אופיר עיצובים: חוגגים 20 שנה למספרה

מעצב השיער אופיר מכבוש מראשון לציון חוגג 20 שנה למספרה שלו, שמעניקה את שירותיה בהתמדה ובמסירות לשלושה דורות של לקוחות. לרגל חגיגות העשרים, התחדשה המספרה בעיצוב חדש ושיפוץ שכלל גם ריהוט מבית גדעון קוסמטיקס. תגידו מזל טוב.

מספרת "אופיר עיצובים" ברח' ברנשטיין בראשון לציון היא כבר יותר ממספרה, היא סוג של מוסד שכונתי. מאז שפתח את המספרה, הספיק אופיר מכבוש להעניק טיפול מסור לאלפים מתושבי הסביבה, לרבות לקוחות שכבר עברו להתגורר בערים אחרות ועדיין מגיעים מרחוק, כדי ששיערן יטופל בידיו המיומנות והמוכשרות של אופיר. "בערב הפתיחה המחודשת שערכנו, לציון 20 שנה למספרה, הגיעו לקוחות וסיפרו כיצד היו מגיעים בתור ילדים, מלווים באמא או אבא וכיום הם כבר מגיעים למספרה עם ילדיהם שלהם, דור שלישי לאותה משפחה שעובר באותה מספרה, באותו מקום שבו עומד הכסא". מספר אופיר מכבוש בהתרגשות.

מספרה בנווה הדרים ראשון לציון

מעצב השיער אופיר מכבוש ורעייתו רחלי – חוגגים 20 שנה למספרה

המספרה אותה מספרה, המיקום אותו מיקום, אך מי שיכנס כיום ל"אופיר עיצובים", רוב הסיכויים שיביט לרגע אחורנית, לבדוק שאכן נכנס למספרה שהכיר: הכל הוחלף במספרה: החל מהתאורה, דרך המראות, וכלה בשולחנות, הספות, עמדות העבודה וכסאות הלקוחות. את הריהוט החדש במספרה רכש אופיר בגדעון קוסמטיקס, יבואני אולפלקס ומותג השיער JUL.

"התכוונו לערוך סוג של הרמת כוסית צנועה, משהו עבור החברים והלקוחות, כי קשה להתעלם מציון דרך שכזה, בכל זאת, עברו שני עשורים" מספר אופיר מכבוש, "הופתענו מכמות האהבה שהרעיפו עלינו הלקוחות, ולא רק – גם הספקים שאנו עובדים איתם שנים ארוכות שהחליטו לפרגן ושלחו ארגזים עמוסים בכל טוב שחולקו ללקוחות באירוע".

מספסל הלימודים באוניברסיטת תל-אביב לעמדת הספר במספרה

אופיר מכבוש, בן 52 (הייתם מאמינים?), נשוי לרחל ואב לארבעה, אוחז במספריים כבר 30 שנה, אך למרות שמאז שהוא זוכר את עצמו, אמו מעצבת שיער, אופיר בחר דווקא בכיוון אחר בתור התחלה. עם שיחרורו מהצבא, נרשם אופיר ללימודי השכלה גבוהה באוניברסיטת תל-אביב והשקיע את מרצו בלימודי הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים. למרות הצעותיה של אמו, שיצטרף אליה לעבודה במספרה וימשיך את דרכה במקצוע, אופיר התמיד בלימודיו וסיים את שנת הלימודים הראשונה בהצטיינות. אלא שלאמהות יש כח שיכנוע רב: אופיר נכנע לבסוף והסכים לבקשת אמו, להירשם ללימודי עיצוב שיער בתקופת הפגרה שבין הסמסטרים. "מרגע שנגעתי במספריים, הבנתי שיהיה לי קשה לעזוב את התחום" נזכר אופיר. וכך היה. את השנה השניה ללימודים כבר לא סיים ומגיל 22 הפך אופיר למעצב שיער.

אופיר עיצובים אופיר מכבוש 1

אופיר מכבוש – מעצב שיער מגיל 22

בעלים של חברת תקשורת או בעלים של מספרה עצמאית?

למרות שעולם עיצוב השיער קסם לו, אופיר מכבוש עדיין לא התמסר באופן מלא למקצוע עד לגיל מאוחר יחסית. "עבדתי בימי שישי באופן מלא במספרה כשכיר ובערבים כספר עצמאי בבתים ואצלי בבית. בימי השבוע עבדתי כשכיר בחברת תקשורת עם הידע המקצועי שצברתי במהלך שרותי הצבאי ובלימודים באוניברסיטה. חייתי בשני העולמות במקביל: התמקצעתי בעיצוב שיער, למדתי וגיליתי עניין רב ביצירה ובעיצוב שיערן של לקוחות מחד ומאידך התקדמתי בתפקידים בחברת התקשורת שבה עבדתי עד שקודמתי לתפקיד סמנכ"ל. זה היה השלב שבו הבנתי שעלי לבחור – עלי להחליט לאיזה כיוון אני מפנה את כל האנרגיות שלי, שכן הברירות היו לפתוח חברה עצמאית בתחום התקשורת או לפתוח מספרה עצמאית משלי."

אהבתו של אופיר מכבוש למקצוע גברה על העיסוק המקביל בתחום התקשורת ולאחר שמונה שנים שבהם עבד כשכיר במספרה, פתח אופיר את "אופיר עיצובים", מספרה הנושאת את שמו.

מספרת אופיר עיצובים. ברנשטיין 3, נווה הדרים, ראשון לציון

מספרת אופיר עיצובים. ברנשטיין 3, נווה הדרים, ראשון לציון

כיום, עשרים שנה מאוחר יותר, מספרת "אופיר עיצובים" כוללת גם מרכז יופי שפתחה רעייתו רחל, מאסטרית בתחום הציפורניים. מלבד הצוות שעובד במספרה, מעניק מרכז היופי שירותים של הסרת שיער בלייזר, מניקור ופדיקור, עיצוב וקישוט ציפורניים, קוסמטיקה, הזרקות בוטוקס וכלל שירותי היופי של קליניקה מובילה.

מבין ארבעת ילדיו, בינתיים רק אחד מהם נגע בעיסוק של שני הדורות הקודמים: שגיא בן ה-25 הוא בעל תעודה סוג 1 בעיצוב שיער לאחר שסיים את חוק לימודיו בבית הספר לעיצוב שיער של יאיר קמיר, אך דומה כי גם הוא אינו מתמסר בקלות למקצוע ובקרוב יחל לימודי השכלה גבוהה בתחום החינוך. שגיא אמנם מגיע מדי פעם למספרה כדי לעזור, אבל בינתיים, עדיין לא מתכנן לקבל את המספריים מאביו ולפצוח בקריירה של מעצב שיער. אליאור בן ה-22 כבר עובד כטבח בסצינת חיי הלילה של תל-אביב, הבת סתיו, רקדנית סלסה ובעלת כשרון בציור, מסיימת לימודיה במגמת גרפיקה וממתינה לגיוס והבן הצעיר יובל, בן ה-15 עדיין לא צריך לדאוג לענייני מקצוע וקריירה.

במהלך השנים, אופיר לא מסתפק ביצירה בתוך כתלי המספרה ומשתדל לחלוק את הידע עם חבריו למקצוע. בשנים עברו, היה חבר ב"רשת האומנים", קבוצה של מעצבי שיער שחברו יחד, ללא מטרה מסחרית, ליהנות מנתינה הדדית ושיתוף ידע. ב"רשת האומנים" היו חברים חזי יצחק, רובי כהן, אורן ישראל, שלומית חג'ג', עוז שקרוב, מרקו ספדי, יהודה גואטה ואחרים,

בהמשך הצטרף אופיר מכבוש להתאחדות מעצבי השיער ושימש בשנותיה האחרונות כחבר הוועד המבקר.

אופיר עיצובים אופיר מכבוש 6

מקפיד להתעדכן בקווי הגזירה העדכניים – אופיר מכבוש בסמינר של לה ז'ורנל באקדמיית ארטיסט

נהנה ליצור, מתמחה בכימיה ובגזירות

מספרת "אופיר עיצובים" נותנת שירות לנשים בכל התחומים של עיצוב השיער. ההתמחות של אופיר היא בכימיה ובגזירות. מעבר לכך, במספרה מעניקים שירותים של החלקות, סלסולים (מעטים נותנים את השירות הזה), שיקום שיער פגום ותספורות לגברים ולילדים.

עם כל הניסיון העשיר שצבר, הוא עדיין מקפיד להתעדכן כל הזמן וללמוד עוד ועוד מרזי המקצוע. "מקצוע עיצוב השיער הוא דינמי. יש כל הזמן התפתחויות טכנולוגיות בחומרים ובכימיה של השיער, לכן חשוב לא לשקוט על השמרים ולהתעדכן כל הזמן בחידושים" אומר אופיר שהצטרף לאחרונה להשתלמות מעשית למעצבי שיער בחו"ל במסגרת מגזין לה ז'ורנל. "בנוסף, האופנה משתנה ומתחדשת. למרות שבחלק גדול מן המקרים היא חוזרת על עצמה, תמיד יש איזה טוויסט חדש ואפשר תמיד ללמוד דברים חדשים. כבר היה מי שאמר – מעצבי השיער הטובים ביותר, הם אלה שלעולם לא מפסיקים ללמוד".

"מקצוע עיצוב השיער הוא אמנות" מסביר אופיר את התשוקה שלו למקצוע, שגם אחרי 30 שנה עדיין בוערת בו, "כשאתה נהנה ממה שאתה עושה ומרגיש סיפוק מהיצירה, אתה קם כל בוקר עם אנרגיות וזה ניכר בעשייה שלך. כמעצב שיער ותיק, אני מצליח להתמודד עם בעיות בשיער, להעניק ללקוחות את השירות הנכון והמתאים עבורן ויש בזה סיפוק גדול. כשמגיעה מישהי שרוצה שינוי ואפשר לתת ביטוי לאמנות שלך יחד עם הענקת השירות שהיא מצפה לו, שני הצדדים מרוויחים בגדול".

אופיר עיצובים אופיר מכבוש 7

אופיר מכבוש על הבמה

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.