שיק חרדי : הפקת האופנה של אלי כהן, המרכז לפתרונות שיער מוכיחה שוב שיש המון שיק גם בגזרת הנשים הדתיות והחרדיות

במיוחד באקלים שלנו, החם והמהביל, חבישת פאה נתפשת כמשהו שנטול כל שיק או חיבור לאופנה. הפקת האופנה המצולמת של המרכז לפתרונות שיער של אלי כהן, מוכיחה מחדש שדווקא בגזרת הנשים הדתיות והחרדיות, יש המון שיק וחיבור לעולם האופנה, גם כשמדובר בחבישת פאה לאחר הנישואין.

שורשי מנהג חבישת הפאה נעוצים כידוע בתקופת המקרא, ולאו דווקא משיקולים הלכתיים. זאת (וגם כיסויי-הראש האחרים כמו הכובע, הצעיף או המטפחת) הפכו למצווה מחייבת, ככל הנראה רק בתקופת המשנה והתלמוד (המאה הראשונה עד המאה השישית לספירה). בדומה לדתות אחרות, גם ביהדות משמשת הפאה (ושלל כיסויי הראש) לסימון מעמדה האישי של האישה, כלומר מעידה על היותה נשואה.

עיצובי שיער הפאות המקובלים בקרב נשים דתיות נשואות המכסות את ראשן, שונים כמובן מאלה של אחיותיהן החילוניות, אולם עדיין מדובר במגוון רחב של תספורות ותסרוקות, המושפעות מצו האופנה הכללי ומאישיותה של האישה. הפאה מותנית כמובן, במידה רבה באופן חבישת הכיסוי ולמעט העובדה שהיא מהווה מרכיב במיכלול רחב של הלכות צניעות עוד מקדמת דנא, היא הפכה במרוצת השנים לפריט אופנתי הרבה יותר שהתעצב והתפתח ברוח התקופה.

החידושים הרבים בתחום אופנת השיער אינם פוסחים גם על שוק הפאות, וכל אישה המשקיעה כמה אלפי שקלים טבין ותקילין בפאה – שואפת שזאת תיראה כמה שיותר טבעית, אופנתית, מלאה, ארוכה – ורצוי עם סטייל. מִנְעָד התספורות והפְרִיזוּרוֹת של נשים החובשות פאה, כולל ספקטרום רחב של סיגנונות ועיצובים. בדומה לאחיותיה החילוניות, גם הבחירה בפאה כזאת או אחרת מקבלת משמעותה ומושפעת מהצעקות האחרונות באופנה, סוג השיער הטבעי, אישיותה של החובשת והמסר שחפצה היא להעביר לסביבתה בחבישתה של הפאה.

אלי-כהן-פאות-לנשים_2037

אלי כהן – המרכז לפתרונות שיער. צילום: יקי צימרמן

אלי-כהן-פאות-לנשים_1789

אלי כהן – המרכז לפתרונות שיער. צילום: יקי צימרמן

אלי-כהן-פאות-לנשים_1827

אלי כהן – המרכז לפתרונות שיער. צילום: יקי צימרמן

בשנים האחרונות זוכה הפאה לעדנה מחודשת וניתן לזהותה על ראשיהן של נשים מהזרם החרד"לי, בעיקר צעירות ממוצא אנגלו-סקסי וכן נשות עסקים ונשות אקדמיה דתיות לצד צעירות נוספות שהושפעו מהטרנד,  ואימצו פאה שופעת שיער  (ולא כיסויי ראש אחרים) במטרה שלא להתבלט כחריגות בסביבת עבודתן המקצועית, החילונית. רבות מהן, סבורות כי אם בחרו לכסות את השיער בפאה לאחר הנישואין, ולשלם על כך אלפי שקלים – אז לפחות שזה יהיה הכי בסטייל.

בהתאמה, השוק מציע כיום אינסוף עיצובי פאות. החידושים האחרונים מאפשרים כמובן לשחרר את הפיאות מהמראה המיושן ולהעניק להן מראה טבעי להפליא, לוק עכשווי המתאים ורלוונטי לתקופה. "בעבר, היה קושי טכנולוגי ליצור פיאות שקו החיבור שלהן לדפנות הקרקפת מתמזג בהרמוניה, וזאת משום שהקו  ניחן בעובי שהדגיש מאד את נוכחותה של הפאה", אומר אלי כהן מומחה לפאות ובעל המרכז לפתרונות שיער."אודות לטכנולוגיה המתפתחת, נוצרו בשנים האחרונות פיאות בעלות קו חיבור דק במיוחד המדמה קו שורש צמיחת שיער טבעי וזה מעניק לחובשת מראה של שיער אמיתי".

חשיבות רבה במראה הפאה נודעת גם למעצבי הפאות ולא רק ליצרנייה. אלה, אמונים על התאמת הפאה באופן מוחלט לבעליה תוך התייחסות לכל ההיבטים הנדרשים: מידה מדוייקת בהתאם למבנה הראש, אורך הפאה, הגוון שלה ואפילו צפיפות השיער בה, והחידושים בתחום הפאות מאפשרים היום הרבה יותר מבעבר ליצור מראה בו הפאה נראית טבעית. "חידוש מהפכני בתחום מאפשר סופסוף לנשים בעלות פאה החפצות לחשוף את מצחן, לעשות זאת", כך לדוגמא בנוסף להיות שולי הפאה דקים נדרש שימוש במוצר משלים – 'סרט מצח' ייחודי שתכליתו לסייע בטשטוש מוחלט של קו חיבור הפאה באזור המצח. מוצר זה פרי פיתוחו הבלעדי של כהן יאפשר לכל אחת לחשוף את מצחה מבלי לחשוש שקו החיבור יבלוט.  "מדובר בסטריפ מיוחד אליו מחוברים קצוות שיער בהתאמה לגוון ולסוג השיער של הפאה. זה נקשר סביב הראש  כאשר קצוות השיער שבו, מופנות תחילה קדימה לחזית הפנים. עם חבישת הפאה על הראש, מעבירים את קצוות השיער של 'סרט המצח' אחורה (מעל הפאה) וכך למעשה  קו החיבור של הפאה מוסתר בשיער זהה ומתקבלת תוצאה נהדרת התורמת לכך שהפאה בקו החיבור שלה מקבלת כביכול מראה של צמיחה טבעי".

אלי-כהן-פאות-לנשים_2153

אלי כהן – המרכז לפתרונות שיער. צילום: יקי צימרמן

רוב הפאות בשוק, מוצעות ומותאמות לבעלות שיער חלק או לחילופין גלי. פאות בעלות שיער מתולתל, כמעט ואינן בנמצא ונחשבות לנדירות משום העובדה כי בכדי לייצור הפאה מתולתלת השיער הנדרש מיובא אף הוא  מאזורים גיאוגרפים בעולם, בהם האוכלוסייה התורמת אותו מאופיינת בשיער חלק (מזרח אירופה וברזיל) . החידוש באספקט זה מאפשר היום לבצע על השיער החלק שנועד ליצירת הפאה – תהליך של סלסול באמצעות מכונה, בה היצרן שולט מראש ברמת ייצור התלתל: מתלתלים קטנטנים וסגורים ועד לרכים ואווריריים. "עד כה היה קושי האוביקטיבי ביצירת פאה מתולתלת  בנפח שיער רב שתתאים לנשים בעלות פנים צנומות או לחילופין לנשים בעלות מבנה גוף גדול", מציין כהן ומוסיף "הפתרון היחידי שעמד לרשותן היה פאות שעשויות משיער חלק או גלי, ושהנפח בו התקבל באופן מלאכותי במספרה בעת סידור הפאה. עתה, מיוצרת  למלכתחילה  פאה מסולסלת החוסכת לחובשת את תהליך התלתול הזמני במספרה ומאפשרת לה סלסול קבוע  המצריך ממנה שגרת טיפוח בבית הדומה לזו הנדרשת מנשים בעלות שיער מתולתל טבעי".

גם בעיצוב וסגנון הפאה, חל שינוי מהותי. לא עוד פאות קצרות בחיתוך בינוני (קו הכתף) כי אם שלל פאות בחיתוכים קצרים ומסוגננים הרבה יותר. "בשל ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום קל יותר לעצב היום פאות קצרות במיוחד באיזור  הצוואר ופאות האזניים, שם כידוע קו החיבור שלהן לרוב מאד בולט. בשל יכולתן של הפאות הקצוצות החדשות  להיצמד כמעט באופן מושלם לראש הן מעניקות מראה טבעי לחלוטין בפרט באזור העורף ובצדי האוזניים, שם  כאמור קו החיבור מאד בלט בעבר.

גם את רשת הכפפה אותה מכירה כל חובשת פאה מקרוב, הטכנולוגיה שידרגה.  אותה רשת עבה וצפופה עליה הוצמדו רצועות השיער ששימשו בסיס לקיבוע המבנה שלה החליפו ברשת מסוג אחר. רצועות אלה, הידועות בשמן המקצועי "טרסים" נועדו למעשה להתקבע על הרשת ולמנוע את נשירת השיער, אלא, ש 'רשת הכפפה' הזאת יצרה שכבת בידוד מעיקה וחמה בין הפאה לקרקפת, וזאת מנעה אוורור ואף הכבידה בתחושתה על ראשה של החובשת.  פיתוח אחרון בתחום מבקש לספק חלופה מקלה לבעיה, וזאת באמצעות  'רשת אוויר' חדשנית בה מחוברים ה'טרסים' באופן המבטיח מחד עמידות השיער ומניעת נשירתו ומאידך מספק תחושה אורירית וקלילה יותר לקרקפת לצד נוחות מקסימאלית בחבישתה. יודגש, כי על אף היות הרשת דקה מאד, חיבור הטרסים אליה אופטימאלי וככזה הוא מספק קיבוע אבסולוטי למראה הרמוני ושופע. בנוסף להבטחת קיבוע הפאה והיצמדותה מצוידות הפאות החדשות בפסי סיליקון שקופים שנועדו לייצבן לעור (קרקפת/מצח/עורף) על מנת לספק לה חיזוק נוסף.

ומה בגזרת הצבע? גם פלטת הצבעים והגוונים המוצעים היום רחבה ורבגוונית יותר מבעבר, ואלה מותאמת כמובן למגמות האופנה העכשוויות השאולות מתחום השיער. בהיצע שלל פאות בגוונים של תבלינים חמים כגון אדום, בורגנדי וחום עמוק הדומה לאגוז פקאן עם נגיעות בהירות מאירות, לצד אחרות המוצעות בפסים ובגוונים אדמדמים חמים ההופכים כל פאה בגוון אחיד ושטוח לאופנתית, מעניינת וטבעית יותר.

אלי-כהן-פאות-לנשים_2109

אלי כהן – המרכז לפתרונות שיער. צילום: יקי צימרמן

אלי-כהן-פאות-תוספות-_1607

אלי כהן – המרכז לפתרונות שיער. צילום: יקי צימרמן

אלי-כהן-פאות-תוספות-1714

אלי כהן – המרכז לפתרונות שיער. צילום: יקי צימרמן

אלי-כהן-פאות-תוספות-שיער_16

אלי כהן – המרכז לפתרונות שיער. צילום: יקי צימרמן

אלי-כהן-פאות-תוספות-שיער_17

אלי כהן – המרכז לפתרונות שיער. צילום: יקי צימרמן

 

קרדיטים להפקה

ייצור ועיצוב פאות: אלי כהן – המרכז לפתרונות שיער

עיצוב פאות: אילנה אלקובי

סירוק וסטילינג: שיער רחל

איפור: רבקה אהרון

סטילינג ואופנה: שיראל אברהמי

צילום: יקי צימרמן

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.