הנסיך שכובש את ירושלים – יואל צרפתי בדרך לסניף שלישי

בסוף יולי תפתח רשת מלונות ישרוטל מלון חדש מרשת מלונות היוקרה של הרשת, מלון "אוריינט" במושבה הגרמנית בירושלים. עם פתיחת המלון, תפתח את שעריה, באותו המקום, גם המספרה השלישית של מעצב השיער הירושלמי יואל צרפתי.

המספרה של יואל צרפתי הממוקמת במבשרת ציון היא למעשה המספרה הראשונה שלו, שנפתחה לפני כ-11 שנים. אחריה, פתח צרפתי את המספרה השניה הנושאת את שמו במלון "כרמים" היוקרתי של רשת ישרוטל וכעת תצטרף לשתי המספרות גם המספרה השלישית והגדולה מכולן, המספרה במלון אוריינט החדש.

מלון-אוריינט-ירושלים

מלון אוריינט, המושבה הגרמנית, ירושלים

הפרוייקט של מלון אוריינט שנכנס להילוך גבוה לפני יותר משנתיים, הוא אחד מפרוייקטי הדגל של רשת ישרוטל. הדבר מובן ,שכן מדובר על מיקום מרכזי והמלון עצמו יושב על פיסת נדל"ן שמחירה גבוה מכדי שננקוב בסכומים. מדובר במלון יוקרה מודרני בלב ירושלים המערבית. בסוף המאה ה-19 ועד אמצע המאה ה-20 ישבו במקום ה"טמפלרים" (חברי ארגון המקדש, אוונגליסטים מדרום גרמניה, שהאמינו שהתיישבות בירושלים תקרב את הגאולה. בקיצור, עזבו, לא קשור לסיפור שלנו), שהטביעו את חותמם על הסביבה כולה והעניקו למושבה את שמה.

המלון עצמו כולל בתוכו שני מבנים משוחזרים מימי הטמפלרים ובתיכנונו הושם דגש רב והושקעו משאבים רבים בשימור והתכתבות עם ההיסטוריה של ירושלים והאיזור כולו. אם אחרי כל הפתיח הזה עוד לא הבנתם כמה עולה לילה במלון "אוריינט", פשוט תחשבו "כרמים" ותוסיפו קצת, ללמדכם, מדובר במספרת יוקרה במלון יוקרה.

מלון-אוריינט-ירושלים3

מתחם ספא ענקי, שהמספרה של יואל צרפתי היא חלק ממנו. אוריינט ירושלים

240 חדרים וסוויטות ומתחם ספא ענקי שבתוכו המספרה

מי מאיתנו שיזכה לשהות במלון, יוכל לבחור בין לא פחות מ-240 חדרים וסוויטות מפנקות, בריכה חיצונית הממוקמת על גג המלון ובריכה נוספת, מקורה, שנמצאת בקומת הספא. מתחם הספא של מלון אוריינט, מתחם ענק בסדרי גודל של מלונות, כולל סאונה, ג'קוזי, חמאם ותפריט טיפולים מפנק מבית ספא יערות הכרמל. המספרה שתפעל במלון, מספרה בת 45 מ"ר תנוהל ותתופעל על ידי מעצב השיער יואל צרפתי והצוות שלו.

יואל-צרפתי-מעצב-שיער11

מתמחה בכימיה, גזירות ותסרוקות כלה. יואל צרפתי

"לפני 4 שנים המספרה במבשרת התפתחה ונולדה לה אחות קטנה, המספרה במלון כרמים." מספר יואל צרפתי. הרעיון היה להגדיל את המספרה במבשרת ולאו דווקא לפתוח מספרה נוספת, אך מנכ"לית מלון כרמים, היתה זו ששיכנעה ודחפה לכיוון ולאחר התלבטויות, הוחלט להישאר במתוכנת הנוכחית במבשרת ולהציע את השירותים שלנו גם במסגרת מספרה במלון כרמים, החלטה שהתבררה כמוצלחת. כאשר הציגו בלובי מלון כרמים את הדגם של מלון אוריינט שהיה בתיכנון, היה ברור גם לי וגם למנהלי הרשת שיש מקום להרחבת שיתוף הפעולה. בחודש הבא, תפתח המספרה את שעריה והיא עומדת להיות אף רחבה ומקיפה בשירותים שהיא מעניקה, משתי אחיותיה הגדולות."

מראיית חשבון לעיצוב שיער

יואל צרפתי, בן 41, נשוי למיכל ואב לארבעה, לא תיכנן כלל להיות מעצב שיער. למרות שכבר מגיל 15, סיפר את עצמו ואת חבריו, לא ראה במיומנויות עיצוב השיער שלו יותר מאשר תחביב נחמד. לאחר שירותו הצבאי (לא בתור ספר צבאי) החל צרפתי ללמוד ראיית חשבון. עדיין, משהו לא "התיישב טוב". אחרי שנה וחצי של לימודים, החליט צרפתי לשנות כיוון. הוא עבר ללמוד ניהול רשתות, סיים בהצלחה והוסמך על ידי חברת מיקרוסופט. חשבתם שבזה סיים להתלבט? ממש לא.

יואל ומיכל, האישה שאיתו, שאז היתה עדיין על תקן החברה, החליטו לעבור לבאר שבע ולהתחיל לימודים באוניברסיטת בן גוריון שבנגב. מיכל נרשמה ללימודי כלכלה ויואל נרשם והתקבל לללימודי הנדסת תעשייה וניהול, אך בסופו של דבר, מצא עצמו מוותר גם על התיכנון הזה ולומד עיצוב שיער בבית הספר של שוקי זיקרי.

יואל-צרפתי-מעצב-שיער4

מיכל ויואל צרפתי.

התלמיד המצטיין. גם אצל שוקי וגם בסמינרים של לה ז'ורנל

מהר מאוד הבינו בצוות ההדרכה של שוקי זיקרי שהיהלום הירושלמי נועד לגדולה. יואל, שהיה תלמיד מצטיין, נשלח לסייע לשוקי בסניף במרכז וכשזה ראה שמדובר אכן בתלמיד כשרוני במיוחד, הושאר צרפתי כמעצב שיער בסניף של שוקי במרכז למשך שנה וחצי. בהמשך דרכו, עבד במשך שבע שנים במספרות כשכיר וצבר ניסיון. בשונה מעמיתים בני גילו, לא מיהר צרפתי לפרוש כנפיים לעצמאות, צבר ניסיון, השתפשף, למד היטב את אמנות עיצוב השיער והתמחה בכימיה ובגזירות. רק בגיל 30, החליט לפתוח עסק עצמאי.

הערת המערכת לדור הצעיר שבחבורה: לעבוד כשכירים חצי שנה או שנה ואז לרוץ ולפתוח מספרה עצמאית, זו פשוט טעות. העובדה היא שרוב המספרות הללו, שנפתחות על ידי אנשים חסרי ניסיון, נסגרות בחמש השנים שלאחר מכן או שגרוע מכך ממשיכות לפעול כאשר למעצבי השיער אין ידע מקצועי, אין ממי ללמוד והרמה נשארת נמוכה. רוצים באמת להצליח אחרי הלימודים? חולמים על מספרה משלכם? סבבה. העצה שלנו – חמש שנים לפחות בתור שכירים לפני שאתם רצים להזמין שלט עם השם שלכם. ניסיון אמיתי זה עניין של שנים במסגרת עבודת צוות והבנה נכונה של ניהול מספרה, לא לומדים בחצי שנה וגם לא בשנה.

נחזור לתלמיד המצטיין שלנו. למה ציינו בכותרת שגם בסמינרים של לה ז'ורנל הוא תלמיד מצטיין? קודם כל, גם לאחר כמעט שני עשורים של ניסיון, יואל צרפתי מקרין רצינות כשמדובר בלימודים: הוא קשוב, מתעניין, עוקב אחר המדריכים ולא מפחד לחשוב מחוץ לקופסה. אבל את זה אנחנו יכולים לומר על רבים ממעצבי השיער שמצטרפים אלינו לסמינרים. מה מיוחד ביואל? יואל החליט שהוא מצטרף לסמינר המעשי שלנו באקדמיית פרסונה במוסקבה, בפעם השניה. וגם אחרי שהצטרף בפעם השניה, אחרי שמונה שעות של לימודים משעה 10:00 בבוקר עד 18:00 בערב, יואל נשאר באקדמיה לשלוש שעות נוספות עם מדריך התסרוקות שלנו, (אלוף אוקראינה ומאסטר בעיצוב שיער), לשיעור פרטי אחד על אחד, כאשר מיד אחרי השיעור, הוא יוצא עם המזוודה לשדה התעופה וחוזר לארץ כדי להספיק ולקבל כלה במספרה, יום למחרת. תלמיד מצטיין, אמרנו לכם.

יואל-צרפתי-מעצב-שיער6

מעצב השיער יואל צרפתי. בדרך למספרה שלישית.

המספרה במלון אוריינט – חבילות מיוחדות לכלות

מלבד מגוון שירותי עיצוב השיער הסטנדרטיים, המספרה החדשה של יואל צרפתי במלון אוריינט תציע חבילות כלולות מיוחדות, בדומה לאלו שמציע צרפתי גם במספרה במלון כרמים היוקרתי. החבילה כוללת שיער, איפור מקצועי, פינוקי ספא ואף אופציה של לינה במלון כולל כל הפינוקים שמעניקה רשת ישרוטל לליל הכלולות.

צרפתי, שהתמחה בשנים האחרונות גם בתסרוקות כלה וערב הפך לאחד המסרקים המבוקשים בירושלים וכעת, עם שלוש מספרות, ששתיים מהן ממוקמות במלונות יוקרה ומציעות חבילת כלולות, הקצב צפוי לעלות והצוות להתרחב. "למרות שאני אוהב מאוד כימיה וגזירות, בשנים האחרונות מצאתי את עצמי לומד יותר ויותר תסרוקות, משתלם אצל גדולי המסרקים בארץ ובעולם, במסגרת קסוצות ובאופן אישי אחד על אחד." מספר יואל. "גם את תחום האיפור לקחתי ברצינות ועברתי הכשרה מקיפה אצל נטשה דנונה, שהיא אחת המאפרות הגדולות בארץ ועושה עכשיו גם חיל בחו"ל. השאיפה שלי תמיד היתה לתת לכלה את השירות הטוב ביותר, שכולל לא רק עיצוב שיער אלא גם איפור וטיפוח שמשלים הכל לחבילה אחת מושלמת."

מה לגבי תמונות מהמספרה החדשה במלון "אוריינט", חכו קצת. אנחנו מחכים לפתיחה.

יואל-צרפתי-מעצב-שיער12

מאפר בוגר נטשה דנונה. יואל צרפתי

יואל-צרפתי-מעצב-שיער3

שיער ואיפור לאשת ראש הממשלה. עם הגברת שרה נתניהו.

מלון-אוריינט-ירושלים2

מלון אוריינט ירושלים. מלון יוקרה מרשת ישרוטל.

מלון-אוריינט-ירושלים4

אחד החדרים במלון. בנוי על בסיס שני בניינים לשימור מימי הטמפלרים. אוריינט ירושלים.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.