהנית מהמוניטין המצוין שיש לים המלח בקרב ציבור הצרכנים מחוץ לישראל, שגם הם שמעו על סגולותיו למרחקים: “מדובר בסדרה על בסיס מינרלים של ים המלח ושמנים ותרכיזים טבעיים רבים. סדרה זו מצליחה מאוד בכל המדינות בהן אנו נמצאים. זו סדרה שהופצה ראשונה לחו”ל ועד היום ממשיכה לצבור הצלחה רבה בזכות היעילות שלה והמחיר ההוגן.”

Mon Platin Professional – הסדרה המקצועית לטיפול וטיפוח שיער, מציעה, לדברי החברה, "מגוון רחב ומדויק של מוצרי שיער מאפשר להעניק פתרון אישי לכל סוג ומצב של שיער". הסדרה השלישית הינה ייחודית והיוקרתית מבין השלוש: Black Caviar Collection – סדרה לטיפוח לעור ולשיער פנים וגוף על בסיס מרכיב וייחודי – "תרכיז מולקולארי של קוויאר שחור, הכולל בתוכו ויטמיני E,C,A,B, פרוטאינים רבים ועוד, המעניקים טיפול משקם לשיער, ונספגים היטב בעור ובעלי תכונות אנטי אייג’ינג, מונעים היווצרות קמטים ותורמים להתחדשות וגמישות של תאי העור."

ההצלחה לה זוכה המותג מתבטאת בהערכה גבוהה, בחשיפה ואהדת הצרכנים ואף בזכייה בציונים לשבח. כך למשל, זכה המותג Mon Platin Professional בתחרות הבינלאומית “בחירת השנה 2012” בתחום “קוסמטיקה והיגיינה” שנערכה בבלרוס. “התחרות משרתת את אינטרס הציבור להכיר ולהשתמש במוצרים האיכותיים ביותר בענף, אשר עמדו בקריטריונים שונים ומגוונים. היתרון התחרותי העיקרי של התחרות “בחירת השנה” היא מתודולוגיה המפותחת בחוכמה ובשקיפות לקביעת מוצר/שירות הטובים ביותר המבוססת על סיכום של תוצאות מחקר שוק של העדפות צרכנים לצד ועדה לביקורת ולהערכת מאפיינים איכותיים של מוצרים ושירותים, ואיתה גם ועדת פרסום המתייחסת לקידום המוצרים בשוק. בנוסף, קיימת ועדת מומחים מטעם התחרות אשר בה חברים נציגים ממשרדי התרבות, הכלכלה, המסחר, והתקשורת של המדינה. בין יוזמי התחרות גם לשכת התעשייה והמסחר האירופאית והמרכז האירופאי למחקר שיווקי.” לאלו המבקרים דרך קבע בתערוכות של ענף היופי ברחבי העולם, המותג Mon Platin אינו זר: זה שנים שהמותג עומד גאה וזקוף על במות מרכזיות בתערוכות הנחשבות ביותר בענף הקוסמטיקה, בין אם מדובר בתערוכות בינלאומיות או מקומיות ובתצוגות של המפיצים המקומיים.

מון פלטין בתערוכת אינטרסטייל בלרוס 4

מון פלטין בתערוכה מקצועית בבלרוס – נחשבים לאחד מהמותגים החזקים במדינה

אחת מהתערוכות הללו היא תערוכת הקוסמטיקה הבינלאומית קוסמופרוף-אסיה (Cosmoprof-Asia), שנערכה בהונג קונג בחודש נובמבר האחרון. “בתערוכה זו הוצגו מוצרי מוצרים לשיער של סדרת Mon Platin Professional ומוצרי טיפוח לעור פנים, גוף ושיער של סדרות DSM ו- Black Caviar Collection.” כדי להבהיר עד כמה גדולה וחשובה תערוכת קוסמופרוף-אסיה, הנה מספר נתונים: שטח התערוכה כ-74,000 מטרים רבועים. מספר המציגים בה נושק ל-2,000 מ-44 מדינות שונות. מספר המבקרים בה: 55,000 איש מ-121 מדינות.

“מזה כשבע שנים ש- Mon Platin משתתפת בתערוכת היופי והבריאות הבינלאומית “אינטרסטיל” המתקיימת כל שנה במינסק בבלרוס, שבה המפיץ שלנו עושה עבודה נהדרת ולכן אנו שם כדי לתמוך בו ולסייע. לאורך כל ימי התערוכה בביתן של Mon Platin נערכו כיתות אומן מקצועיות לעיצוב שיער ותחרויות מקצועיות. חלק מההדרכות מבוצעות על-ידי המדריכים המקומיים וחלקן על-ידי המדריכים הבינלאומיים שלנו כמו יוסי בוחבוט וגיורא יצחקוב שמלווים אותנו בתערוכות בחו”ל כמו גם בכיתות האומן שנערכות באקדמיה שלנו בארץ.”

במקרים לא מעטים התבקשנו על ידי מפיצים פוטנציאלים להסוות את העובדה כי המוצרים מיוצרים בישראל וזאת מתוך החשש השל מפיצים, כי לקוחות רבים לא ירצו לרכוש תוצרת ישראלית. המדיניות של MON PLATIN בתחום זה ברורה וחד משמעית – אנו חברה ישראלית וגאים מאוד על כך ולפיכך כל מוצר שמיוצר על ידינו יישא את  הכיתוב “מיוצר בישראל”. עמדה זו מהווה לתפישתנו את הבסיס הראשוני לפעילות החברה: אנו ישראלים ועל כך גאוותנו.

מלבד האקדמיה שנפתחה לאחרונה בישראל ומעבירה ידע והדרכות למעצבי השיער הישראלים, מקפידים בחברה לשים דגש ולהשקיע משאבים רבים בפיתוח תחום ההדרכה: “לאחרונה נפתחו שש אקדמיות ליופי של Mon Platin בחמש הערים הגדולות ברוסיה: מוסקבה, סנט פטרסבורג ובריאנסק. האקדמיה מאפשרת לנשים להתאים ולהתנסות באופן אישי במוצרי קוסמטיקה לעור הפנים/לשיער על-ידי אבחון העור/שיער בעזרת מכשור מיוחד, יעוץ של קוסמטיקאי מומחה וטיפול ראשון ללא עלות. אבחון שיער נעשה על-ידי מעצב שיער מקצועי, אשר בודק את מצב השיער, מצב הקרקפת, היסטוריה טיפולית של שיער. לאחר מכן לקוחה עוברת טיפול שיקומי, שבמהלכו היא מתנסה במוצרי שיער מומלצים ומותאמים עבורה ומקבלת טיפים מקצועיים, כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר. בעזרת מכשור מיוחד נעשה אבחון של עור של לקוחה, ועל בסיס נתונים שמתקבלים, קוסמטיקאי המומחה מגדיר סוג עור, קטעי עור בעיתיים וגילו הביולוגי. לאחר שלב האבחון, המומחה מתאים את המוצרים הקוסמטיים המיועדים בדיוק לסוג עורה של הלקוחה ונותן המלצות והכוונה, כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה, ומעניק לה טיפול פנים ראשון בעזרת המוצרים שנבחרו."

"האקדמיה לשיער Mon Platin Professional בישראל, מעבירה כיתות אומן וקורסים מקצועיים למעצבי שיער המעוניינים להעלות את רמת הידע המקצועי שלהם, ללמוד ולהתעדכן לגבי הטרנדים החמים בתחום עיצוב שיער בארץ ובעולם בנושאים מגוונים: תסרוקות, אביזרים, שיטות ערבוב צבעים, מוצרים חדשים וטכניקת שימוש בהם, כיסוי שיער לבן ועוד. באקדמיה מבקרים מדי חודש משלחות מחו”ל, המאורגנות על-ידי המפיצים שלנו ברחבי העולם, שנהנות משיעורים והדרכות של מיטב מעצבי השיער בישראל ומהמחלקה המקצועית של MON PLATIN.”

אחת השאלות שאותן שאלנו, לנוכח הפעילות הענפה מחוץ לישראל היא, כיצד מצליחים לשמר את הפעילות בארץ ואפילו להגדיל אותה כשיש כל כך הרבה פעילות בחו”ל. בא. משי משיבים: “בראש ובראשונה, צוות עובדים מצוין ונאמן הנרתם כולו להצלחה של החברה. כל אחד מהעובדים בא. משי, מדרג המנהלים ועד אחרון עובדי מפעל הייצור, הוא והיא חלק ממשפחת MON PLATIN ולכל אחד מהם חלק משמעותי בהצלחה של החברה. מעבר לכך, אנו מקפידים לחשוב קדימה ולהתקדם לעבר העתיד – לאחרונה חנכה א.משי את מפעלה השני בישראל, הממוקם באזור התעשייה בבת-ים. היקף הפעילות וכושר הייצור של המפעל, ממצבים את חברת א. משי, אחת הוותיקות בתחום הקוסמטיקה בישראל, גם כאחת מהחברות היצרניות הגדולות בישראל בתחום. מפעל זה הוקם כדי לענות על הדרישה הגוברת בארץ ובעולם למוצרי החברה  ונבנה בהתאם לתקני הקוסמטיקה המחמירים ביותר בעולם. מאחר שאיכות היא בראש מעייננו, המפעל עומד לא רק בתקני איכות של המוסדות הרשמיים בישראל אלא גם בסטנדרטים האירופאים והאמריקאים המחמירים ביותר. הציוד במפעל מתקדם ומודרני ומעניק לחברה יכולות ייצור גדולות באיכות בינלאומית. ההשקעה העצומה שלנו בלוגיסטיקה ובהדרכה מקצועית המותאמת לקהל המקצועי במדינת היעד, היא אחד המפתחות להצלחה והיא נדרשת כאשר מדובר בשוק המספרות בארץ ובעולם, ענף לא קל אך מלא בעניין, באתגר ובאנשים נהדרים”.

מון פלטין רוסיה האקדמיה ליופי Mon Platin Russia

מון פלטין רוסיה האקדמיה ליופי Mon Platin Russia

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.