ניוקסין. מחלום שנולד ב-1987 למעצמה ב-2016. דרכו של מותג.

הוא נולד כתוצאה מבעיית דלילות שיער, שחוותה המייסדת עצמה ולא מצאה לה פתרון הולם. הוא פותח במשך שנים בשיתוף כימאים, חוקרי עור, דרמטולוגים, רוקחים, מעצבי שיער ואנשים שדיווחו על דלילות שיער. כיום, כמעט 30 שנה מאוחר יותר, ניוקסין הוא המותג המוביל, ללא עוררין, לטיפול בדלילות שיער.

מאת: מרי כהן, מערכת מגזין לה ז'ורנל

אווה גרהאם – המייסדת של ניוקסין

הסיפור של ניוקסין מתחיל ברצונה של אישה אחת לגרום לאנשים להרגיש טוב יותר לגבי עצמם. תוך שהיא מונעת מחוויתה האישית בנושא, אווה גרהאם סימנה לעצמה כמפעל חיים – לסייע לנשים ולגברים לשמור על השיער שלהם.

ילדותה של גרהאם עברה עליה בהרים של צפון מערב קרוליינה בארצות הברית. בהיותה ילדה יחידה, היא בילתה שעות רבות בטבע ונמשכה לסוד כוחם של צמחים ופרחים. היא רקחה בושם מצוף ורדים, הכינה שיקויים משורשים ועשבים תוך שהיא הולכת בצעדי אמה, שהייתה בעלת ידע רחב בריפוי בעזרת צמחים. האגדה מספרת (או שאולי מדובר בסיפור מרגש שעלה במוחם של צוות יחצ"ני המותג) כי אווה, כדרכן של נערות צעירות, נהגה להביט באביה, איש נאה ורם קומה, בעודו מתגלח ומבריש שיערו מול המראה. "אווה" אמר אביה, "אם רק היה מישהו מוצא דרך למנוע מבני האדם לאבד את שיערם". זו הנקודה שבה ניטע הרעיון במוחה של גרהאם.

וולה-ניוקסין-NIOXIN-23

אווה גרהאם – מייסדת ניוקסין.

כאשר אווה איבדה מחצית משיערה לאחר לידת בנה הראשון ולאר הצליחה למצוא פתרון הולם לבעייתה, היא החלה לחפש גישה חדשה לטיפול בתופעה כאשר היא מתמקדת בראש ובראשונה בקרקפת. היא גמעה בשקיקה כל חומר כתוב שיכלה למצוא על העור ועל שיער, נכחה בכנסים רפואיים, נפגשה עם דרמטולוגים מובילים ורופאי עור. מסקנתה הייתה אחת: הקרקפת היא בסך הכל שלוחה של הפנים ולפיכך, יש לטפח אותה בחומרים עדינים, לאפשר לה לנשום ולתפקד כראוי.

הסכום הראשוני שהשקיעה גרהאם היה 500$ בלבד אך הזמן היה אינסופי – היא בילתה שעות של מחקר עם עשרות רכיבים טבעיים של שורשים וצמחי מרפא, התייעצה וקיבצה סביבה קבוצת מומחים של כימאים, רוקחים, ביולוגים ומעצבי שיער ודיברה עם מאות צרכנים שסבלו מהבעיה במטרה לאתר את הפתרון האולטימטיבי.

london_PROMO_950x5003

מעבדות המחקר של ניוקסין

בשנת 1987, נוסדו מעבדות המחקר של ניוקסין (Nioxin Research Laboratories) והמוצר הראשון נחת במספרות תחת השם "The Science of Living Hair" – בתרגום חופשי: "המדע של השיער החי".

באותה תקופה, נשים נהגו לבקר במספרה אחת לשבוע, לחפוף את שיערן יום יום ולהשתמש במוצרים רבים לשיער שרכיביהם אגרסיביים מאוד. השוק היה מוצף בתכשירים לא אפקטיביים לטיפול בדלילות השיער וגברים ניסו כמעט כל פתרון מוצע, רבים מהם מבוססי תרופות שקצרו הצלחות שוליות.

וולה-ניוקסין-NIOXIN-21

אווה גרהאם. אספה סביבה קבוצה גדולה של כימאים, רוקחים, דרמטולוגים ומעצבי שיער בכדי למצוא פתרון.

ניוקסין היה המותג הראשון המופץ במספרות ומציע ניקוי של הקרקפת לצד טיפול ברכיבים של אנטי אייג'ינג לקרקפת עם הבטחה למראה שיער בריא יותר. ניוקסין ייצג תקווה חדשה, קטגוריה חדשה של מוצרים ותחום חדש של רווחיות לענף המספרות.

במשך שלושה עשורים מאוחר יותר, מעבדות המחקר של ניוקסין פיתחו פורמולות נוספות לבריאות הקרקפת ולשיקומה, אך המפתח להצלחת המותג היה ונשאר הידע שהוצג. כבר מימיה הראשונים הציעה החברה מחקרים מבוססים והדרכה מפורטת למעצבי השיער כיצד לזהות את צרכי הלקוחות ולהתאים להם פתרונות נכונים מהמגוון של ניוקסין. מייסת המותג, אווה גרהאם כינתה זאת בשם "ליצור את השיחה" משום שמעל הכל, מהות המותג הייתה ליצור את הקשר עם הלקוחות ולהבין את צרכיהם בכדי לפתור להם בעיות שיער וקרקפת.

שנות ה-90 – ניוקסיון זוכה לפופולריות גואה

במהלך שנות ה-90 הפך המותג לזמין במדינות רבות נוספות ושינה את חייהם של אנשים בכל רחבי העולם. אוסטרליה, הונג קונג, בריטניה וברזיל. היתרונות של המוצר והצלחותיו עשו את העבודה וסייעו לבניית שמו הטוב של המותג ברמה הגלובלית.

בשנת 1995 ניוקסין השיק טכנולוגיה חדשנית ובלעדית: "Transactive Delivery System". המוצר, נתמך בפורמולה מבוססת ויטמינים הצליח לחולל שינוי באופן השמירה על הקרקפת מפני נזקי הסביבה. ארבע שנים מאוחר יותר הושק בניוקסין Scalp Respiratory Complex, קומפלקס המסייע לקרקפת בספיגת חמצן ושיפור מחזוריות התאים בקרקפת על-ידי פילינג של התאים המתים בעור הקרקפת. בין השנים 1996-98 פותחו במותג ניוקסין מוצרים חדשים לחיזוק ושיפור צמיחת שיער בריא.

וולה-ניוקסין-NIOXIN-26

ניוקסין. מבטיח שיפור משמעותי תוך 30 יום של שימוש במוצר.

התבססות מעמדו של המותג בשנות ה-2000

השינוי בתפיסת הצרכנים את מותג ניוקסין חל בסוף שנות ה-90 כאשר קרוב לשנת 2000 התבסס מעמדו של ניוקסין כאלטרנטיבה שאינה תרופה לטיפול בשיער דלילי, הודות לחדשנות הטכנולוגית בתחום האנטי אייג'ינג לקרקפת ולשיער.

החל מתחילתו של האלף השלישי התחזק מעמדו של ניוקסין בכל העולם. יותר ויותר מעצבי שיער ולקוחות דיווחו על תוצאות חיוביות ועל שיפור איכות חייהם של הסובלים מדלילות שיער. כעת ניתן כבר היה להשיג את ניוקסין בכל נקודה על פני הגלובוס והוא הוכר כמוביל בתחום גם באירופה, באסיה ובדרום אפריקה.

שורה של חידושים טכנולוגיים בפותחו במעבדות המחקר של ניוקסין במהלך העשור הראשון של המאה ה-21, העמידו את ניוקסין בחזית הטכנולוגית של תחום בריאות השיער והקרקפת. כמו בראשית הדרך, השיווק של המוצר בוצע תוך התבססות כמעט אבסולוטית על מחקר, ידע והדרכת בעלי המקצוע, מעצבי השיער שביצעו את איבחון השיער של לקוחותיהם במספרה.

סקר של גאלופ שפורסם בשנת 2008 קבע כי דלילות שיער הפכה לתופעה גוברת וכי הצורך לפתרון בנושא עלה וגבר משמעותית. לפי הנתונים שפורסמו כ-100 מיליון בני אדם חווים בעיה של דלילות שיער בארצות הברית לבדה – 6% יותר גברים ו-46% יותר נשים ממה שדווח בשנת 1999. הסיבות המרכזיות עליהן הצביע הסקר להתגברות הבעיה היו גנטיקה וסטרס גובר.

וולה-ניוקסין-NIOXIN-16

סקר שפורסם ב-2008 קבע כי דלילות שיער הפכה לתופעה גוברת

ניוקסין – המותג המוביל בתחום מזה 14 שנים ברציפות

במרץ 2015 זוכה ניוקסין, בפעם ה-14 ברציפות, בתואר "קו המוצרים המועדף לטיפול בדלילות שיער". הזכייה התאפשרה הודות לבחירתם של לקוחות ומעצבי שיער במה שנקרא "Stylist Choice Awards".

כיום, המותג האמריקאי המיוצר במפעלי החברה בג'ורג'יה ומופץ ב-30 מדינות ברחבי העולם, מחזיק ב-15 טכנולוגיות מוגנות פטנט הקיימות במגוון המוצרים. ניוקסין נחשב לאחד מהמותגים הצומחים בתחום השיער כשהוא זוכה להערכה רבה ומשפיע על חייהם של רבבות בכל יום.

וולה-ניוקסין-NIOXIN-22

ניוקסין. מופץ ב-30 מדינות ומחזיק בכ- 15 פטנטים.

nioxin-system-2-advanced

NIOXIN – משווק במספרות וולה פרופשונלס ברחבי הארץ.

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.