מעצבי השיער של “שוורצקופף פרופשיונל” כבשו את בארסה! לא, אנחנו לא מדברים על מועדון הכדורגל המיתולוגי (למרות שיש לנו זוית של כדורגל בכתבה) אלא על אירוע ה"אסנשיאל לוקס" שאירח 3,500 מעצבי שיער, אנשי אופנה ועיתונאים מכל העולם בבירה הקטלונית. המשלחת הישראלית של מעצבי השיער שהגיעה עם נציגות הנקל ישראל, היתה הגדולה ביותר מכל העולם: למעלה ממאה מעצבי שיער ישראלים שזכו לראות ראשונים ומקרוב את הטרנדים שהשיק הצוות האמנותי הבינלאומי, על הבמה.
יולי 2012 היה ללא ספק החודש של ברצלונה. לא רק שנבחרת ספרד, שיש כאלה יטענו בתוקף כי חצי מנבחרת ספרד היא חצי מקבוצת הכדורגל ברצלונה, עלתה לגמר היורו, הרי שהעיר נעמדה גם במרכז תשומת הלב של קהילת מעצבי השיער הבינלאומית. אלפי מעצבי שיער מכל רחבי העולם התכנסו יחדיו בכדי להתעדכן במגמות עיצוב השיער העדכניות ביותר של קולקציית Essential Looks ("מראות חיוניים") של שוורצקופף פרופשיונל. מעל 3,500 משתתפים מלמעלה מ-40 מדינות זכו להשראה ולידע בסיור העולמי השנה של Essential Looks, כאשר למעלה מ-100 מעצבי שיער מהמובילים בישראל נשלחו לאירוע (אגב, המשלחת מישראל היתה הגדולה ביותר! רק לצורך השוואה, המשלחת ממקסיקו, גם היא גדולה למדי, מנתה כ-50 מעצבי שיער). הישראלים לא רק נהנו מאירוע ייחודי באחת הערים התוססות והססגוניות ביותר באירופה, אלא גם זכו ללמוד על המגמות העדכניות שהציגו הפרזנטורים המובילים של שוורצקופף פרופשיונל. המגמות האחרונות של מסלולי תצוגות האופנה הפכו לארבעה סגנונות חזותיים חדשים לסתיו/חורף 2012 שהוצגו במסגרת קולקציית Essential Looks החדשה, לשנת 2012.
ואם מדברים על ברצלונה, איך אפשר שלא יהיה איזה שהוא הקשר לכדורגל מצויין? הלילה שבו נערך האירוע הענק, היה בצירוף מקרים יוצא מגדר הרגיל, ליל גמר תחרות היורו. מילא ליפול על גמר היורו, אבל כשספרד משחקת בגמר? ועוד בברצלונה? תארו לעצמכם את הטירוף שהיה בעיר ואת ההמולה בקרב הקהל. מנחה הערב, התחיל בכך שאמר כי "שברנו את הראש בנוגע להתנגשות הזאת עם הגמר, אך החשש שלנו היה מיותר" אמר בשביעות רצון בהביטו על האולם הגדוש במרכז הכנסים המפורסם Fira Barcelona עד כדי אפס מקום. חלק גדול מהקהל, מקומיים מן הסתם, לא ויתרו על אוזניה וחיבור ישיר לאייפון אך המארגנים הגדילו עשות והציבו שישה מסכים המציגים את התוצאה בכל רגע נתון. למרבה המזל, ספרד עלתה ליתרון 2-0 ממש בתחילת הערב, דבר שהעלה חיוכים רבים ונדמה ש"הוריד את הלחץ" אצל חלק גדול מהקהל ואיפשר להם ליהנות מהמופע המדהים שאירגנו אנשי שוורצקופף. והמופע אכן היה מדהים. תיזמון מדוייק של עליה לבמה, עשרות רקדנים בקטעי אקרובטיקה וריקוד שהיוו מעברים בין מראה אחד לשני ולמעלה מעשרה פרזנטורים בינלאומיים שהציגו גזירות על הבמה והופיעו על גבי מסכי הענק במרכז האולם.
השנה, הגדילו אנשי שוורצקופף לעשות והעבירו את כל המופע שצולם בכמה מצלמות וניתוב תמונה און-ליין, בוידאו סטרימינג באינטרנט. התוצאה: למעלה מ-11,000 איש צפו האירוע בזמן אמת בנוסף ל3,500 שהיו באולם.
צוות חטיבת המספרות של שוורצקופף פרופשיונל מבית הנקל, שעמד בראש המשלחת, ציין את החשיבות של האירוע מבחינת החברה: "לקולקציית Essential Looks הישגים מוכחים בהפיכת היצירות המרהיבות המופיעות על מסלולי תצוגות האופנה למציאות מסחרית מסחררת, והיא חוגגת כיום חמש עשרה שנות הצלחה." אמר לנו שמוליק כהן, מנהל השיווק והמכירות של חטיבת פרופשיונל בהנקל. "צוות מעצבי השיער המנוסים של Essential Looks עבד קשה מאוד העונה כדי להביא לכם את המגמות העדכניות ביותר ממסלולי תצוגות האופנה. כל העיצובים המוצגים אופנתיים מאוד ומשקפים באמת ובתמים את המתרחש כיום בעולם המרתק של תצוגות האופנה."
לאחר שהסתיימה ההתרחשות על הבמה, הקהל הוזמן לקוקטייל חגיגי שהתפתח מאוחר יותר לאפטר פארטי באולם הענק. התוכנית המקצועית המשיכה ביום למחרת כאשר מעצבי השיער השתתפו בסמינר בסגנון "Look and learn" שנערך ב-Cúpula las Arenas המתאפיין במראהו הכיפתי הייחודו וממוקם בלב הפלאזה דה אספניה של ברצלונה, משקיף על הנופים המרהיבים של העיר מגובה 27 מטרים.
הצוות המקצועי של שוורצקופף דאג כמובן גם לגיבוש הקבוצה המובילה שלו וביומיים הנוספים נערכו סיורים מאורגנים באתרי התיירות החשובים בעיר, טיול מודרך וכמובן שופינג במרכזי הקניות השוקקים (אלוהי הקניות חייכו אלינו ודאגו לסיילים מטורפים בדיוק בשבוע הזה). גם בערבים נשארה הקבוצה יחד ובילתה עד השעות הקטנות של הלילה במועדונים התוססים שמציעה ברצלונה.
דוד דאדי, מנכ"ל חטיבת קוסמטיקה בקונצרן הנקל ישראל, שנכח גם הוא באירוע, הביע את שביעות רצונו מהמעורבות המקצועית של מעצבי השיער. גם דבי פסח, מנהלת פיתוח מקצועי בחטיבת פרופשיונל בהנקל ציינה לטובה את חברי המשלחת: "אין ספק שמעצבי השיער המובילים שלנו נהנים מתוכן עשיר ומהשראה אדירה כתוצאה מנסיעה שכזו. אנחנו בטוחים שבקרוב מאוד, נארגן נסיעות נוספות אליהן נוכל לצרף גם מעצבי שיער נוספים המצטרפים מדי יום לקהל הלקוחות הנאמן של שוורצקופף פרופשיונל".