המנצחות הגדולות של תחקיר ההחלקות של ערוץ 2: אינברטו ולוריאל

למרות שבניגוד לתחקיר על שוקי זיקרי בערוץ 2, הכתבה ששודרה אמש על סכנת החלקות השיער הלא מורשות, לא הייתה מלווה בעשרות פרומואים מקדימים, סביר להניח שכמעט כל מעצב שיער ראה או שמע עליה. המנצחות הגדולות בסופו של דבר הן החלקת אינברטו והחלקת השיער של לוריאל.

ערוץ 2 שידר אמש (27/7/2016) כתבה נוספת על הסכנה הטמונה בהחלקות שיער המכילות פורמלין. מדוע יש לומר כתבה נוספת? שכן, מדובר בעוד כתבה. עוד תחקיר. עוד פעם שבו הנושא עולה לכותרות ויש החשש שהוא ירד מהכותרות בדיוק כמו בפעמים הקודמות בהן עסק בנושא רפי גינת בתחקיר כלבוטק על החלקות השיער.

תחקיר-החלקות-ערוץ-2-בקשי

מעצב השיער אמיר בקשי מתראיין לערוץ 2

בכתבה של לי אברמוביץ', שאורכה 15 דקות, היה דומה שהתחקירנים והכתבת מנסים להספיק ולהכניס כמה שיותר אינפורמציה ומידע. ברור לחלוטין שבתחקיר העיתונאי שביצעו הם הצליחו לעלות על לא מעט נתונים שצריכים לעניין דווקא את משרד הבריאות, שלא לומר את משטרת ישראל. ברור גם שחלק גדול מהממצאים שלהם והחשדות שגילו במהלך התחקיר לא נכנסו לכתבה. אני מנחש שהסיבה המרכזית לכך היא שלא היו להם מספיק נתונים מוכחים, או לחילופין שבמסגרת הזמן להכנת הכתבה לא הצליחו יוצריה לאמת את חששותיהם וחשדות לגבי חומרים כאלו ואחרים ששמם לא שולב בכתבה.

האמת, אני לא מקנא בהם. כמות הפויילישטיקים, התכמנות, הרמאויות והנוכלויות שיש בתחום ההחלקות, פשוט עושה שם רע לתעשיית עיצוב השיער ולמעצבי השיער בפרט. עשרות מוצרים מסתובבים בשוק בשמות שונים, חלקם – אותו מוצר בבקבוקים שונים ובשמות שונים, רק כדי לפזר את הסיכונים ולתפוס עוד מקום על המדף.

האצבע המאשימה מופנית בעיקר כלפי היצרנים, אך חשוב שמישהו יקום ויאמר זאת – למעצבי השיער הישראלים יש אחריות לא קטנה לסיטואציה שבה נמצא הענף, אך על זה נדבר במאמר מערכת אחר.

שתי המנצחות: החלקת אינברטו של היירמטיקס והחלקת X-Tenso של לוריאל

שתי המנצחות הגדולות מהתחקיר של ערוץ 2 על ההחלקות היו ללא ספק החלקת אינברטו inverto של חברת היירמטיקס והחלקת אקס טנסו X-Tenso של לוריאל פרופסיונל. אלה הן שתי ההחלקות היחידות שקיבלו בכתבה איזכור כהחלקות בעלות אישור משרד הבריאות. שימו לב, מדובר קודם כל בכתבה שעסקה בהחלקות קרטין. לא מדובר על החלקות יפניות ולכן לא עסקו בכתבה בהחלקות כמו יוקו סיסטם ואחרות שגם להן אישורים. מצד שני, שימו לב עוד יותר טוב – ישנם מוצרים המשווקים כהחלקות קרטין ומפיציהם טוענים ללא בושה כי יש להן אישור של משרד הבריאות – מדובר בהטעייה קשה. האישורים אם ישנם, הם למסיכה לשיער. בשום מקום לא מצויינת המילה החלקת שיער ברישיון או באישור.

loreal-pro-x-tenso-moisturi

החלקת אקס טנסו של לוריאל פרופסיונל X-Tenso

החלקת-קרטין-אינברטו-2

החלקת אינברטו של היירמטיקס

משרד הבריאות שוב נחשף במערומיו

לצערנו ולדאבונו של ענף עיצוב השיער, משרד הבריאות שוב נחשף במערומיו. אזלת היד שמגלה המשרד האמון על שמירה על בריאותו של הציבור מעוררת שוב את השאלה, האם למישהו בכלל איכפת. אחרי שב-2009 כבר קמה צעקה גדולה בנושא ההחלקות והסכנות שהן מביאות איתן, החשש מסרטן כתוצאה מחשיפה לכמויות הפורמלין שבמוצרים ועוד תחלואים אחרים, אחרי שב-2015 שוב ראינו כתבת תחקיר בנושא ההחלקות ושוב עלה עניין הפורמלין לסדר היום, דומה שבדיוק פה מתאימה השורה: "הכלבים נובחים והשיירה עוברת".

תחקיר-החלקות-ערוץ-2

כתבת ערוץ 2 לי אברמוביץ'. הצליחה להעביר ב-15 דקות לא מעט ממצאים. צילום מסך מערוץ 2

האחריות היא שלכם – מעצבי השיער

אפשר לדון ולדוש בנושא שעות ארוכות. ראיה לכך היא ההתכתבות הבלתי נגמרת בקבוצת הווטסאפ "מעצבי השיער של לה ז'ורנל" שבה חברים כמאה מעצבי שיער – יותר משעתיים אחרי הכתבה וגם הבוקר, ממשיך הדיון בנושא. באופן אישי אני יכול לסכם, שמעצבי השיער גם הם מוצאים את עצמם בסיטואציה בעייתית: הלקוחות לא חושבות יותר מדי ומבקשות את ההחלקה המסרטנת ב-300 ש"ח מבלי להשאיר למעצב השיער סיכוי לשכנע אותן להשתמש בהחלקות הבטוחות יותר. אבל, לא מעט מעצבי שיער קמו ואמרו: א. הבריאות שלי ושל הלקוחות שלי חשובים הרבה יותר מכסף קל. ב. מי שלא טוב לא ולא מתאים לה המחיר של מה שבריא וחוקי, מוזמנת לחפש במקום אחר.

אם היו מחליטים מעצבי השיער כקבוצה אחת, להימנע משימוש בהחלקות המסרטנות – מחיר השירות היה עולה לרמה סבירה ונכונה, כזו שתשקף באמת עבודה של חמש שעות במספרה וההחלקות, הסוכנים והמפיצים של החלקות הרעל היו נשארים מובטלים – כי אף אחד לא היה קונה מהם והלקוחות היו יכולות לקבל רק שירות שמאושר על-ידי משרד הבריאות. אבל עד שזה יקרה, כנראה נמשיך לשמוע על החלקות קרטין משקמות (עאלק) ב-300 שקל.

אקס-טנסו-החלקה-לוריאל-2

תוצאות החלקה של לוריאל פרופסיונל. תמונה באדיבות לוריאל אקדמי תל-אביב.

אקס-טנסו-החלקה-לוריאל

החלקת x-tenso של לוריאל פרופסיונל. מתוך הדרכה באקדמיה של לוריאל בתל-אביב.

החלקת-קרטין-אינברטו

החלקה של אינברטו. ברישיון משרד הבריאות.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.