תספורות ברחובות | פרוייקט תספורות לחסרי בית

עידו (פילו) פילובסקי בסך הכל ראה סרטון יוטיוב על מעצבת שיער אמריקאית, שהעניקה תספורות חינם להומלסים לפני כריסטמס. ההשראה שהוא קיבל מהצפייה, הפכה שלוש שנים מאוחר יותר לפרוייקט התנדבותי בשם "תספורות ברחובות".

אי שם בשנת 2014, נחשף עידו, שבהמשך פשוט נקרא לו כמו שחבריו קוראים לו, "פילו", לסרטון ויראלי שמספר את סיפורה של מעצבת שיער בארצות הברית, שהחליטה להעניק לדרי הרחוב, תספורת חינם כחלק מרוח החג שמציפה את האמריקאים לקראת חג המולד. פילו ראה, התרשם והרעיון ליישם משהו דומה בישראל, פשוט "נתקע" אצלו בראש.

הודעת ווטסאפ לחברים מהיציע של אוהדי הפועל

"למעשה, הרגע שבו הפרוייקט החל להתגלגל היה כאשר שלחתי הודעת ווטסאפ להדר בסת, שאותה ואת לירון תאני, בן זוגה, אני מכיר מהיציע של אוהדי הפועל תל-אביב". מספר פילו. להודעה צירף פילו לינק לסרטון שהעניק לו השראה ושאל את הדר שאלה פשוטה: "מה דעתך לעשות דבר כזה בארץ?"

תספורות-ברחובות-עלם-17

האבות (והאמהות) המייסדים: דניאל חן, לירון תאני, עידו פילו פילובסקי והדר בסת.

הדר ופילו מכירים כבר כמה שנים. את לירון תאני (כן, נו, לירון תאני ההוא, מהצמד "קוואמי ולירון") הוא מכיר מאותו המקום. יחד, הם חולקים מקום ביציע האוהדים של הפועל תל-אביב כדורגל. לשלושתם, כמו גם לדניאל חן, שותפתה של הדר לסוכנות המדיה הדיגיטלית "נון-אייג'נסי", תחום עיסוק משותף. כל הארבעה חיים ונושמים את המדיה החברתית בתחומים שונים של עיסוק.

הרעיון מצא חן בעיני הדר ודניאל ומיד נקבעה ישיבת העבודה הראשונה שמטרתה היתה "איך הופכים את החלום הזה למציאות?".

תספורות-ברחובות-עלם-4

תספורות ברחובות: תספורות חינם לחסרי בית. עיצוב הלוגו: סטודיו פיקלס.

אחרי שאפילו לוגו ומיתוג גרפי עוצב בהתנדבות לטובת הפרוייקט, בידיה הנאמנות של עידית קשלס מסטודיו "פיקלס", בסוף חודש יוני, יצא לפועל ה"פיילוט" של הפרוייקט, שזכה לשם "תספורות ברחובות". אחרי שצירפו לפגישה השניה את מעצב השיער יואב ארובס, ששנה וחצי קודם לכן פתח את מספרת Cuts you up יחד עם שותפו, מעצב השיער רונן לייזר, הבינו כבר יוזמי הפרוייקט שעומדת בפניהם משימה לא פשוטה. רשימת הציוד שהניח בפניהם יואב ארובס, לא היתה קצרה מצד אחד ומצד שני הבינו כי מלבד המורכבות שבהענקת השירותים לאוכלוסיה במצוקה, הקושי הגדול יהיה כמו בכל פרוייקט התנדבותי: כח אדם.

השלב הבא: גיוס מעצבי שיער מתנדבים

יואב ארובס, שהיה מעצב השיער הראשון ברשימת המתנדבים, העלה פוסט בפייסבוק שקורא לקולגות שלו לבוא ולהתנדב. כותב שורות אלו שהגיב ושאל כיצד ניתן לעזור, פנה בהמשך לקבוצת הווטסאפ "החברים של לה ז'ורנל" והעלה בעצמו פוסט קריאה למעצבי השיער. התגובות לא איחרו לבוא ותוך מספר ימים התמלאה הרשימה ומעצבי השיער, שתמיד תיזכר להם זכות ראשונים, נרתמו והצטרפו לפעילות הראשונה של "תספורות ברחובות".

אשר תוספות שיער מבת-ים, בר דבוש ממושב אמונים, מור סעדה ונעמה סנדרוסי מפתח תקוה, יואב ארובס מתל-אביב ונטעיה נולי מלול התייצבו ביום שני המיועד בדירה של עמותת "עלם" המפעילה את פרוייקט "מישהו לרוץ איתו". בדירה מארחים המתנדבים של עלם במשך כמה שעות ביום את הצעירים, חברי הבית, שיכולים להגיע לדירה וליהנות מארוחה חמה, מקלחת ושירותים בסיסיים כמו כביסה למשל. הדירה אינה דירת מחסה, שבה לנים חסרי הבית, אך היא משמשת להם עוגן ומקום שבו הם יכולים לפגוש את המתנדבים, לקבל תמיכה ולשוחח עם אנשים שערים למצוקתם.

"היות ודניאל מתנדבת מזה כשנה וחצי בדירה של עמותת עלם, החיבור עם עלם היה די מהיר" מספרת הדר בסת, מיוזמי הפרוייקט. "מעצבי השיער המתנדבים ואנחנו, הגענו בבוקר דרוכים ומוכנים להעניק לכל מי שיגיע לדירה תספורת וטיפוח לשיער, ללא כל עלות".

תספורות-ברחובות-עלם-0

יואב ארובס.

ההססנות של בני הנוער שהגיעו לדירה ולא מיהרו להתיישב על כסא הספר המאולתר, התחלפה בחיוכים ובתור ארוך לקבל תספורת מידיהם של מעצבי השיער המתנדבים, אחרי שהבחורה האמיצה הראשונה התגברה על החשש והתיישבה לתספורת וצבע תחת ידיו הנאמנות של יואב ארובס.

הפיילוט עבר בהצלחה. מתארגנים ליום ההתנדבות הבא

בסופו של יום ההתנדבות, הצוות העניק לכ-15 צעירים, שהגיעו לדירה, תספורת חינם והרבה הרבה אהבה. הפיילוט הוגדר כהצלחה ויוזמי הפרוייקט התיישבו כבר בסיומו לכתוב משוב ולחשוב כיצד משפרים לפעם הבאה.

"חסר לנו אמנם המון ציוד, לא מעט חומרים ואנחנו לא יודעים אם מעצבי השיער שהתנדבו בפעם הראשונה יהיו זמינים גם בפעמים הבאות, אבל הכיוון הוא מצויין" אומר פילו. "עוד לפני שהתחיל הפיילוט הצלחנו לקבל תרומה ממעצב השיער ליאור מנצור מכפר סבא: כיור חפיפה שעלותו כמה אלפי שקלים. כרגע, הכיור מאוחסן וממתין לרגע שבו נוכל למקם אותו בלוקיישן קבוע שישמש את הפרוייקט".

החלום של יוזמי הפרוייקט הוא לקבל מקום של קבע מעיריית תל-אביב או מגוף אחר, שבו יוכלו לקיים את מפעל ההתנדבות ולהעניק באופן קבוע תספורות חינם לדרי רחוב ולאוכלוסיה במצוקה. "להעניק את השירות חינם לכל דורש בכל עיר בישראל שבה קיים צורך בכך". מסכם פילו.

ליום ההתנדבות הקרוב, שיערך ב-31 ביולי עדיין דרושים מתנדבים

אם אהבתם את הרעיון ואתם מעוניינים לתרום להצלחת הפרוייקט – אתם יכולים! ל"תספורות ברחובות" דרושים מעצבי ומעצבות שיער מקצועיים להתנדבות ביום הפעילות הקרוב שיערך גם הוא בדירת "מישהו לרוץ איתו" של עמותת עלם בתל-אביב. בנוסף, אם יש לכם ציוד מקצועי שאתם רוצים לתרום, חומרים, צבעי שיער, כלים, מגבות וכל דבר אחר שיכול לסייע לבנות את המספרה המאולתרת של "תספורות ברחובות", צרו קשר עם הדר בטלפון: 054-4294645.

תספורות-ברחובות-עלם-3  תספורות-ברחובות-עלם-5 תספורות-ברחובות-עלם-6 תספורות-ברחובות-עלם-7  תספורות-ברחובות-עלם-9 תספורות-ברחובות-עלם-11 תספורות-ברחובות-עלם-12 תספורות-ברחובות-עלם-13 תספורות-ברחובות-עלם-14 תספורות-ברחובות-עלם-15

צילמה: ליבי לוי

 

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.