שיק וגלאם ג'רוזלם סטייל: תכירו את דוד קליין ואלעד קליין, בעלי מספרת Heads בירושלים, שני מעצבי השיער המוכשרים שמעצבים את שיערן של נשות ירושלים.
המספרה של האחים קליין בשכונת בית הכרם, היא כבר שם דבר בירושלים והסביבה. הידע של מעצבי השיער למשפחת קליין בכל מה שקשור לצבעי שיער בכלל ובלונד בפרט, הביא אותם למעמד של אוטוריטות בכימיה והלקוחות כבר יודעות שכאשר יפקידו את ראשיהן בידיהם המנוסות של הקליינים, התוצאה תהיה הכי טובה שאפשר.
את מספרת "קליין הייר" בירושלים, לימים מספרת Heads סניף ירושלים, הקים דודו קליין כבר לפני יותר מ-15 שנה. דודו, בן 40, נשוי לרלי ואב לארבעה עשה את צעדיו הראשונים בתחום עיצוב השיער בגיל 16. מיד אחרי שירותו הצבאי, פנה לדרך עצמאית ופתח מספרה משלו. אלעד, בן 30, נשוי לאורטל ואב לשלושה (אוטוטו לארבעה), היה גם הוא בעל מספרה לפני שאיחד כוחות עם אחיו לפני כ-8 שנים.
לא מפסיקים ללמוד ולהעשיר את הידע
אלעד, התחיל לאחוז במספריים בגיל 14. ללא ספק, העובדה שאחיו הגדול היה בעל מספרה, הובילה אותו לחוות את המקצוע מקרוב ומשם, הדרך לפתיחת מספרה משלו היתה סלולה. אחרי ששירת בצבא כספר צבאי ואחרי תקופה ארוכה ששהה בסביבת מספרה כשאחיו הגדול מושך אותו לכיוון, אלעד פתח מספרה משלו.
אך כנראה שליקום מסלול משלו וכמו ש"כל הדרכים מובילות לרומא" כך גם נועדו מסלולי הקריירה של שני האחים קליין, דודו ואלעד, להצטלב ולהתחבר למסלול משותף. לאחר מספר שנים של עבודה בנפרד, הצטרף אלעד לדודו והשניים החלו עובדים יחד במספרה אחת. את השם של המספרה, מן הסתם, לא היה צורך לשנות.
השניים, דודו ואלעד, מקפידים להעשיר את הידע המקצועי שלהם בכל רגע פנוי. בין אם מדובר בהשתלמויות מעשיות באקדמיות עיצוב שיער בחו"ל, או בהדרכות מקצועיות בארץ, דודו ואלעד קליין הם תלמידים חרוצים. "זה נובע לא רק מצורך לדעת יותר, להתמקצע ולהעשיר את הידיעות המקצועיות שלנו" מסביר אלעד קליין, "זה נובע גם מאהבה אמיתית למקצוע וההנאה שביצירה והשגת התוצאות הכי טובות שרק אפשר". דודו קליין נוטה להסכים, "כשאתה אוהב את מה שאתה עושה, אתה תמיד תרצה להיות טוב יותר. גם אם הידע שלנו היום הוא נרחב ואנחנו כבר מעבירים אותו הלאה במסגרת ההדרכות של Heads למעצבי שיער, עדיין, תמיד יש מה ללמוד ותמיד אפשר לחזק עוד מיומנות, לשפר ולחדד עוד יכולת מקצועית. במקצוע שהוא רווי באופנה מתחלפת ובחידושים טכנולוגיים של מוצרים, אתה חייב להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק".
עם הצטרפותם של דודו ואלעד קליין לרשת מספרות Heads, המונה כיום שמונה סניפים ברחבי הארץ, נושא ההדרכות וההשתלמויות המקצועיות עלה הילוך. "אנחנו משתתפים כמעט כל שבוע בהדרכה של הרשת, שבה אנחנו לומדים דברים חדשים. בחלק מהמקרים, אנחנו אלה שמעבירים את ההדרכה, כמו בסדנאות המאסטר בלונד והקולור לאב שרשת Heads מעבירה בסטודיו של יוג'ין פרמה בהרצליה." מסביר דודו, "אבל גם כאשר אתה מעביר הדרכה, כחלק מצוות, אתה לומד. אתה חייב לדעת את החומר פיקס לפני שאתה עומד על הבמה וזה דוחף אותך קדימה, למצויינות בכל מה שקשור בידע המקצועי. בנוסף, אתה לומד המון מהאנשים שלצידך, מנהלי הסניפים האחרים ברשת Heads שהם מקצוענים אחד אחד".
"זה גם אחד היתרונות של הרשת, אחד הדברים שקסמו לנו והביאו אותנו להצטרף למותג Heads" אומר אלעד, "השאיפה הזו למצויינות, שהיא דבר ששנינו אוהבים, ואני מאמין שדודו מסכים שאדבר בשם שנינו בנושא הזה. כשאתה לבד, עצמאי בעל מספרה, אתה מתמודד לבד עם ניהול המספרה וכמעט שלא נשאר לך זמן להשקיע בהתקדמות המקצועית. כשאתה מתנהל בצוות, כמו שאנחנו וכל שאר מנהלי הסניפים ברשת Heads עושים, אתה יכול ללמוד מהקולגה שלך, להעשיר את הידע, לחלוק סודות מקצועיים וליהנות מכוח של קבוצה."
שונים זה מזה אבל בעיקר משלימים אחד את השני
כששואלים את דודו ואלעד עד כמה הם דומים אחד לשני, הם יענו בהסכמה שהם יותר שונים זה מזה מאשר דומים זה לזה. אך מצד שני, הם יסכימו גם לקביעה שהם משלימים זה את זה. "לכל אחד מאיתנו אישיות משלו, יתרונות, חוזקות, כישורים ותחומי עניין שונים" אומר דודו, "אבל אנחנו חברים מאוד טובים ואנחנו משפחה, כך שהשוני בינינו פועל לטובתנו. אנחנו משלימים זה את זה וההבדלים בינינו הופכים ליתרון כשאנחנו יחד".
"אגב, זה לא אומר שאנחנו לא מתווכחים" מסביר אלעד, "אבל גם חילוקי הדעות בינינו בסופו של דבר הופכים להחלטה משותפת שיש בה כח כי היא מגיעה אחרי סיעור מוחות ודיון משמעותי. בכל מה שקשור לתחום המקצועי, אין ספק שיש לנו יתרון יחסי משמעותי, כמו שיש לכל זוג אחים שעובד יחד ואוהב ללמוד אחד מהשני. אנחנו חולקים ידע, עוזרים אחד לשני להיות מעצבי שיער טובים יותר וזה ניכר בהתקדמות המקצועית ובהצלחה של המספרה".
מתמחים בכימיה ובקווי גזירה עדכניים
"הלקוחה הירושלמית היא הרבה יותר מעודכנת ממה שהרבה חושבים" אומר אלעד "לפחות אם לשפוט לפי הלקוחות שלנו, אני יודע לומר שהן מאוד מעודכנות באופנה האחרונה, במה שנכון וטרנדי וזה מחייב אותנו להיות מעודכנים באותה מידה ולדעת להעניק להן את התספורות הכי שיקיות והכי טרנדיות שיש".
"אני חושב שזה סוג הקהל שבאופן כללי נמשך לרשת Heads ולמספרה שלנו בפרט" מחזק דודו את האבחנה של אלעד. "הלקוחות שלנו יודעות שאנחנו מתמחים בכימיה. הן יודעות שאנחנו מתעמקים בידע בכל מה שקשור בצבעי שיער בכלל ובבלונד בפרט ולכן הן מגיעות אלינו לא רק מירושלים אלא גם מהישובים בסביבה ואפילו ממקומות מרוחקים. הלקוחה הממוצעת שלנו במספרה מבינה היטב באופנה ודורשת רמה גבוהה של ביצוע. גם בצבע וגם בקווי הגזירה. זה משהו שקיים בהווי של המספרה לאורך שנים ורק קיבל חיזוק עם ההצטרפות שלנו לרשת Heads, שנושא השירותיות הגבוהה לצד המקצועיות הבלתי מתפשרת בכל הפעולות שקשורות לכימיה ולכל שירות אחר שמוענק במספרה, הוא מקווי היסוד של הפעילות שלה".