קובי בוקשיש: האיש שלנו באוסטרליה

טוב, נו. מי שיקרא את הכותרת עוד יחשוב שאנחנו אחראים להצלחה של הבחור. ככה אנחנו הישראלים, רואים אחד משלנו שהצליח לכבוש את העולם ומיד לוקחים קרדיט… תכירו את קובי בוקשיש, ילד טוב קרית מוצקין, שהגיע לאוסטרליה לפני 14 שנה, כחלק מטיול "אחרי צבא". ידה, ידה ידה, בוקשיש הוא אחד מהשמות החמים בעולם עיצוב השיער האוסטרלי. מהמספרה שלו בסידני, על 13 העובדים שבה, הוא מודה שישראל תמיד תשאר אצלו בלב.

האמת היא שבסיפור של קובי נתקלנו במקרה. כחלק מעשרות הקולקציות החדשות שאנחנו מקבלים מדי חודש מכל העולם, יש לא מעט שמגיעות מארץ הקנגרו. כשאת האימג'ים (המצויינים יש לומר) מעטר שם כמו קובי בוקשיש, אתה אינך יכול שלא להסתקרן. בדיקה קצרה כבר מגלה לנו שמדובר ב"אחד משלנו."

עיצוב שיער של קובי בוקשיש

עיצוב שיער של קובי בוקשיש

קובי, נולד וגדל בקרית מוצקין. בצבא שירת בחיל האויר ולאחר מות אמו הוסב מקצועו לספר בבסיס הטכני. בהמשך עבד במספרה של שלומי סוסן כארבע שנים, אצל אלון שריקי במרכז הכרמל עוד כשנה ואז החליט לצאת עם עוד שני חברים לטיול הגדול של "אחרי הצבא". קובי ארז את הפקלאות ויצא לטייל בעולם. אחרי שנה בהודו ושנה נוספת בתאילנד הגיע לאוסטרליה. מאחר והכסף התחיל להיעלם לו והרצון להמשיך את הטיול לא נעלם, החליט למצוא לעצמו עבודה זמנית שבה יוכל להרוויח ולהמשיך להתגלגל בעולם.

האיש הנכון בזמן ובמקום הנכונים

קובי לא חיפש יותר מדי ונכנס ממש במקרה למספרה בשם "אינטרשייפ" לשאול האם הם זקוקים לעובד. בעל המקום, יהודי ניו-זילנדי שהקים את המספרה לפני כשלושים שנה, התרשם מהבחור הצעיר ושכר אותו לעבוד אצלו במספרה. לא עברו מספר חודשים והחלו הדיבורים על להפוך את הזמני לקבוע.

קובי בוקשיש נסע חזרה לארץ, סידר את המסמכים הנחוצים וחזר לסידני שם עבד חמש שנים כשכיר במספרה עד שמעסיקו הודיע לו שהחליט לצאת לגימלאות והציע לו להמשיך והחזיק במספרה.

ההזדמנות שקיבל קובי הוכיחה עצמה כהזדמנות פז: קובי השקיע במספרה שהספיקה כבר לצבור מוניטין ארוך שנים וחוג לקוחות מבוסס, כיאה לאוכלוסיה היהודית המבוגרת באיזור. לאחר שמונה חודשים פתח את הסלון במיקום חדש ובהשקעה כספית נוספת. אגב, את שם המספרה, "אינטרשייפ", לא שינה.

kobi-bokshish-221

קובי בוקשיש – שילוב נדיר של כשרון, התמדה וחריצות

תחילת הרומן עם פול מיטשל 

חברת פול מיטשל שהשתתפה בתערוכה האוסטרלית השנתית (הייר אקספו) ביקשה מבוקשיש לארח מעצב שיער שאמור היה להופיע על הבמה במספרה שלו, בכדי שיוכל להיערך ולבצע הכנות מקדימות לתצוגה. כך החל הרומן עם פול מיטשל. בוקשיש הוזמן בהמשך להשתתף בתצוגות ובמהרה הפך לאחד הפרזנטורים המובילים ולמדריך מבוקש שנוסע ברחבי אוסטרליה ואף נשלח להופיע ולהדגים במדינות נוספות.

קובי בוקשיש - האיש שלנו באוסטרליה, על במת האלטרנטיב הייר שואו

קובי בוקשיש – האיש שלנו באוסטרליה, על במת האלטרנטיב הייר שואו

קובי הגדיל את צוות המספרה והרחיב את העסק באופן משמעותי עד כי היום המספרה שלו מונה כ-25 עמדות עבודה. באותה תקופה גם פגש לראשונה קובי מתלמדת צעירה שהפכה בעתיד לאשתו ואם ילדיו, רובי ואריאל. קובי, שנחשב כיום להצלחה גדולה בנוף עיצוב השיער האוסטרלי, מופיע, מדריך ומלמד בלי סוף, תוך כדי יצירת קולקציות מצולמות והשתתפות בצוות האומנותי של חברת פול מיטשל.

למרות המרחק והשוני שבין אוסטרליה לישראל, ניכר כי ההצלחה לא השפיעה לרעה: בוקשיש הוא בחור צנוע, נחמד ומאוד קשור לשורשים הישראליים. הוא מעיד על עצמו כאוסטרלי לכל דבר ואינו רואה מצב שישנה את מיקומו בעולם: ביתו הוא בסידני, אוסטרליה. עדיין, נחמד להביט בקולקציות המצויינות שמייצר קובי, להתפעל ואז לומר בהרגשת שותפות מנפחת חזה: "הבחור המוכשר הזה, קובי, הוא משלנו". העלינו מספר תמונות כדי שתוכלו להתרשם מקולקציות שיצר קובי בוקשיש. תעיפו מבט וגם אתם תגידו  כמונו.

 

יצירות של מעצב השיער קובי בוקשיש

יצירות של מעצב השיער קובי בוקשיש

קולקצית Sin City של מעצב השיער קובי בוקשיש

קולקצית Sin City של מעצב השיער קובי בוקשיש

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.