כשרון, התמדה והמון עבודה קשה: הדרך של אור חן לפסגה

אור חן, הכוכב העולה של איזור השרון, עשה דרך ארוכה לפני שפתח עסק עצמאי. דרך שבמהלכה עבד לצידם של מעצבי שיער גדולים. "מכל מלמדי השכלתי" אומר אור, "מעצב שיער טוב באמת, מבין שעליו כל הזמן ללמוד ולהתפתח. ההבנה הזו, הביאה אותי לנקודה שבה אני עכשיו, מוביל יחד עם חברי את רשת המספרות הגדולה בישראל".

ענף המספרות במדינה הוא אחד הפחות מוסדרים שמתנהלים כיום במשק הישראלי. כמעט כל אחד (בעצם, למה כמעט? כל אחד!) יכול להחליט שהוא שוכר מקום, מזמין שלט לחזית ומכריז על פתיחת מספרה. ואכן, אנו עדים לתופעה שבה לא מעט צעירים, לאחר קורס של כמה חודשים ובמקסימום עבודה כשכירים כמה חודשים נוספים, ממהרים לפתוח עסק עצמאי ולהציע את שירותיהם ללקוחות. מבלי לצבור ניסיון של ממש בעבודה, שלא לומר – מבלי לצבור ק"מ אחד של ניסיון בניהול.

עבור אור חן, הסיפור היה אחר לחלוטין. אור, בן 33, החל את דרכו המקצועית בעולם עיצוב השיער בגיל מאוחר יחסית. כשהוא בן 20, שמע לעצת דודתו, ספרית ותיקה ועתירת ניסיון, שעבדה שנים אצל אביגדור וז'קלין ליכטנשטיין, והחל לעבוד במספרה של מעצב השיער איציק רובין מראשון לציון. "אפשר לומר שהתחלתי ממש בתחתית. בדיוק כמו שעושה מי שרוצה ללמוד את העסק נכון ולחוות בו כל שלב. לא קיבלתי עסק עובד ומוכן על מגש של כסף ולמעשה, בשישה החודשים הראשונים, לא יצאתי מהכיור" מספר אור.

אור-חן-HEADS-תל-מונד_

אור חן – כשרון, התמדה והרבה עבודה קשה

מכל מלמדי השכלתי – עבודה לצד השמות הגדולים בתעשייה

התחנה הבאה, משמעותית מאוד מבחינת ההכשרה והניסיון שצבר אור, היתה עבודה כשכיר אצל משה מרציאנו במספרת "ארבע עונות" בעזריאלי. במשך יותר מארבע שנים, היה אור חן חלק מהצוות במספרה שגדל והגיע בשיאו לצוות של כ-20 עובדים. "למדתי ממשה המון. הוא רב אומן ואיש בעל יכולות מופלאות. שלא כמו רבים מסביב, לא התפתיתי לצאת לדרך עצמאית והרגשתי שיש משהו בעבודת הצוות ובשייכות למקום גדול ומוכר כמו מספרת ארבע עונות, שבונה עבורי את הניסיון והמיומנויות שלי. עברתי כל תחום אפשרי בעיצוב השיער ובמיוחד בכימיה והשתדלתי תמיד להקשיב, לצפות וללמוד מאחרים. יש משהו נהדר בעבודת צוות, שמפרה ומחזקת אותך. אולי בגלל זה גם היה טבעי לי כל כך להתחבר לקונספט של רשת Heads".

אור-חן-HEADS-תל-מונד_3

אור חן מדריך באוקראינה – קהל של 200 מעצבות שיער

לאחר עוד שתי תקופות של עבודה עם שמות חזקים כמו זאזא בקניון חולון ועמי ממספרת ביוטי פאלאס בקניון בת-ים, עבר אור חן, בזמנו נשוי טרי, לנתניה והחל לעבוד במה שהיה באותה עת בית הספר של שוקי זיקרי בנתניה והפך עם הזמן ל"מעצבים" בבעלות שוורצקופף. "במעצבים היתה לי את הזכות לנהל צוות עובדים גדול ויותר חשוב מזה, לעבוד לצידם של מדריכים מוכשרים כמו יא יא יאיר מנדל, סיוון מדמוני, רפאל טפלוב ואחרים. לבית הספר הגיע מדי פעם להדרכות דיטר קייזר, אחד המדריכים המובילים של שוורצקופף בעולם כולו ומי שהיה אחראי על ישראל, בין שאר המדינות בהן הדריך את מדריכי שוורצקופף. גם מדיטר למדתי לא מעט וברטרוספקטיבה, אני מסתכל על התקופה ההיא בחיוך ובסיפוק רב."

רק באוגוסט 2012, לאחר יותר משמונה שנים של עבודה כשכיר במספרות מובילות ולצד מעצבי שיער מוכשרים, החליט אור חן לצאת לדרך עצמאית ולפתוח מספרה משלו. שלוש שנים מאוחר יותר, הוא כבר היה חלק משמעותי מרשת Heads, אליה הצטרף כסניף תל-מונד וחבר בצוות ההדרכה של האקדמיה. "החיבור לרשת Heads היה טבעי, מהמון סיבות. מדובר בחבורה של אנשים שיודעים לעבוד עבודת צוות, חותרים למצויינות ושמים את האגו בצד. מאוד התחברתי לעבודת ההדרכה באקדמיה, שבה  אנחנו מדריכים מעצבי שיער מכל הארץ בתחומים של כימיה, גזירות וטכניקות עבודה."

אור-חן-HEADS-תל-מונד_4

אור חן יחד עם שניים ממנהלי הסניפים של Heads בצילומי קולקציית אביב 2017

המספרה של אור חן – מהמובילות באיזור השרון

כיום, המספרה של אור חן, סניף רשת Heads בתל-מונד, מונה כארבעה אנשי צוות ונחשבת לאחת המספרות המובילות באיזור השרון. אור מתמחה בעיקר בכימיה ובפרט בבלונד. "כימיה מרתקת אותי. אני מוצא המון הנאה בהתאמה נכונה של צבעים ללקוחה, באיבחון נכון ומדוייק של סוג השיערה, הטיפול המתאים לשיקום השיער וכמובן שהתוצאות הסופיות והחיוך של הלקוחות שלנו ממלאים אותי סיפוק רב." הוא מסביר. "זה גם אחד הדברים שאני מעביר הלאה לצוות שלי ואחד מעמודי התווך בפילוסופיה של רשת Heads – איבחון נכון, התאמה מדוייקת של הטיפול למצב השיער ובניית תוכנית טיפולית, הם שמביאים בסופו של דבר להצלחה. לקוחה שיוצאת מרוצה מהמספרה שלי, היא הפרסומת הכי טובה שיכולה להיות".

בשנתיים שבהן המספרה של אור חן היא חלק מרשת המספרות הגדולה בישראל, התפתח הצוות של המספרה ואור מעיד על עצמו שתהליך העבודה הפך להיות יעיל ופרודוקטיבי יותר. "היום אני יכול לומר בוודאות, שיש לי הרבה יותר כלים לניהול נכון של הצוות. אני בוחר את הטיפול, מאבחן את השיער, בודק את הפורמולה של הצוות ומתפנה ללקוחה הבאה בזמן שהצוות המיומן שלי מטפל במסירות בלקוחה תחת עיני הבוחנות" הוא מספר. "הלקוחות של ימינו מחפשות מומחיות. פתרון לבעיות שיער. הן ממשיכות להגיע אלינו בגלל היכולות שלנו והחדשות שמגיעות, באות משום שמעצב השיער שלהן לא הצליח לתת להן פתרון משביע רצון. השם Heads הפך לשם נרדף למקצועיות ויש סיבה לכך. אנחנו, אני וכל אחד ממנהלי הסניפים, עובדים קשה בשביל שזה יקרה. אנחנו משקיעים כמעט כל יום שני בהדרכות, משתפים ידע בין אחד לשני, מעבירים הדרכות למעצבי שיער אחרים – דבר שמכריח אותך ללמוד את החומר על בוריו ולהכיר היטב את הטכניקות ובאופן כללי שמים דגש ענק על העשרת הידע המקצועי האישי שלנו ושל אנשי הצוות שלנו".

אור-חן-HEADS-תל-מונד_7

אור חן עם דוגמניות בסיום הדרכה למעצבי שיער

אור-חן-HEADS-תל-מונד_6

מתוך הקמפיין של רשת מספרות Heads

אור-חן-HEADS-תל-מונד_5

מאחורי הקלעים – מתמחה בכימיה ובקווי גזירה

אור-חן-HEADS-תל-מונד_2

אור חן וחבריו לרשת מספרות Heads

 

 

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.