ג'ושוע גאלבין – ה"סנדק" של עולם השיער

רבים לא מכירים אותו, אך יש לו תפקיד מכריע בקריירות של וידאל ששון, טוני ריזו ורבים אחרים, בהקמה של האלטרנטיב הייר שואו ובהמון תחומים של ענף עיצוב השיער באנגליה ובעולם כולו. ג'ושוע גאלבין נולד כשמקצוע עיצוב השיער טבוע בדמו. סבו היה סטייליסט ומאסטר להכנת פאות ואביו היה ספר מן השורה הראשונה. אולי זו הסיבה שגם היום, כמה שנים לאחר שהלך לעולמו, יש רבים שמכנים אותו ה"סנדק" של עולם עיצוב השיער.

Joshoa-Galvin

בשנת 1953, בגיל 15, החל ג'ושוע את צעדיו הראשונים בעולם עיצוב השיער ב"בארט סטריט קולג'", מה שהיום ידוע כבית הספר הגדול לאופנה בלונדון. במהלך לימודיו  התמחה ג'ושוע בתספורות גברים ונשים, הכנת פיאות ואף נגע בתחום הקולנוע והתיאטרון. בסוף שנות ה 50 התגייס ג'ושוע לחיל הים ובמהלך שירותו הצבאי הפך לספר הראשי של האוניה ולמנהל החנות ocean trading. היתה זו הפעם הראשונה של ג'ושוע מחוץ לגבולות המדינה, אך בהחלט לא האחרונה.

בשנות ה 60, עבד ג'ושוע בניו יורק אצל ג'ון ברנארד מבית רבלון בשדרה החמישית, שם היה הסטייליסט האישי של ג'ודי גארלנד וג'ולי אנדרוז. אחרי שהות קצרה בארה"ב, חזר ג'ושוע ללונדון בשנת 1961 והחל לעבוד בסלון של וידאל ששון ברחוב בונד בתור סטייליסט. לאחר 4 שנים הפך ג'ושוע למנהל הסלון וב 1968 מונה למנכ"ל סלוני היופי בלונדון, אז פתח לראשונה ביחד עם וידאל ששון את בית הספר ללימודי עיצוב שיער וספרות בנייטברידג'.

ג'ושוע הפך לחלוץ בעולם עיצוב השיער, הוא המציא סגנונות עיצוב ודרכי גזירות חדישות שטרם נראו. הוא אף הוציא את המדריך הראשון לעיצוב וגזירות מודרניות והיה למקור השראה ולימוד עבור מעצבי שיער רבים בתעשייה. "בתחילת שנות ה 70 באדינבורו הוזמנתי לסמינר בהנחייתו של ג'ושוע. שם פגשתי בו לראשונה." מספר טוני ריזו, חבר קרוב של גאלבין ומי שמוכר יותר בתור הבכלים של רשת מספרות סאנריז והמייסד של האלטרנטיב הייר שואו "זה היה הסמינר הראשון בו השתתפתי והיה מלא עד אפס מקום. לצפות בג'ושוע מעביר את הסמינר היתה חוויה מדהימה. כדי להגיע לרמת דיוק של גזירות שיער נדרשת רמת ריכוז גבוהה מאוד, אך ג'ושוע עשה זאת בקלות תוך שילוב הסברים מפורטים לקהל שהגיע לסמינר. באותו הרגע החלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות."

ג'ושוע גאלבין היה דמות מפתח לא רק בחייו של טוני ריזו: בתחילת שנות ה 70 פתח ג'ושוע את הסלון הראשון של וידאל ששון במנצ'סטר, וב 1973 ניהל את כל הסלונים באירופה כשפתח את הסלון הראשון של וידל ששון במינכן. התשוקה הגדולה שהיתה לג'ושוע בתעשיית השיער, הניעה אותו להקים את "ג'ושוע גאלבין – הדרכות וסמינרים" בכל העולם, בחסות חברת וולה. ג'ושוע הפך לחלוץ מהבחינה הזו. הוא היה הראשון לצאת למסע בכל העולם תוך לימוד טכניקות בריטיות וגזירות ייחודיות. כך שם ג'ושוע את בריטניה על המפה כמובילה ב עיצוב שיער.

בשנת 1980 ג'ושוע המשיך במלוא המרץ, ועם כישרון עצום ומחויבות גדולה לתעשייה שבנה במו ידיו, פתח את הסלון הראשון על שמו "ג'ושוע גאלבין". 4 שנים מאוחר יותר, ב- 1984 היה מהמייסדים של ה Brithsh Haidressing Awards שהפך בהמשך למסורת. בזכות אהבתו ותשוקתו הגדולה למקצוע, ב- 1986 מצא ג'ושוע את ייעודו ותשוקתו האמיתית בלימוד והדרכה. באותה שנה פתח את בית הספר הראשון על שמו, שבתחילה הכיל רק 15 סטודנטים. שנתיים מאוחר יותר, ב- 1988, נפתחה האקדמיה הראשונה בלונדון שמונה כיום מעל 1100 תלמידים ו 5 מרכזי הדרכות ואימון ברחבי לונדון. ב 1983 השתתף לראשונה במופע התרמה ייחודי מטעם Alternative Hair שתרומותיו נשלחו למחקר בתחום לוקמיה ולימפומה. המסירות והתמיכה של ג'ושוע היו מדהימים, אותם מופעי התרמה היו חשובים מאוד עבורו, הוא הביע מסירות נפש וכמעט ולא הפסיד כל הופעה.

בשנת 1990 החליט ג'ושוע לסגור את הסלון שלו ולהעביר את הצוות שלו אל הסלון של אחיו דניאל. שם היה לג'ושוע  תפקיד מפתח בהדרכת אנשי הצוות תוך טיפול בלקוחות שלו.

 

ג'ושוע המשיך להתפתח ולגדול בתחום ההדרכה וקיבל שלל תארים ופרסים על פועלו:

2002 –  fellowship of British Hairdressing העניקו לג'ושוע פרס מפעל חיים

2003 – C.A.T Germant  העניקו לג'ושוע פרס עבור 50 שנות פעילות בתעשיית עיצוב השיער

2005 –  קיבל את פרס האייקון הבינלאומי בדבלין על ידי התאחדות הספרים האירית

2006 – קיבל לראשונה את מדלית הזהב מטעם ה – fellowship of British Hairdressing

2007 – קיבל את פרס הכבוד מטעם האוניברסיטה לאומנויות  וכן קיבל את תעודת הגמר שלו מטעם האקדמיה לאופנה בלונדון

 

פרסים נוספים: נשיא כבוד של Alternative Hair. נשיא של ה- fellowship of British Hairdressing שם היה הנשיא הראשון שכיהן במשך 3 שנים. גראנד מאסטר של ה Guild of British Hairdressing. נשיא ה Intercoiffure עם 34 מדינות חברות. יו"ר לשעבר של הקונסוליה לעיצוב השיער. קונסול לשעבר  של ה Royal College of Fashion. קונסול של ה Good Salon Guide. נשיא כבוד של ה I.C.D.G.B. בשנת 2010 קיבל ג'ושוע פרס עבור Alternative Hair Lifetime Achivement כשסייע לגייס 8 מיליון פאונד עבור מחקרי לוקמיה ולימפומה.

ג'ושוע היה מומחה בתחומו. פועלו בתעשיית עיצוב השיער הביאה אותו לידי כך שהוא נחשב אחד מאבני הבניין של התעשייה. ג'ושוע הקדיש את מיטב שנותיו באהבה למקצוע, במסירות, בתמיכה ופיתוח כישרונות צעירים נוספים. הישגיו המקצועיים של ג'ושוע בתעשייה הם יוצאי דופן. במהלך 50 שנות פעילותו, היה  ג'ושוע דמות מרכזית ומקור השראה שלמעשה עיצב ושינה את תעשיית עיצוב השיער בכל העולם. הוא היה אומן יצירתי שעמד בזכות כישרונו והיה למעורר השראה עבור רבים בתעשייה.הוא היה נדיב ונתן את זמנו היקר לא רק בהדרכות, היתה לו היכולת לתקשר עם כל אחד בכל גיל ובכל מקום ועל כל נושא שבעולם. הוא הפך את חוויה הלימוד למשהו אחר, מהנה ומספק כאחד.

חברו הטוב, טוני ריזו, ספד לו לאחר מותו: "לג'ושוע היה חזון ובמשך פעילותו עבור Alternative Hair הוא היה פה בשבילנו, עם החיוך שלו, אישיותו הכובשת, עם הרבה כריזמה ומוטיבציה להצליח ותשוקתו המידבקת למקצוע וכמובן עם חוש ההומור הנפלא שלו והיותו חבר אמיתי. ג'ושוע, מאסטר אמיתי שלעולם לא נתן להצלחה  להשתלט עליו. הוא נותר אדם צנוע ואוהב. הוא היה אדם גאה, זאת היה ניתן לראות בכל פעם בו הייתה מוזכרת משפחתו, שהייתה כל עולמו, אשתו ריטה, שני ילדיו ג'וש ג'וניור, מריה וחמשת הנכדים שלו. אני חש גאווה גדולה על כך שנפלה בחלקי הזכות להכיר ולאהוב אדם כמו ג'ושוע. לעולם לא נשכח אותו."

 

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.