גראנז', גלאם שיק וקארה שעושה קאמבק: מעצב השיער שחר מלכה מציג מגמות אופנת שיער

שחר מלכה בן ה-32, נמנה על נבחרת מעצבי השיער המבטיחים של ישראל. למרות גילו הצעיר, שחר חי את עולם השיער, האופנה והיופי כבר יותר מ- 18 שנים. כבר כילד, שחר היה מוקסם מהעולמות שאליהם נחשף אצל אביו יהודה מלכה, בעליה של אחת המספרות המוצלחות בחולון, בשנות התשעים. שם למד שחר להקשיב ולספר. בגיל 21  זיהו ברשת "שוקי זיקרי" את הכישרון והוא נבחר לנהל את אחת המספרות  המובילות של הרשת, אותה הוביל במשך שנים.

כיום שחר מלכה הינו הבעלים והמעצב הראשי של הסלון המוביל לעיצוב שיער באזור השרון. בסלון Shahar Malka, הממוקם ברח' הכרמל 18 בכפר סבא והמתפרש על פני 3 קומות של 300 מ"ר מעוצבים, ניתנים מעבר לעיצובי שיער עדכניים, גם מכלול שירותי השיער, שירותי קוסמטיקה, טיפולי פנים, מניקור, פדיקור ועיסויים. בזכות הכישרון והקו הייחודי, נבחר שחר מלכה לכהן כאחד משגרירי "שוורצקופף פרופשיונל" בישראל. השפה אותה הוא מביא, הרעננות, הזרימה והדיוק – היכולת "לספר את הסיפור", הפכו אותו למעצב השיער המועדף על מעגלים רחבים של נשים וגברים המגיעים אל אליו מכל הארץ.

בקולקציה האחרונה אותה יצר, מציג שחר מלכה את הפרשנות שלו לטרנדים ולמגמות המעורבות, העונתיות של אופנת השיער לסתיו חורף הקרובים.

"עבורי ההשראה תמיד הייתה מכלול של כל המתרחש סביבי, החל ממסלולי התצוגות של מעצבי העל, זירת האופנה הבינלאומית, הרחוב ועד הלקוחה היושבת מולי בכסא." מספר שחר מלכה, "תמיד הוקסמתי מעולמות העיצוב והאומנות אשר מהווים עבורי השראה בלתי פוסקת ותמיד ראיתי אותם כאחד עם המקצוע שלי. לאפשר משחק בין קלילות לעומק, זוהר, מסתורין, שובבות והקפדה. לשחק עם הזמן, עבר ועתיד, כאן ועכשיו. להבטיח יכולת השתנות, לכדי תוצאה עדכנית ומפתיעה, בכל פעם מחדש".

עבורי ההשראה תמיד הייתה מכלול של כל המתרחש סביבי, החל ממסלולי התצוגות של מעצבי העל, זירת האופנה הבינלאומית, הרחוב ועד הלקוחה היושבת מולי בכסא.

הטרנד הגברי – "קום דה גרסון"

הסגנון הכולל אלמנטים קלאסיים השאולים מן המלתחה הגברית, מהווה מקור השראה בלתי נדלה למעצבי האופנה בכל העולם. החורף הוא חוזר אלינו עם פריטים כמו מכנסי סיגר, ז'קטים מפוסלים, שילוב אלמנטים צבאיים ועוד. מעצב השיער שחר מלכה מעניק העונה את האינטרפרטציה שלו למראה זה תחת הכותרת "קום דה גרסון". על בסיס תספורת אחת הוא מציג מספר מראות המדגימים שילוב בין נשיות לנעריות, מראות המביעים חוצפה תיאטרלית, קוראת תיגר. התספורת מתחילה בדירוגים קצרים בעורף, היוצרים תנועה מהקדקוד לאזור קדמת הראש, בו הופכים הדירוגים לארוכים ונשיים יותר, מעניקים מראה מלא. למרות שמדובר בתספורת קצרה, הקו רך ונשי, המסגרת מעוצבת בטכניקת גזירה של קצוות מחודדים ("point cut")  על מנת ליצור ריכוך.

מעצב השיער שחר מלכה

הטרנד הגברי לחורף 2013 על-פי שחר מלכה. צילום (לכל הקולקציה): יריב פיין וגיא כושי

מראה הגראנז' – נשי ואדג'י

מראה השואב השראתו מסצינות הרוק אנד רול והגראנז' המדגים קו שיער מסוגנן מרושל, תוך  שימוש במשחקי אורכים ובהעדר חוקיות. התוצאה המתקבלת היא מראה נשי  אדג'י המדגיש את עצמות הלחיים, קו הלסת ואורך הצוואר.

שימוש בטכניקה של אורכים שונים והעדר חוקיות. מראה הגראנז' והאוונט-גארד של שחר מלכה.

שימוש בטכניקה של אורכים שונים והעדר חוקיות. מראה הגראנז' של שחר מלכה.

גלאם שיק – ביטוי והדגשת תווי הפנים

בהשראת המראה ההוליוודי הזוהר של כוכבות העבר, אותו אימצו כמראה יום יומי גם כוכבות בנות זמננו כמו הזמרת ואייקון האופנה לנה דל ריי, עיצב שחר מלכה את מראה הגלאם שיק. התספורת מציעה מראה מוקפד, נקי, זוהר ונשי מאוד, המאופיין בתנועה גלית ורכה. זוהי תספורת על בסיס ארוך, בנויה מדירוג מסגרת לצד דירוג פנימי לתוך השיער, המעניק ביטוי לפנים ומדגיש את עצמות הלחיים. המראה המוקפד ישתלב החורף עם הטרנד הגותי והרוקיסטי.

shahar malka hair stories1

מראה שיער זוהר, נשי, גלי ורך ועם כל זה, מוקפד מאוד. גלאם שיק א-לה שחר מלכה.

המראה המשוחרר – עמוס בסקס אפיל

השיער הארוך במראה הטבעי והמשוחרר זוכה לעדנה החורף. שחר מלכה עיצב מראה שיער ארוך בו הדירוג התחתון בא לידי ביטוי,  מספר סיפור של חופש ושחרור, מלא סקס אפיל. הדירוג הפנימי הארוך שבוצע בחלק התחתון של השיער יוצר הבעה,  ומקנה תנועה, קלילות וחופש לשיער. הצבע הוא על בסיס חום בהיר טבעי עליו נשזרו גווני דבש ובלונד חול דקים וטבעיים. מראה המשתלב כל סגנון לבוש וכל טרנד.

תנועה, קלילות וחופש לשיער. עיצוב שיער שחר מלכה.

תנועה, קלילות וחופש לשיער. עיצוב שיער שחר מלכה.

הקארה עושה קאמבק

הקארה השיקי המזוהה עם אופנת הרטרו, חוזר העונה עם גרסאות מגוונות לחלקות השיער וגם למתולתלות. על מסלולי תצוגות האופנה הבינלאומיות נצפו תספורות בהשראת שנות אייקונים של שנות השישים כמו טוויגי. הקארה החלק מדורג בזווית של 45 מעלות בעורף, יוצר תחושה של נפח וגובה בקודקוד, כאשר  אזור המסגרת נשאר ארוך יותר. הפוני מגיע עד מעל קו הגבות, שומר על מראה אוורירי ופתוח.  מראה זה הולם את אופנת האובר סייז  ואת טרנד הארט נובו של העונה. הקארה המתולתל הינו תספורת קארה מדורגת, באורך שיער בינוני. הקו מדורג בזווית  של  45 מעלות, שומר על השפה בה מדברים התלתלים, מעצים את התנועה הטבעית של כל תלתל, נותן לפוני ביטוי ותנועה, אווריריות… "היה חשוב לי להמחיש שגם מתולתלות שיער יכולות לבחור בקארה, וכמה יפה זה נראה", מציין מלכה. המראה הטרנדי ועם זאת נשי ומרוכך יוסיף זרימה ונופך חינני לטרנד האופנתי המשלב פריטי העור במלתחת החורף הקרוב.

shahar malka hair stories שחר מלכה

מעצב השיער שחר מלכה: היה חשוב לי להמחיש שגם מתולתלות שיער יכולות לבחור בקארה, וכמה יפה זה נראה.

הטרנד האוונגארדי – אנני לנוקס, מאחוריך!

גם השיער הקצר זוכה למקום של כבוד באופנת סתיו חורף 2012-13. בהשראת כוכבי הרוק הגדולים של שנות השמונים כמו דיוויד בואי ואני לנוקס, עיצב שחר מלכה תספורת במראה אוונגארד בקו קצר, בזווית של 45 מעלות אשר נשמרה מנקודת העורף ועד לקדמת הראש, כאשר אורכי השיער בקדמת הראש ארוכים יותר. התספורת מאופיינת בקו רך, מלא תנועה, נשי וזורם, ההולם את מבנה הגולגולת. יתרונו של קו זה היא יכולתו לאפשר מספר מראות שונים, להרים את השיער ולחשוף את הפנים במלוא יופיין, לשדר העזה ותחכום. קו העורף עוצב בזווית מעוגלת על מנת להוסיף אורך ולהדגיש את צוואר. העיצוב עצמו, בשלושת המראות, נעשה בטכניקת פן מברשות, התומך בקו המקורי של הדירוג הפנימי. בסיס הצבע הוא בלונד קר ברמת בהירות גבוהה. עם זאת, נשמרו גם הפיגמנטים החמים של הבלונד הזהוב על מנת להתאים גוון זוהר לעור הפנים. השורשים הושארו בגוון הטבעי כמו גם הגבות על מנת להקנות עומק לבלונד עצמו, ליצור קונטרס לגוון עור הפנים.

צילום: גיא כושי ויריב פיין
סטיילינג: סיימון אלמלם
איפור: אסף באבו
דוגמניות: קסיה סוואן ל elite models
רימה לביץ ל MC2 ואוליאנה לסוכנות DEJA VU

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.