מעצבי השיער נחלקים לשניים. יש את אלה שפתחו מקום משלהם (והשקיעו הון), ויש את אלה שעובדים אצלם. עכשיו אפשר גם וגם. גם לקבל מקום משלך, מושקע ומתוקתק, עם כל מה שצריך, וגם לתת שירות יוקרתי בלי להסתכן. "המספרה" החדשה, באידלסון, הפרוייקט החדש של מעצב השיער אמיר אליהו, פותחת עידן חדש לכל מעצב שיער עם קהל לקוחות, שרוצה מקום קבוע – אבל לא רוצה או לא יכול כרגע, להשקיע הון בשכירות, רכישת ציוד, שיפוץ ושאר ההוצאות הכרוכות בפתיחת מספרה עצמאית.
"בארצות הברית זה פורמט עבודה מאוד מקובל", אומר אמיר אליהו, מבעלי קומפלקס "המספרה" ברחוב אידלסון 10 בתל-אביב. "לא כל מעצבי השיער רוצים או יכולים לפתוח מקום משלהם, ולא כולם רוצים להיות שכירים אצל מעצבי שיער אחרים. הפיתרון שלהם: לשכור כסא על בסיס חודשי, במקום מושקע – אבל כזה שלא משויך למעצב אחר. כך הם גם נותנים שירות מעולה ללקוחות הקבועים שלהם – וגם בונים לעצמם שם ומוניטין כמו שצריך".
אמיר אליהו צודק. היום, אם אתה מעצב שיער תל אביבי, בעצם יש לך שתי אפשרויות, שאף אחת מהן לא מושלמת. או שאתה יכול לקחת סיכון, למשכן את הנשמה ולפתוח מקום משלך – או שאתה יכול להיכנס כספר אנונימי, שכיר, באחת מהמספרות הגדולות. יש, כמובן, את מי שמתרוצצים מלקוחה ללקוחה ומעניקים שירות בבית, ללא תנאים הולמים (או חניה…). כל אחת מהאפשרויות היא פשרה. אבל עכשיו כבר לא צריך להתפשר.
ביקור ב"מספרה", חושף דרך אחרת. המקום מרכזי, מעוצב ויפהפה, בגווני שחור לבן דרמטיים, ועבר השקעה מטורפת ביצירת אווירה אולטימטיבית ללקוחות. כל מעצב צמרת היה שמח לשים את השם שלו על הדלת של מקום כזה – אלא שהשם הוא פשוט "המספרה". של כל אחד. "הקדשנו מחשבה רבה מאוד בבחירת השם", ממשיך אמיר. "רצינו ליצור בית שכל מעצב שיער יוכל להתחבר אליו ולבנות דרכו את המוניטין האישי שלו. לכן חזרנו אל הבייסיקס, ורואים את זה גם בעיצוב, גם בלוגו, גם בכל המוצרים והחומרים הנלווים. הכל יוקרתי מאוד, האיכות בשמיים, אבל המיתוג – בסיסי, שקוף, מכבד".
הקונספט פשוט: שוכרים כסא אישי על בסיס חודשי או שבועי ומתחילים לעבוד. מקבלים מקום יוקרתי מאוד, במחיר זול מאוד, ומכאן – הכל פתוח. כל מעצב שיער יכול להזמין את הלקוחות שלו למספרה, לעמדה האישית שלו, ולדעת שהוא נותן להם שירות יוקרתי מאוד. ולא פחות חשוב: אף מותג לא מתחרה בו ולא גונב לו את ההצגה. "כששמעתי על המקום, פקפקתי בהתחלה", מספר אחד המעצבים הראשונים שהזדרזו ותפסו מקום במספרה, עוד לפני שנגזר בה התלתל הראשון. "אבל כשראיתי את השיפוץ, ובדקתי את התכניות, התחלתי להתלהב. המיקום מעולה, הם לא חוסכים בכלום, משקיעים בעיצוב, והכי חשוב – נותנים כבוד למעצבים שיבואו לעבוד שם. לא רציתי להיות שכיר כל החיים, אבל גם לא רציתי להסתכן ולפתוח מקום חדש. עכשיו יש לי את העמדה שלי, אני לא צריך להתעסק עם ספקים, לא צריך לקנות ציוד, והמחיר פשוט הוגן. עם הלקוחות הקבועים שלי, אני בשקט מחזיר את ההוצאות כבר בשבוע הראשון של כל חודש, ומשם זה רווח נטו".
ה"מספרה" מספקת למעצבי השיער שלה את כל התנאים. החל מהחומרה, ציוד ברמה הגבוהה ביותר, עד למוצרי טיפוח מעולים (עם עמלות מכירה נדיבה), וכמובן – את כל שירותי הניקיון והכביסה. מעבר לכך לכל מעצב שיער ב"מספרה" שמור גם עמוד מיוחד באתר האינטרנט של ה"מספרה" – עוד הוצאה שאפשר להוריד מהשולחן. כשמזמינים את הלקוחה ל"מספרה" יודעים שהיא תתקבל בדרך הטובה ביותר, תקבל את השירות הטוב ביותר – ואז תצא חזרה הביתה, יפה ומטופחת, עם המלצות לחברות.
וזה, הרי, מה שבאמת חשוב.
מה וכמה צריך כדי לפתוח מספרה משלך?
הרבה מאוד מעצבי שיער חולמים לפתוח מספרה עצמאית משלהם, "עם השם על הדלת". אבל האמת היא שהרבה מאוד מספרות כאלה גם נסגרות, שנה שנתיים לאחר שנפתחו. ההשקעה הראשונית בפתיחת מקום מכבד, לא כולל שכירות והוצאות שוטפות, מתחילה במאה אלף ₪ ויכולה להגיע עד פי שלושה מזה. השיפוץ חייב להיות איכותי – כי כל רגע בו יש בעיה בכיור, או בחשמל, זה רגע בו העסק לא עובד – והלקוחות זורמים החוצה. הריהוט חייב להיות איכותי ויוקרתי, כי אחרת מה הטעם? מיזוג, איבזור, רישוי עסקים בעיריה, ניקיון, כביסה, פקידה, ארנונה, ציוד קבוע ומתכלה… והרשימה עוד ארוכה. כדי להחזיר את ההוצאות, ולעמוד בתשלומים החודשיים, צריך בסיס לקוחות קבוע של 700 עד 1500 לקוחות נאמנים תלויי בגודל המספרה, שבאים פעם בחודש. מי שלא מצליח לעמוד בזה – רואה איך, לאחר שנה שנתיים, כל ההשקעה יורדת לטמיון. זו הסיבה שגורמת לכל כך הרבה מעצבי שיער לוותר על החלום, ולהפוך לשכירים במספרות גדולות ומצליחות. אבל עכשיו, ב"מספרה", אפשר ליהנות מכל העולמות – בלי לשלם את המחיר.
לפרטים נוספים ולתיאום סיור במקום אפשר לצלצל לעדי, 052-6504301, או אמיר, 052-4456848.