מעצבת השיער שני אמור. היהלום של טירת הכרמל

השאלה שמעצבת השיער שני אמור נשאלת כל הזמן היא: "מה? את רק בת 24?"… ככה זה כשבגיל כל כך צעיר מספיקים להיות בעלי מספרה ותיקה ומצליחה, להשתלם בלונדון, מוסקבה ואמסטרדם, לסיים לימודי עיצוב שיער סוג 2 ולעבוד בהפקות טלויזיוניות מובילות.

מעצבת השיער שני אמור נולדה ב-1992 בטירת הכרמל וכמו שהיא מגדירה: "מאז שאני זוכרת את עצמי אני במספרה." אביה של שני, פרש לאחר 30 שנות עשייה במקצוע ולאחר כמה שנים שבהן בתו הצעירה שימשה כשוליה במספרה שלו. שני, קיבלה לידיה את המספרה של אבא, שיפצה, שינתה, החליפה אפילו את השם ועברה מלשמש מעצבת שיער בבתים, להיות בעלת מספרה במרכז העיר טירת הכרמל.

מי שמכיר את שני אמור, יספר לכם על בחורה מלאת אנרגיה, עם חיוך וצחוק כובש, מוכשרת כמו שדה ולא מפסיקה ללמוד את רזי מקצוע עיצוב השיער. אחרי שהשתחררה שני משירותה הצבאי, אותו סיימה כלוחמת בחטיבה ברמאללה, החלה לחיות את החלום ופתחה את המספרה הנושאת את שמה.

למרות שאחיה (מסעדן מצליח) ואחותה (מהנדסת תוכנה מבריקה) לא המשיכו את דרכו של האב, שני הייתה זו שקיבלה בירושה את האהבה למקצוע. "תמיד הייתי מוקסמת מכל הקשור ליצירה ולאמנות" מספרת שני. "בתור ילדה הייתי מסתובבת הרבה במספרה ועומדת ליד אבא, לומדת ממנו כל מה שאפשר. אחר כך, כשכבר עבדתי במספרה ואצל לקוחות, התשוקה שלי ללמוד עוד על עיצוב שיער רק גברה."

שני-אמור-עיצוב-שיער-2

מעצבת השיער שני אמור. צילום: ולאד לימר.

לא מפסיקה ללמוד ולרכוש ידע

אם היתה תעודה של "הנוסע המתמיד" להשתלמויות המקצועיות של מגזין לה ז'ורנל (ואנחנו באמת שוקלים כבר להוציא תעודה כזו כי שני אמור לא לבד בעניין) שני היתה הראשונה שתעודה כזו תוענק לה: השתלמות מעשית באקדמיית פרסונה במוסקבה, השתלמות מעשית באקדמיית קינקי באמסטרדם, השתלמות בתערוכת סלון אינטרנשיונל בלונדון, שני הצטרפה לכל אחת מההשתלמויות הללו. בין השאר היא גם הספיקה לסיים השתלמות בטוני אנד גיא בלונדון, להשתתף בעשרות השתלמויות מקצועיות בישראל ולסיים לימודים לתעודת מקצוע "סוג 2" בבית הספר של יאיר ורות.

"האהבה שלי לעיצוב שיער החלה דווקא בתחום התסרוקות. רק כשהתחלתי ללמוד בצורה מקצועית ומעמיקה יותר את המקצוע, להבין לעומק את התיאוריה ולא רק את הפרקטיקה, התאהבתי בכל הקשור לגזירות ולכימיה של השיער" מסבירה שני "מבחינתי, הקפיצה הגדולה בהבנה שלי את תחום השיער היתה עם הלימודים לתעודת המקצוע סוג 2. התוכן שאתה נחשף אליו פותח לך צוהר להמון מידע שחשוב לכל מעצב שיער לדעת. לדעתי, אסור לוותר על הלימודים הללו. הידע מהלימודים הפך אותי למעצבת שיער טובה יותר, ללא ספק. מי שאומר לעצמו שאין לו מה ללמוד מקורס מקצועי, פשוט עושה לעצמו עוול – יש הרבה ללמוד ומהרבה אנשים, כל הזמן. זה משהו שהוא נר לרגלי".

שני-אמור-עיצוב-שיער-4

מתוך הקולקציה החדשה של שני אמור. צילום: ולאד לימר. דוגמנית: אופיר חדד.

אל תדברו איתי על תל-אביב. טירת הכרמל זה הבית

למרות שהצמוד של שני מזה מספר שנים, מקורו בראשון לציון ומבחינתו מעבר לתל-אביב אופציונלי בהחלט, לשני ממש לא מדגדג להעתיק את מיקום המספרה לעיר הגדולה. "מבחינתי טירת הכרמל היא הבית. יש לי כאן קהל לקוחות גדול שרק הולך ומתרחב, אני מכירה את האנשים מגיל צעיר וזו התרגשות גדולה עבורי לסרק כלות שמגיעות אלי מטירת הכרמל ומהאיזור. צריך להבין שלמרות שטירת הכרמל נחשבת לעיר, היא בעלת אוכלוסיה של 20 אלף נפש בקירוב והוכרזה כעיר רק ב-1992, כשנולדתי. האופי שלה הוא עדיין של מושבה, מעין כפר שכולם מכירים בו את כולם. חוץ מזה, תוך שעה אני בתל-אביב וזה אף פעם לא הפריע לי להגיע לכל פינה בארץ שיש בה אירוע, השתלמות או הפקת צילומים".

שני יודעת מה היא אומרת, מעצבי השיער שמגיעים להשתלמויות בוודאי ראו אותה לא פעם אחת. היא ללא ספק מהמתמידות. גם בהפקות טלויזיה, שרובן במרכז, הספיקה שני לעשות חיל. היא עבדה בהפקה של תוכניות כמו "אקס פקטור ישראל", קדם האירוויזיון, צילומי הטריילר למחזמר שיער, המופע הגדול של משה פרץ עם 120 נגנים, תוכנית הריאליטי ה-itgirls ולא מעט הפקות טלויזיה נוספות.

גיטרה בס וקליפס מברזל ששומר על גרביים בזוגות

– אם לא היית עוסקת במקצוע הנוכחי שלך, במה סביר להניח שהיית עוסקת?

"וואו, זו שאלה שממש קשה לי לענות עליה. יש כל כך הרבה מקצועות שנראים בעיני מרתקים. אבל אם עלי לבחור אחד, אני מניחה שהייתי עוסקת במשהו בתחום שמשלב בו יצירה".

– מה הם תחומי העניין הנוספים שלך? תחביבים?

"אין לי זמן כל-כך לתחביבים כי אני עובדת כל הזמן ומאוד נהנית מהעבודה, מהאינטראקציה עם האנשים ומהעשייה. זה ממלא לי את היום. בין העבודה ובין שעות הפנאי עם המשפחה ועם החבר, חזרתי לאחרונה לנגן בגיטרה בס".

– ספרי משהו שלדעתך רוב האנשים לא יודעים עליך.

"כשהייתי בת 14 בלעתי חתיכת ברזל, זו ששומרת על גרביים חדשות כזוג. אל תשאלו אותי למה הכנסתי את זה לפה. בכל מקרה, זה שרט לי את הגרון ופגע לי במיתרי הקול, דבר שהשאיר אותי מעט צרודה (חבר שלי אומר שזה קול סקסי) וזה לא בגלל שאני מעשנת כבדה. אה, עוד משהו: אני לגמרי תתרנית (חסרת חוש ריח)".

– איזו תכונה לדעתך חשובה במיוחד לעוסקים בעיצוב שיער?

"לדעתי, מעצבי שיער חייבים להיות בעלי יכולת להתחבר לאנשים. אנחנו עובדים יום יום עם אנשים והמטרה שלנו היא לגרום להם להיראות טוב יותר. זה מצריך יכולת שיחה וחביבות. יש כאלה שלא יסכימו איתי, אבל לדעתי, מעצב שיער טוב לא יכול להיות סנוב".

– איפה את רואה את עצמך בעוד עשר שנים?

"הייתי רוצה לרכוש עוד ועוד מיומנויות וידע, להמשיך ולהשתלם אצל הגדולים ביותר בארץ ובעולם, בכדי להגשים חלום נוסף שלי, שהוא הוראת המקצוע".

שני-אמור-עיצוב-שיער-3

מתוך הקולקציה של שני אמור. צילום: ולאד לימר, איפור: שני אמור, דוגמנית: אופיר חדד

שני-אמור-עיצוב-שיער-5

האהבה הראשונה שלה למקצוע נולדה מהתסרוקות. שני אמור. צילום: ולאד לימר.

 

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.