ריצ'רד אשפורת' הצטרף לצוות השגרירים הבינלאומי של שוורצקופף פרופשיונל וזו סיבה מצויינת לראיון אישי איתו…

רבים מכירים את מעצב השיער ריצ'רד אשפורת' מהופעותיו הרבות על במות ברחבי העולם, בעיקר באנגליה, שם הוא מבלה את רוב זמנו ברשת המספרות שהקים, סאקו Saco. כיום אשפורת' מכהן גם כשגריר בינלאומי של שוורצקופף פרופשיונל ויהיה אחד מהמובילים בצוות בתחום העיצוב, וקידום המותג +OSiS. הנה כמה מילים שאמר לרגל הצטרפותו לקבוצת מעצבי השיער המובילים של שוורצקופף.

בתור השגריר החדש של שוורצקופף המוביל את המותג +OSiS, יש לך למעשה את כל המגוון הכי קריאטיבי של מוצרי השיער בקצות אצבעותיך. איזה מבין המוצרים אתה הכי אוהב ואיזה מהם נותן לך השראה?

"בעיני +OSiS הוא מגוון מושלם של מוצרים. הוא לא רק מאפשר לך בתור מעצב שיער להשיג את הלוקים והפינישים שאתה רוצה ושהלקוחות מבקשים מעונה לעונה, אלא גם הוא עולה על הציפיות מבחינת האיכות, המגוון והתוצאות שאפשר להשיג".

OSiS+ Schwarzkopf Professional

OSiS+ Schwarzkopf Professional

כולם מדברים על הפרוייקט שלך, מופע השיער Noise. מה הרעיון מאחורי הפרויקט?

"הרעיון היה לנסות ולנקוט בגישה מחוספסת וראשונית יותר לכל מה שקשור במופע שיער – להפוך את זה יותר להרגשה של מופע רוק. רצינו ליצור אווירה שתוציא את האמנים, מעצבי השיער, מהמקום הנוח שלהם ותדחוף אותם קצת יותר לעבר היצירתיות. העובדה שעשינו את זה במופעים ללא תשלום עבור דמי הכניסה, או שדמי הכניסה היו זולים, משמעותה שהדור הבא של מעצבי השיער יכולים להשתתף כקהל באירוע ללא בעיה, דבר שהוא חשוב לנו ולמופעים במידה רבה.

המופעים הגדולים, הגרנדיוזים, המלוטשים שיש היום בענף הם פנטסטיים אבל מכוונים לקהל של בעלי סלונים ושותפים מקצועיים בכירים במספרות, דבר שעלול לגרום לכך שהקהל הצעיר יותר, יאבד עניין או שפשוט לא יקח חלק. מאחר שהדור הצעיר של מעצבי השיער הם בעתיד של התעשיה הזו, חשוב שהם יראו את האמנים המובילים, המנהיגים, על הבמה. אנחנו משתמשים אך ורק במדיה החברתית כדי לקדם את האירועים. אנחנו גם משחררים את הפרטים הסופיים אודות המיקום והשעה של האירוע רק כמה שעות לפני תחילתו – זה יוצר באאז נהדר וזו דרך שונה קצת לפנות לקהל היעד שלנו."

richard-ashforth-noise-2

ריצ'רד אשפורת' על במת מופע Noise 2015 יחד עם המציגים הנוספים. צילום: מגזין לה ז'ורנל

ספר לנו קצת על הצילומים האחרונים לקמפיין של שוורצקופף למותג +OSiS. מה עומד מאחורי מראות השיער שיצרת?

המותג +OSiS של שוורצקופף פרופשיונל הוא מותג צעיר, תוסס ומאמץ גישה מודרניתויצירתית יותר לשיער. המראות מייצגים צורות וצבעים אופנתיים ברי-השגה, שמזמינים הן את מעצב השיער והן את הלקוחות להשתמש בפרשנות שלהם בעיצוב השיער.

מה הן התחזיות שלך לעונה הקרובה?

"בהסתכלות קדימה אל תוך העונה הקרובה, הייתי אומר שהטרנד המשמעותי ביותר יהיה טקסטורות. כל הנושא של תלתלים ותנועה בשיער יהיה גדול יותר, כאשר נפח ישחק תפקיד מרכזי לצד טקסטורות אבל בצורה טבעית למדי. טרנד נוסף שיהיה משמעותי בעונה הקרובה יהיה המראה הלא-עשוי, המט, לגברים. המראה העשוי והסופר-מטופח בקרב גברים כבר עשה את שלו והגיע הזמן למראה קצת יותר מרושל, קצוות ארוכים יותר בשיער, לוק קצת פחות מתאמץ."

כיצד לדעתך יכולים מעצבי שיער לשמור על רמת היצירתיות שלהם, מבלי שיהיו חייבים להתחשב בהיכן הם נמצאים ומי הם הלקוחות שלהם?

"בתקופה בה אנחו חיים, העולם הוא מקום קטן. ממש כפר גלובלי. קל מאוד לשתף את העבודה שלך ולהיות מושפע, מאותגר ולהתמלא בהשראה על-ידי אחרים. אני ממליץ פשוט להתחבר לרשת, להיכנס ולראות מה יש שם בחוץ – יש כל כך הרבה אנשים שעושים כל כך הרבה דברים חדשים ומלאים בהשראה. כל אחת מהרשתות החברתיות יכולה להציע דבר אחר ולקחת אותך למקום אחר. כדאי להיות פשוט סוג של ספוג ולספוג לתוכך את מה שהכי מדבר אליך."

ובאותו נושא, האם יצירתיות זה משהו שלדעתך ניתן ללמוד או שמדובר בתכונה טבעית שיש לך או אין לך?

"אני באמת מאמין שיצירתיות אמיתית היא תכונה שנובעת מהתת-מודע שלנו, לכן כברירת מחדל התשובה שלי תהיה שלא ניתן ללמד אותה. אבל – אני כן מאמין שניתן לטפח אותה ושלכל אחד מאיתנו יש צד יצירתי, אפילו אם הוא רדום לפעמים. בעוד שאתה מצייד את עצמך ביכולות ובטכניקות להוציא לפועל את הרעיונות, אתה למעשה מזין את המוח שלך במנות קטנות של השראה שמסייעות ליצירתיות שבך לצמוח."

עוד יצירה של צוות Saco וריצ'רד אשפורת' - במופע Niose מנסים לצאת מהקופסה המסחרית

עוד יצירה של צוות Saco וריצ'רד אשפורת' – במופע Niose מנסים לצאת מהקופסה המסחרית

בעבודה היום יומית במספרה, זה לא קל לעודד את הלקוחות לשבור את התבנית הקבועה ולנסות לשנות מעט את מראה השיער. מה הם הטיפים שלך בנושא?

"הסוד הוא לעשות את זה בצעדים קטנים. הקפידו תמיד להציע שינוי בשיער, אבל לא דרסטי. זה לא חייב לקרות תמיד והלקוחה לא בהכרח תסכים מיד, אבל זה יבנה את הלך הרוח שלה לשינוי בפעם הבאה. שינוי הוא דבר מפחיד ומרגש במידה שווה אך הוא גם חיוני: הלקוחות אוהבים לראות את מראה השיער שלהם מתפתח. הם באים אליך בגלל המקצועיות, האישיות שלך והידע שיש לך בתחום. היה מודע לטרנדים ונלהב לגבי המראה שלהם – השינוי יהיה בסופו של דבר בלתי נמנע."

מה היא הפילוסופיה שלך לגבי יצירתיות?

"אסור להתאמץ ולכפות רעיונות, צריך לתת להם להתפתח. השראה זה לא משהו שאתה יוצא לחפש, היא תבוא אליך. חשוב לשמור את הראש מורם, את העיניים פקוחות והאוזניים קשובות. השראה ויופי נמצאים בכל מקום וצריך לתת להם לזרום אליך בטבעיות. הדבר האחרון הוא: היה כנה לגבי מה שאתה אוהב ולא אוהב – טעם אישי ויצירתיות הם שני דברים בלתי ניתנים להפרדה."

ריצרד אשפורת' לשוורצקופף פרופשיונל

ריצרד אשפורת' לשוורצקופף פרופשיונל

Richard Ashforth Saco

Richard Ashforth Saco

richard-ashforth-alternativ

הדוגמניות של רשת SACO על במת ה- Alternative hair show 2015 . צילום: מגזין לה ז'ורנל

richard-ashforth-Noise-hair

מופע NOISE 2014 – עשרים מעצבי השיער שבקבוצת לה ז'ורנל ללונדון היו בין 300 המוזמנים. צילום: מגזין לה ז'ורנל

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.