"לא רק מעצב השיער הגדול ביותר אי-פעם, אלא האדם הטוב ביותר שהכרתי בחיי". אילן, בנו של וידאל ששון, כותב על אביו.

אחד הדברים היפים ביותר, שאמר מישהו על וידאל ששון היה "בארבעים השנים שאני מכיר את אותו, מעולם לא פגשתי ולו אדם אחד, שלא חיבב את וידאל ששון". מעבר להיותו מעצב השיער הגדול ביותר שדרך על אדמת כדור הארץ, וידאל ששון היה גם איש דגול, שכל מי שבא איתו במגע, נשא אליו עיניים בהערצה. בנו של וידאל, אילן, סיפר על האיש הגדול שהיה אביו.

מעבר ליכולותיו המדהימות כבעל מקצוע שהעלה את רמת עיצוב השיער לדרגה של אמנות, וידאל היה אוהב אדם ואיש חביב במיוחד. היתה לו תכונה כה פשוטה ויחד עם זאת, כה נערצת, של "לדבר עם כל אדם בגובה העיניים". בהתייחסו אל הצלחתו, תמיד נהג לומר ששפר עליו מזלו ומעולם לא חטא בחשיבות עצמית וביוהרה. אולי זה היה הבסיס של הקסם המיוחד שהיה לו. אך רק לאחר מותו, נודע עד כמה היה נדיב, צנוע ונכון לעזור לזולת.

בנו של וידאל ששון, אילן, כתב לו לאחר מותו. הדברים, שנכתבו ביולי 2012 מסבירים בפשטות מי היה האיש ועד כמה היה ליבו רחב.

"רבים כתבו על כך שאבי היה מעצב השיער המדהים ביותר שחי אי פעם, אבל אני רוצה לספר לכם איזה אדם הוא היה. כשהייתי נער, נהגתי לצעוד עם אבי בלוס אנג'לס, אחרי שאכלנו יחד בכדי "להוריד" את האוכל. היינו נתקלים בפינות הרחוב באנשים שביקשו כבף קטן, קבצנים. או כמו שאבי נהג לקרוא להם: "אנשים שהיה להם רצף של זמנים קשים". הוא שלח יד לכיסו ואני לתומי חשבתי שהוא מחפש מטבעות אך הוא תמיד נהג לשלוף ולתת שטר של 50 דולר או 100 דולר. הנדיבות שלו היתה חסרת גבולות.

אילן ששון עם אביו וידאל

אילן ששון עם אביו וידאל

כשההוריקן "קטרינה" פגע בניו אורלינס, הוא מיד אסף קבוצה של אנשים לגייס כסף למען אלו שאיבדו את בתיהם. הוא סגר עסקה עם "הביטאט למען האנושות", עמותה ללא מטרת רווח הבונה בתים פשוטים וברי השגה לנזקקים והצליח לגייס 3 מיליון דולר לבניית הבתים. לאנשים ניסו לשכנע אותו שההוצאות ועלויות התפעול של גיוס הכסף צריכות להיות מנוכות מהתרומות, הוא אמר "בשום פנים ואופן לא". כל סנט הלך לבניית הבתים. היושרה שלו הייתה נערצת.

באשכבה של אבי, שלושה אנשים נעמדו לאחר התפילות וסיפרו לכל מי שהיה נוכח בבית שאבא מימן להם את כל ההשכלה האקדמאית שלהם. לא ידעתי את זה. גברת מבוגרת אחת סיפרה לי שהוא שילם את כל החשבונות שלה במשך 15 שנה, מאז שבעלה נפטר. עוד אדון שעבד עם אבא במשך יותר מ-25 שנה, סיפר סיפור דומה. חשבתי לעצמי "לא רק שאבי היה מעצב השיער הגדול ביותר שחי אי פעם, הוא גם היה הבנאדם הכי נפלא, איכפתי ואוהב שהיכרתי מעודי."

הוא באמת רצה שעמיתיו, מעצבי השיער ואנשים בכלל ימשיכו ויצליחו, כמו שעשו רבים. אך חשוב מזאת, הוא רצה שהאנושות תשאף להביע אמפתיה כלפי אלו שמצבם היה פחות בר-מזל. אהבתו לבני האדם ולמסע שלהם בחיים, לעולם לא תישכח. אני אוהב אותך עמוקות ולעולם, אבא.

בנך, אילן ששון. "

vidal-sasoon-new-orl

וידאל ששון עם צוות המשקמים והבנאים בניו אורלינס, לאחר ההוריקן קתרינה

vidal-sasoon-elan-sassoon

וידאל ששון ואילן ששון

vidal sassoon-3

וידאל ששון – אהבתו לבני האדם ולמסע שלהם בחיים, לעולם לא תישכח.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.